Bij Pete was ik thuisbevallen en heeft de kraamhulp volgens mij hem na de bevalling afgedroogd of ingepakt met die flanellen luiers.
Luc en Stan zijn in het ziekenhuis bevallen en ik had die flanellen luiers wel in de kast liggen, maar volgens mij zijn deze nooit gebruikt?
Alle babyspullen had ik verkocht, dus ik ben inmiddels weer opnieuw aan het verzamelen en kwam ik die flanellen luiers weer op een uitzetlijst tegen.
Ik moet (vanwege keizersnede bij Stan) in het ziekenhuis bevallen, dus zijn deze flanellen luiers wel nodig?
Voor het wassen e.d. heb ik wel voldoende hydrofiele luiers aangeschaft.
Wij hebben ze in het bedje en reiswieg gebruikt, ben ook in het zkh bevallen.
Ben bij de oudste in het zkh bevallen maar heb geen flanellen luiers gehad ( ook nooit van gehoord trouwens :oops: ).
Ik vond ze wel fijn voor in het bedje maar ook voor gebruik bij katoenen luiers. Maar ik zou ze er ook weer niet voor gaan aanschaffen hoor, met hydrofielluiers kom je denk ik een heel eind!
Ik gebruik ze wel in plaats van een bedzeiltje.
En toen mijn dochter een loopoor had legde ik een flanellen luieren met daarover een hydrofiele luier onder haar hoofd. Dat was makkelijker verschonen dan steeds het onderlaken verschonen.
Ik had flanelle luiers liggen maar gebruik deze als omslagdoeken na een badje, droog wel af my de hydrofiele luiers maar de flanelen zijn wat warmer.
Maar verder gebruik ik gewoon pampers en in zkh werd er ook pamper aangedaan, ik had ook nets bij me behalve kleertjes en omslagdoek e.d. Maar werd ook niet om gevraagd.
Ik heb ze wel maar het zijn krijgertjes (voornamelijk nog uit de uitzet die m’n moeder had) het zijn van die dingen die handig zijn als je ze hebt maar niet echt mist als je ze niet hebt, zou ze dus niet kopen.
Ik gebruik ze we:l als ‘molton’ in de wagenbak, als extra laagje in bed om de matras te beschermen ipv zeiltje. Voor dat soort dingen komen ze wel van pas, maar onmisbaar zijn ze niet.
Hier gebruik ik nog steeds flanellen luiers voor in Mick zn bedje. Het ligt altijd onder zn hoofdje in zn bed, anders blijf ik zn hoeslaken verschonen met zn gekwijl en gesnotter haha…
Ik vind ze ideaal ook met afdrogen en ze zijn heerlijk zacht :inlove:
hier helemaal nooit flanellen luiers gehad.
En niet gemist ook.
Onder het hoofdje lagen hydrofielen, al dan niet dubbel (in het wiegje) en de jongste is thuis geboren en die werd gewoon onder 2 voorverwarmde hydrofielen boven op mijn buik gelegd.
Wij hebben er geloof ik drie liggen, heb ze bij K. zeker wel gebruikt, maar ook onder haar in de reiswieg. Verder eigenlijk niet, dus in mijn ogen zijn ze niet nodig.
Alles waar je een flanellen luier voor gebruikt, kun je een hydrofiel gebruiken. Ik zie de meerwaarde niet zo.
Ik vond de flanellen doeken fijner dan de hydrofiele, veel zachter ook.
Maar niets is noodzakelijk natuurlijk.
ik dacht eerst: die heb ik nooit gehad. Totdat ik las over het wiegje; ik heb die dus idd in het wiegje liggen als een soort onderlaken (eh…heet dat niet een molton onderlegger? of is dat toch weer iets anders dan een flanellen luierdoek?). Maar daar heb ik dus nooit mee afgedroogd, dus daarvoor heb je ze niet nodig.
Ik leg trouwens een hydrofiele doek in het wiegje onder het hoofdje, die kan ik dan sneller vervangen als dat nodig is.
even gegoogeld en zie dat een molton onderlegger toch wel wat anders is. Ik heb dus nooit flanellen luiers gehad, je kunt prima zonder!