Flauwvallen

Meiden ik maak mij niet zo snel druk ofzo hoor :shifty:

Maar ik ben nu al een tijdje zo vreselijk duizelig. Het komt ineens op.

En het is niet dat mijn suikerspiegel laag is. Dat is een ander soort duizelig… Meer zweterig enzo.



Nu is het echt heel naar in de hoofd voelen en vreselijk draaierig. En dat ik op het punt staat om flauw te vallen.



Nou moet ik van de week weer naar de Gyn en kaart ik het zeker aan maar is dit herkenbaar bij iemand?

Moet ik mij druk maken?

Ik durf niet ver te rijden maar soms moet het… Want het kan zo ineens opkomen. En ben dan zo bang dat ik in de auto zit…



Herkenbaar?

Ja. Ik had het met mijn dochter toen ik iets van 25 weken zwanger was. Even zitten en frisse lucht hielpen. Ik weet niet hoe lang ik er last van bleef houden. Volgens mij niet zo lang. Bij mijn zoon had ik het niet maar toen lag ik in die periode met griep in bed.

Ik ben een keer op mijn werk bijna flauwgevallen, gelukkig reageerde iemand anders goed door onmiddelijk het raam naast mij te openen en mij een glas water te geven. Ik heb toen de vk gebeld en zij zei dat het niets was om je zorgen over te maken en dat het ws kwam door de wat lagere bloeddruk ivm de zwangerschap. Wel moest ik erop letten dat ik niet te snel uit een stoel op zou staan bijv. want dat zou het kunnen ‘triggeren’. Ik had er later nog wel een paar keer last van, maar op een gegeven moment was het weer weg. Weet niet meer hoe lang die periode duurde :shifty:

misschien ijzer te kort?

Toen had ik dat ook :?

Eevntjes je bloed na laten kijken, misschien heb je een beetje last van bloed armoede.

Zorgen dat je zoute dropjes op zak heb.

nee geen last van bloed armoede…

En mijn BD is prima… Ik voel mij ook prima…

Dus ook geen lage bloeddruk. dat had ik echt in het begin van de zwangerschap. En ik voelde mij dan ook echt beroerd.

En dat gaat altijd gepaard met trillen, zweten en shaken.



Dit is gewoon echt heel naar in je hoofd worden alles draait als een draaimolen en bang om je ogen open te doen. Voordat het gebeurt voel ik mij dan ook gewoon prima… Niks shaken of zweten o.i.d.

Als het weg is dan is het ook gewoon weg. Wel een naar hoofd heb ik dan nog… In de zin van dat ik niet te veel mijn hoofd moet bewegen anders draaite nog alles weg…

HAd het vrijdag zo erg dat als ik naar mijn rechter gordijn keek zij aan de linkerkant hingen :mrgreen:



Frisse lucht helpt wel iets maar ik voel mij dan nog de hele dag naar in mijn hoofd…

Nu moet ik van de week weer naar de gyn ( durf niet te bellen want had al gebeld voor mijn vreselijke jeuk ) en dan leg ik het hem wel voor.



Hmmm Ik ga mijn niet druk maken i.d.g van de week naar de gyn en dan zie ik wel… De laatste keer dat het gebeurde was afgelopen donderdag…

Mijn bd was ook prima bij de kontrole de volgende dag, maar op het moment zelf misschien niet(was de uitleg van de vk :wink: ). Ik had overigens geen last van shaken, zweten etc, maar gewoon een duizelijk gevoel en op eens zag ik zwart :slight_smile:

Ik heb dat in mijn zwangerschappen ook gehad en ik moest toen meer zout eten. Af en toe een Bouillion ofzo…



Maar zeker even aangeven, je kan ook gewoon even bellen vandaag.

Hmm ik had dat ook, maar mijn ijzer was te laag (veel te laag) en mijn bloeddruk was soms erg laag in 1x!

Dan indd zout eten, bouillion of zo drinken. Werkte bij mij prima!



:hug:

Ik heb een ijzergehalte van 8.2. Dus daar lijkt mij op zich niks aan. Is nog vrij hoog voor een zwanger zelfs. ( had ik bij de 1e ook overigens en na de bevalling had ik 6.2 nog goed maar voor mij was dat zo’n val dat ik dar heel duizelig van werd idd )

Mijn BD is 120/73 dus ook dat is het niet. Mijn buuf heeft een bloeddrukmeter :mrgreen:



nou moet ik pas volgende week dinsdag naar de Gyn maar ik denk dat ik mocht het nou nog een keer voorkomen maar even bel…Ik kijk het nog even aan…

Anders vraag ik maar weer een ectra prik formulier aan. ( heb er nog 1 liggen voor een dagcurve dus dan kan ik gelijk mijn ijzer na laten checken…



Yeeahh lang leve mijn zwangerschap :mrgreen:

Wat vervelend zeg! Ik heb het al vanaf mijn 12de omdat ik een hele lage bloeddruk heb, tijdens mijn 1ste zwangerschap ging het beter en bij deze ook weer. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent om in de auto te stappen vooral omdat het ineens op komt zetten. Ik ben er een tijd voor onder behandeling geweest bij een acupuncturist en dat ging echt veel beter. De vraag is alleen of dat zin heeft als je zwanger bent, maar informeren kan altijd.



Sterkte!

En? Heb je het nog aangegeven bij je controle? Wat zeiden ze?



Ik heb het ook heel erg gehad tijdens mijn zwangerschappen. Vooral op weg naar mijn werk in de trein. Ik voelde het aankomen en ging dan met mijn hoofd naar beneden zitten om niet flauw te vallen. Ik kreeg dan zwarte vlekken voor mijn ogen, het koude zweet brak me dan uit, al het bloed trok uit mijn gezicht en ik werd heel trillerig. Na een minuut of 5 -10 was het dan weer over. Zat ik alleen nog met een klam bezweet gevoel. Ook nooit geweten waar dat aan lag. Ik had ook een heel hoog ijzergehalte, dus dat was het niet en mijn BD was met de contreles altijd goed. waarschijnlijk op die momenten toch niet. Ik zorgde er altijd voor dat ik was druivesuiker in mijn tas had en water. Cola en een Mars deden het ook goed, maar dat had ik niet standaard in mijn tas :mrgreen:.

Ik had er wel meer last van als ik me druk maakte om iets.

Tss ik moet pas dinsdag… Ik had verkeerd gekeken op de agenda…



Weet je ik was zondag mijn moeder aan het helpen… Druk bezig met een tc eraf halen etc… En toen stond ik te shaken en te trillen maar dan ben ik dus niet duizelig…Dat ik sta te tollen op mijn benen…

En een Mars :wink: helpt dan idd.



Het is tot nu toe niet meer voorgekomen… dus ik wacht even tot dinsdag…

Het heeft bij mij de eerste keer de hele dag geduurd…Dus ja vreemd is het wel…

heb je geen last van zwangerschapssuiker??

Volgens mij kan het ook komen doordat je baarmoeder en/of kindje op een ader drukt en je bloeddoorstroming even minder is…

@kaya wrote:

heb je geen last van zwangerschapssuiker??


Nee mijn waardes waren hoog en na 4 x prikken ( morgen weer een curve maken ) maar die waardes zijn normaal. De laatste 2x dan. Maar goed dat je het zegt kan ik gelijk aankaarten bij de Gyn. :thumbup:

Of het niet van daar vandaan kan komen



@Sassie… Ik heb een idee dat dat het is…Ik draag sowieso meer naar binnen dit keer ( weet niet of het daar aan kan liggen ) maar ik mag hopen van niet. Mijn vriendin heeft dit ook alleen zij is niet zwanger. Er zit bij haar een zenuw klem en zij heeft met tijd en wijle zo’n reactie…

Maar ik ben zo bang dat het s’nacht’s gebeurt en ik dan ineens niet meer opsta omdat ik niet genoeg zuurstof heb… Bah :shifty:



Maar Kaya ik zal het eens doorgeven aan de gyn… Wie weet.

Net zoals nu heb gegeten gedronken maar ben zo draaierig. Ben dan ook nu wel eventjes druk want moet naar de fysio en dermatoloog… Loop ik gelijk langs de gyn zou ik even naar binnen mogen wippen denk je ?

Als je je zorgen maakt, bellen!

Ik ben nu pas thuis…

Was bij de dermatoloog en daar ging ik weer bijna.

Daarna even bij de Gyn gestopt en vroeg of ik anders mocht prikken op HB o.i.d. Nou 13 jan was er nog geprikt en hij was 7.2 dus dat was allemaal prima.



BD gemeten en die was iets te hoog…

Dus door naar een CTG, bloedprikken en urine opvangen.



Alles was goed CTG, bloed en urine was nog niet binnen maar ik kon naar huis…

Ze zei dat ik goed moest blijven eten… Terwijl ik voordat ik naar het ZH ging 2 boterhammetjes met kaas een appel. En in het zh nog 2 bammetjes kreeg met kaas en worst :mrgreen: :shock:.



Nou ik moet disndag toch even ben nu nog steeds naar in mijn hoofd. Manlief is thuis geraced vanuit het werk en ik ga op bed liggen.



Morgen weer een dagcurve maken en DInsdag weer naar de gyn Dan heb ik het er wel weer met hem over…



to be continued dus :-*

Hoe is het nu???



Ik vind het ook wel wat klinken als BPPV=kortdurende draaiduizeligheid. Heeft niks met zwangerschap te maken en is vooral irritant…