Financiele meevaller.

Hoi,



Vandaag kreeg mijn verloofde :inlove: een brief, hij krijgt 11,94 € Bruto per dag toeslag! vanaf 4 Juni 2007!

Uitgerekend : € 4119,30 binnen 5 werk dagen op zijn rekening! :smiley: :smiley: :smiley:



Dus we hebben meteen ons huis probleem opgelost! en inrichting compleet (bijna)!! En ons trouwdag kan iets uitgebreider dan we dachten



:smiley: :dance: :dance: :dance: Zo blij!!



Wij zijn blij!

wouw !

Wat een schitterend nieuws !!! :dance: :dance:

DÃ Ã r zou ik ook heel erg blij mee zijn.



Jullie van harte gegund !!!

Klinkt leuk hé: verloofde :lol: en weet je: ik vind man nòg leuker !!! :lol: :lol:

Wanneer wordt hij je man ?





liefs

Gerda

19 Augustus wor dhij mijn man :inlove:

Oohhh wat fijn nieuws zeg. :dance:

:dance: Lekker voor jullie zeg! :dance:

Ja we zijn heel erg gelukkig, sinds we een relatie hebben zat alles erg tegen, tussen ons ging het goed, maar op een gegeven moment stonden we onder stress, en we hadden beide ‘Als we dit overleven zijn we sterk samen’ we overleven elke keer de moeilijkste dingen, en slepen elkaar er echt door heen.



Ik ben er alleen niet over uit, moet ik mijn schoonmoeder dit nou vertellen of niet (nou ja wij vertellen.) dan hebben we kans dat ze weer om geld komt zeuren…

Of zullen we afwachten tot het 1 echt op de bank staat, en 2 tot we de huur van ons nieuwe huisje hebben betaald? en haar eventueel wat kunnen toestoppen?



Want wij betalen geen huur meer aan haar, maar kijk als het iets later komt dat geld dan we verwachten (het is en blijft het UWV die altijd laat is en 3 maanden met dingen achterloopt.) En dus niet meteen het geld hebben… en toch de huur moeten betalen van het geld wat normaal naar SM gaat…?

Is het verstandig, om even te wachten en als het wel zo ver is altijd de huur van deze weken aan haar te geven?

Wat fijn meid!! Ben blij voor je :smiley: :smiley: :smiley:



En augustus is het zo :smiley: Leuk hoor dat je gaat trouwen!:smiley:



Ik had trouwens even gewacht met vertellen aan je schoonmoeder…

Ik overleg het net met verloofde :inlove: , hij zei , laten we maar wachten.

Het is beter omdat ze dan niet weer afhankelijk van ons word qua geld.

Ze krijgt dan geen huur, maar dat kan ze altijd terug krijgen als we zeker weten dat de financiele meevaller ook optijd komt.



Al lag het net wel op het puntje van me tong van blijdschap! ik wou zeggen

WE KUNNEN ONS HUIS BETALEN!! :oops:

Maar wijselijk me mond gehouden! :smiley:

lekker hoor zo`n meevaller dat mag ook wel eens!

ik had ook nog even gewacht met vertellen aan je sm…



geniet lekker van het meevallertje en lekker een mooi uitzicht op jullie bruiloft!

En daar is de belasting dan al van af…



Ik wil de pret niet drukken hoor :smiley:

ow heerlijk zeg fijn voor jullie geniet ervan :dance:

Als de belasting er niet af is maakt het niet uit we houden zowiezo wel 500€ over, en daar ging het tenslotte om.

Als het bruto is dan moet de belasting er nog af… dan moet je ongeveer er van uitgaan dat er 55% overblijft… inderdaad genoeg voor het huisje!!

Mag ik vragen wat voor toeslag het is??

En is het per dag…of werkdag want dat zijn er maar 5…wil je niet ontmoedigen en een extra is het sowieso…maar vind het altijd zo zonde als mensen zich rijk rekenen en dat zo’n meevaller dan tegen gaat vallen terwijl het sowieso een extraatje is…maar top hoor,heel fijn met een huisje in het vooruitzicht!

Sylly jij mag altijd vragen stellen weet je toch meid :wink:

Mijn vriend is de ziekte wet in gegaan in april/mei 2007, depressie en stress omdat hij zijn zoon niet mag zien van zijn ex-vriendin, Op 4 juni '07 kreeg hij een ziekte wet uitkering van het UWV, en van zijn uitzendburo voor wie hij toen der tijd werkte.

Omdat hij onder minimun zat met zijn leeftijd mocht hij toeslagen aanvragen maar dat wist hij niet en UWV heeft dat niet gemeld (Doet de gemeente ook amper om te besparen.)

In april '08 is zijn uitzendburo na een jaar gestopt met betalen omdat hij een jaar in ziekte wet zit, en neemt UWV het over.



Mijn vriend heeft bij het UWV toeslagen aangevraagd om zijn uitkering om naar het minimun of daar boven te werken, UWV meld vanmorgen in de brief dat mijn vriend eigenlijk vanaf 4 juni 07 al recht daar op had, daarom krijgt hij de toeslagen met terug werkende kracht terug.



Hoe hij ineens van de toeslagen afwist? Gewoon rond vragen omdat hij ver onder het minimum zat. € 479,20 Alles is er dan al vanaf.

@renzosmam wrote:

En is het per dag…of werkdag want dat zijn er maar 5…wil je niet ontmoedigen en een extra is het sowieso…maar vind het altijd zo zonde als mensen zich rijk rekenen en dat zo’n meevaller dan tegen gaat vallen terwijl het sowieso een extraatje is…maar top hoor,heel fijn met een huisje in het vooruitzicht!


Per dag (dus geen werkdag)

Want hij moet ook leven en het is gezegd per dag + weekend.

Dus gewoon echt per dag.



Ik herhaal veel:)