:shock: Tsss!
Ben er gewoon stil van!
Vind het maar niets!
Mijn peuter fietst gewoon 30 rondjes per dag en rent en vliegt van hot naar her, die krijgt beweging genoeg, die hoeft echt niet met 2 jaar al op een of ander fitness toestel te zitten.
Het zou mijn peuterspeelzaal in elk geval niet zijn!
Lijkt me dat zulke apparaten wel goed zijn voor kinderen die naar fysio moeten ofzo… dus als het medisch noodzakelijk is.
Maar anders… lekker normaal laten spelen.
Maar goed, ieder zijn ding.
Hmms… mijn kinderen bouwen onder het buiten spelen (“sporten”) ook nog eens extra weerstand op want zij laten zich niet door een paar regensputtertjes naar binnen jagen…
Maar goed, die kindjes zien er allemaal lief uit. En die mensen bedoelen het vast allemaal heel goed, en voor de ouders die dit fantastisch vinden is het hartstikke mooi…
Als het goed is fietst een kind al veel per dag en loopt ie aardig wat af dus het zou niet nodig moeten zijn. En dat gewichthefding vond ik gewoon stom.
Ik heb het gister gezien bij hart van NL geloof ik, vond het wel grappig hahaha maar ook onzinnig.
weer meer redenen om een kind binnen te laten hangen.
Ik was vroeger nooit binnen te vinden en anders werd ik wel naar buiten gestuurd.
Die loopband vind ik op zich wel een leuk idee, kunnen ze tevens wat energie kwijt als t echt hondeweer buiten is.
Maar die halterbank zie t nut niet in dat ze spierballen moeten gaan kweken (ff overdreven genoemd dan he)
En een half uur??? wel ergg lang zeg.
@Bella wrote:
Als het goed is fietst een kind al veel per dag en loopt ie aardig wat af dus het zou niet nodig moeten zijn. En dat gewichthefding vond ik gewoon stom.
Mijn kinderen begrepen dus niet wat er nou zou leuk is aan fietsen. Dit soort beweging hadden ze misschien wel leuk gevonden, en al doende zouden ze misschien meer plezier hebben gekregen in bewegen, dus ook aan buitenspelen. Niet ieder kind speelt graag buiten hoor, dus dan is dit eigenlijk wel een leuk alternatief.
Volwassenen in de sportschool zijn ook geaccepteerd, tewijl zij ook veel en veel beter op gezondere manieren EN buiten zouden kunnen bewegen. Waarom een volwassene dan wel (wordt zelfs als goed gezien :think: ) en een kind niet?
Nou Hanneke, ik zie een fitnessschool o.a. voor: conditie opbouwen, een strak figuur krijgen, spieren kweken…eh…allemaal punten voor mij die voor een peuter/kleuter totaal niet van toepassing zijn.
Je kunt een kleuter met z’on halter in z’n handen toch niet serieus nemen? Lachwekkend gewoon, belachelijk.
Buitendat maakt de kinderarts ook een punt: een peuter/kleuter is op die leeftijd op ontdekking uit dus zal de toestellen niet zo gaan gebruiken als de bedoeling is. En ze zag z’on kindje toch echt niet die oefeningen uitvoeren qua tijdsbestek, dat duurt gewoon veel telang voor z’on kindje.
De verveling zal dus heel snel toeslaan…
Da,s waar, die laatste punten. En een halter vind ik ook wel lachwekkend. Maar 't is wel een goede beweging, en niet iedere peuter vindt bewegen leuk op de manier die de meeste peuters leuk vinden. Dat was meer mijn idee. Mijn kinderen zagen niks leuks aan een fiets, een loopkar enz. Misschien had dit hen wel uitgenodigd tot bewegen :think: