ben het met suus eens ratje eruit halen
1 omdat de meeste er toch niks mee doen en 2 omdat ze de staart er in kunnen breken
kooi ziet er goed uit
hang er een rolletje wc papier in (vol) en geniet :inlove:
een klein doosje met snoepjes erin
goed dichtmaken
een leeg rolletje wcpapier
wat snoepjes in kraten proppen en dan in het rolletje doen :inlove:
een balletje is ook leuk
nogmeer?
Oh wat is hun kooitje leuk ingericht! :inlove:
Ik heb nog niet gekeken naar het radje van het ratje
Maar onze hamster heeft óf zelfmoord gepleegd óf is vermoord door zijn broertje…
We vonden Bert nl 's morgens dood in de kooi. Hij had 2 sneeen in zijn koppie en Marco vond m in het radje.
Dus óf Ernie heeft hem rondgedraaid terwijl Bert klem zat, of Bert heeft zichzelf dit aangedaan en is toen doodgebloed…
Ik vertel het nu een beetje met een grapje, maar het was heel dramatisch… Heb flink moeten huilen om onze vriendjes :roll:
:shock: nicje :hug: wat zal dat eruit gezien hebben
is toch ook sneu…je houd toch van die beestjes :hug: :-*
suus en suus…ik heb een hondentouw gekocht met knopen erin…vanavond ga ik de kooi verschonen en dan gaat het wiel eruit en het touw erin :thumbup:
inmiddels is de kooi weer verder opgeleukt dames,…idd met een voedselballetje, een papieren zakje met keukenpapier en eten, een wc rol en wat fruit :shifty: maar dat fruit vinden ze blijkbaar :sick: :eh: :doh: want daar lopen ze met een boog omheen, de trosgierst is al bijna kaal 8) en het eiergebakje is bijna op :drool: maar die biologische appel en peer :eh: die liggen ernog :roll:
Guus ik zou er eens een maiskolf in leggen
:mrgreen:
tot nu toe geen allergie :shock: :inlove: ik heb net zelf de kooi verschoont :dance:
maiskolf …ga k doen
suus en suus: nu met touw :thumbup:
Wat een schatjes :inlove:
Hoe vind Tom zijn nieuwe vriendjes??
filmpje van tom bij kooi volgt zsm :shifty: was iets te lang :lol:
o jeej guusje
kijk uit
je loopt gevaar voor het rattenvirus
en daar kom je heel moeilijk vanaf :mrgreen:
met ratten virus wordt bedoelt dat het als een verslaving gaat werken :mrgreen:
ratten.pagina.nl kan je ook nog veel info enzo vinden :mrgreen:
nou val maar over mij heen…
maar die ratjes gaan eruit :evil:
al de hele week zit ik elk moment dat ze wakker zijn bij de kooi…ze gingen snel aan mij wennen en aten al snel snoepjes uit mn hand.
met mijn vuist in de kooi gaat het redelijk, maar zodra ik mn hand open doe zodat ze erop kunnen lopen bijten ze keihard :shock: :naughty:
ik dacht dat doorbreken we wel, maar het gaat van kwaad tot erger.
een heel zacht tikje geven op de neus levert mij gewoon een beet terug op :o
oppakken is er helemaal niet bij. wat een drama is dat zeg.
ja en dan ben ik er snel klaar mee
dus morgen bel ik de winkel dat ze terug komen.
en als ze daar niet terecht kunnen zoek ik een andere ratvriendelijke oplossing.
maar hier blijven ze niet :snooty:
rivella …ik heb bij een rattery een mail gestuurd , die tip van mar10e.
nooit gedacht dat de winkel waar ik al mijn super lieve en super gezonde hamsters gehaald heb deze ratjes hadden :naughty:
en voordat iemand nu zegt ¨geef het meer tijd¨…ik zie niet in hoe dit kan beteren.
en eerlijk gezegd kost me dat gewoon teveel tijd.
ben er nu zeker 5 uur per dag mee bezig geweest …
so shoot me
heb helemaal geen verstand van ratjes… moet me er dus eigenlijk niet mee moeien… maar ach kan het niet laten :mrgreen:
5 uur per dag lijkt me wel erg veel… is dit niet gewoon bokitogedrag wat die ratjes vertonen… ze vallen je niet aan maar je bent zo veel met ze bezig… dat ze denken dat ze ook in jouw mogen bijten???
Schiet mij maar terug hoor.
maar het lijkt me lastig, een hele investering… tom blij met ratjes en nu moeten ze weer terug…
hmm succes in ieder geval…
natas
die 5 uur moet je wel over de dag zien he :lol:
als ze wakker waren liet ik ze betijen en dan 10 minuutjes er heen…snoep erbij, hand erin en spelen maar.
Maar ze vonden en vinden mij niet interessant :roll: en dat is niet normaal voor ratjes.
en dat flink een aantal keren per dag.
en savonds dus in totaal 2 uur ongeveer …niet continue natuurlijk maar wel veel aandacht geven .
gewoon om ze tammer te krijgen.
maar dit is niet veilig. niet voor ons, en al helemaal niet voor tom.
dus… :shifty:
bokito gedrag :mrgreen:
bokito voelde zich afgewezen omdat het vrouwtje wat hij in zn harem wilde steeds naar huis ging zei een kenner op tv.
hij wilde haar op haar plek zetten.
dat is hier niet het geval want IK wil die ratjes op hun plek zetten alleen dat pikken ze niet
Vervelend dat ze zo bijten en dat je zegt dat het niet veilig is voor Tom kan ik me heel goed voorstellen.
Ik heb bij elkaar 3 ratten gehad, Karel, Frits en Max :mrgreen:
Mijn opa fokte ze.
Maar alledrie wel alleen en dan zijn ze ook beter tam te maken. Met z’n tweeen lukt dat al minder en heb je kans dat ze bijten.
Meis ik hoop dat je een goed nieuw huisje voor ze zal vinden. Ik denk dat Tom misschien nog iets te klein is voor huisdiertjes juist omdat altijd de kans bestaat dat ze bijten en hij misschien daar zo van schrikt dat hij huisdieren nooit meer leuk zal vinden…
Maar als hij groot genoeg is dan zijn ratjes in mijn ogen de leukste huisdiertjes die er zijn!
Wij hebben nu nog 1 fretje Daan en er komen voorlopig geen beesten bij juist ivm bijtgevaar. Ik vind het zo zielig voor hem want sinds Sienna haar geboorte komt hij een stuk minder de kooi uit en het is zo’n gezellig fretje :mrgreen: Normaal ging de kooi hier s’ochtends opn en s’avonds pas weer dicht…nu komt hij er alleen s’avonds uit als Sienna op bed ligt en dan voel ik me alsnog wel is schuldig omdat hij zo weinig aandacht krijgt. Dus hebben we hem maar een beer gegeven en die vind hij geweldig :mrgreen:
Succes meis!
:-*
nou ze zijn terug naar de winkel.
in de kooi wel te verstaan, want wij kregen ze, 3 man sterk, ze er niet uit!
weet je wat die vent zegt…ik heb bijna 25 jaar ervaring, en dit heb ik nog nooit gezien :o
met 4 man zijn ze een half uur bezig geweest ze proberen te pakken.
dus ik vraag waar ze vandaan komen…van een stagiere…die net begonnen is met fokken…dit was zijn eerste levering :roll: en hij verwachtte dat die ze weer ergens anders gehaald had.
dus die “fokker” kreeg ze terug, een uitbrander en hij neemt er geen ratten meer van aan
ellen: als ze alleen zitten is mij gezegd dat ze juist minder sociaal zijn :think:
het is niet de bedoeling dat tom de ratjes hanteert. maar zo in de kamer is het voor hem wel een aanwinst. dus voor bijten ben alleen ik bang
hij wilde nieuwe ratjes voor me regelen, maar ik zei dat ik het nu wel via een echt bekende fokker wilde
ik ben al druk met haar aan het mailen
zo en nu in alle rust papa’s verjaardag vieren 8)
Guus, ik weet wat het probleem was…deze ratjes waren al wat ouder (nu ik ze zo zie in verhouding met Tom) en duidelijk niet gewend aan oppakken ed.
Dat is dan idd erg moeilijk afleren als ze eenmaal iets doen wat niet mag.
Gezien het dw ratten zijn gok ik dat ze zo ongeveer 3 á 4 maanden zijn, en niet de 5 weken die ze normaal zijn als je ze bij een rattery haalt.
kijk, dan was ik toch niet gek
rob zei ook al…die zijn oud :naughty:
ik heb idd nu ratjes ¨bestelt¨ bij een rattery …, kijk en kies-dag op 3 weken, ophalen bij 6 weken :thumbup:
ps ik ben eerlijk geweest over mijn allergie voor honden ivm de kijk/haal-dag en dat was geen probleem toen ik je naam liet vallen :lol: 8)
data hangen af van de nestjes en rob zijn schema :shifty:
:-*