flapoortje

Hoi allemaal,

even een vraagje. Mijn zoontje heeft de voorkeur om met zijn hoofdje naar links te liggen (ben aan het proberen om dat te veranderen) Hierdoor zit zijn oor regelmatig dubbel, met als gevolg dat hij nu een klein beetje uitsteekt. Hij heeft dus een flapoortje aan 1 kant. Nu hoop ik dat dat uiteindelijk wegtrekt. Maar ik denk dat ik de natuur een beetje moet helpen. Dus we hebben al geprobeerd om met een muts zijn oor plat te houden, maar in zijn slaap draait hij geregeld met zijn hoofdje, dus blijft dat ding ook niet echt goed zitten en zit zijn oor alsnog dubbel :?

Iemand nog andere tips?

Liefs Heidi :-*

Mijn dochter had ook altijd een voorkeur waardoor haar oortje altijd dubbel zat.

En heeft een tijdje ook zo gestaan.

Maar is weer helemaal recht getrokken moet ik zeggen !!

dit herken ik dit heeft onze zoon ook (onze dochter toen die tijd ook)

ik doe hem tape soft tape van hanseplast volgens mij heet dat zo erop dit soort tape zit ook in de meeste kraampakketen.

als die slaapt plak ik dus het oortje vast zodat het strak tegen zn hoofdje staat en het helpt echt dit heeft onze kraam verzorgste toen die tijd gezegt en er zijn in mijn omgeving wel meerdere die dat doen.

kreeg in het begin een reactie van de buurvrouw wat zielig je bent niet goed vorige week zag ze onze vent zonder de tape en moest ze eerlijk toe geven dat het zeker werkt.

hendrika…ik moet hir altijd om lachen!

volgens mij komt de stand van de oortjs pas echt, als het zachte in het oortje, kraakbeen gaat worden. Flapoortjes komen niet door dat ze veel dubbelliggen met het oor maar is geloof ik aangeboren. Ik denk als je kindje echt een flapoortje heeft, dat niet met tape vast te plakken valt.

Volgens mij helpt tape of een mutsje ook niet, hoor! Mijn nichtje had een flapoor aan één kant en mijn tante tapete dat ook altijd aan haar hoofd vast. Heeft echt niet geholpen! Flaporen zijn volgens mij genetisch bepaald en zoiets komt niet door het dubbelgevouwen liggen.

@Jippie wrote:

Volgens mij helpt tape of een mutsje ook niet, hoor! Mijn nichtje had een flapoor aan één kant en mijn tante tapete dat ook altijd aan haar hoofd vast. Heeft echt niet geholpen! Flaporen zijn volgens mij genetisch bepaald en zoiets komt niet door het dubbelgevouwen liggen.

Helemaal mee eens. Als je kind echt een flapoortje heeft trekt dat echt niet vanzelf weg.

Rick heeft ook 1 oortje iets uitstaan, en wij zien wel hoe het zich ontwikkelt. Misschien trekt het nog bij en anders, nou ja dat zien we dan wel weer.

Ik doe er niks aan nu hoor.

Groetjes Renate

Mijn zoontjes oortjes liggen ook vaak dubbel, maar dat komt ook omdat het allemaal nog zo ‘zacht’ is. En flaporen heb je of heb je niet volgens mij, maar heel vaak trekt het later ook gewoon bij. (of andersom :wink: )

Nina had ook een oortje wat naar buiten stond, door het dubbelklappen tijdens het slapen. Heb er nooit wat aan gedaan en het begint nu bij te trekken.

nou dames jullie mogen het gek vinden maar het is wel degelijk te helpen!!!

http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php

oke dit is met een spalkje erbij maar het is hier niet zo heel erg dus wij doen het gewoon met tape bij mijn dochter heeft het ook geholpen.

@hendrika wrote:

nou dames jullie mogen het gek vinden maar het is wel degelijk te helpen!!!

http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php

oke dit is met een spalkje erbij maar het is hier niet zo heel erg dus wij doen het gewoon met tape bij mijn dochter heeft het ook geholpen.

idd… ik trek me woorden in :oops:

Hendrika, Bedankt voor de link!

Bij mijn zoontje is het ook nog niet zo erg, maar ik denk dat ik het toch eens met wat tape ga proberen.

Liefs Heidi :-*

wij doen het ook en het werkt echt niet geprobeerd is altijd mis en wat je er nu zelf aan zou kunnen doen kan stukken schelen voor later.

en ze merken er echt niks van ik plak altijd 1 lang stukje over het gehele oor en dan 2 stukjes erboven zodat het goed zit wel opletten dat als je het tape er op doet het randje van de oorschelp niet dubbel gaat zitten!