Fleece deken?

Ik heb een vreselijk mooi ledikant dekentje gezien voor op Marijn haar ledikant. Maar nu is deze gemaakt van verschillende katoenen stoffen en de achterkant is van fleece.



‘Mag’ fleece wel? Ik had al eens gegoogled, maar kan nog niet echt iets concreets vinden. Jullie wel?

Ja fleece mag zeker hoor.

Een dekbed mag niet maar ik ben nog gastouder via een erkende dienst geweest en wij moesten lakentjes met een fleece dekentje gebruiken :thumbup: :-* .

hier mocht het van de kraamverzorgster niet omdat ze dan te warm zou worden

Hier mocht het ook niet omdat het te warm werd, en de warmte dan niet weg kon. Maar dan praat ik over een pasgeboren baby. Wel vaag: toen ik de katoenen deken over het lakentje deed, mocht de fleece wel, als extra dus…

Alleen katoenfleece mag. Ander soort fleece niet omdat dit gemaakt wordt van plastic en niet ademt.

@miranda79 wrote:

Hier mocht het ook niet omdat het te warm werd, en de warmte dan niet weg kon. Maar dan praat ik over een pasgeboren baby. Wel vaag: toen ik de katoenen deken over het lakentje deed, mocht de fleece wel, als extra dus…




Daar zou het dan ook voor bedoeld zijn, met nog een wollen deken er tussen…

Ik heb ook altijd begrepen dat fleece niet ‘mag’, omdat het niet ademt…

ik heb bij Jade er een echt wollen deken onder dus eigenlijk ligt de fleece er voor de show :mrgreen:

maar idd de plasticen die wdemen niet en worden daarom niet aangeraden.

Uit mijn opleiding weet ik dat dit wordt afgeraden omdat het idd niet adment…en snel te warm wordt…echter werd er een uitzondering gemaakt als deze 100% katoen fleece waren…