filet amrican

kan het kwaad een kindje van 10 maanden filet american te geven. Even los van zout e.d,. maar meer i.v.m. het rauw vlees?

ik doe het hier absoluut niet, wat je zegt, rauw vlees…

ik zou het niet doen, zelfs mijn dochter heeft het nog nooit gehad. al zou zij het nu wel mogen hebben van mij :wink:

ik zou het niet doen



Ivan wil ook altijd een hapje als ik het eet maar hij krijgt het nog niet

Ik zou het ook niet doen, T heeft het ook nog nooit gehad.

ik zou het niet doen



kinderenkunnen daar parasieten van krijgen

hier krijgen ze het absoluut niet

Ik zou het ook niet doen. Er heeft eens iemand tegen mij gezegd dat kinderen onder de 3 hetzelfde mogen en kunnen eten als zwangere vrouwen.

Ze(voedingscentrum) zeggen dat kinderen tot 4 jaar het beste geen rauwe producten kunnen eten, dus geen rauw ei, filet americain, tartaar, sushi etc. Onze oudste heeft wel al haring, osseworst etc. gegeten, maar dat is iig ‘bewerkt’, dus daar heb ik minder moeite mee :wink:

Nee, ik geef dat ook nu nog steeds niet aan onze meid. Dus ik zou het zeker niet aan een klein kindje geven.

De filet americain die je in de supermarkt koopt is toch niet “rauw” zoveel conserveringszooi die daar inzit?

Of denk ik nu heel raar?



Ik zou een kindje van 10 mnd dit overigens nog niet geven.

Onze oudste heeft het al wel eens op, vanaf een jaartje of 2 mocht ze dat ooit eens. Ze vindt het trouwens ook lekker! Ik heb eigenlijk altijd gedacht, zodra ze met de pot mee mogen eten en sommige dingen zoals dit zelf wat uitgesteld. Dat ze het tot 3 of 4 jaar niet zouden mogen heeft niemand me ooit verteld!

Oh ja en ik zou het dus niet doen voor een 10 mnd oud kind.

Vanaf 3 mogen ze hier ook rauwe en semi rauwe dingen eten, filet americain, een medium tartaartje, een medium tonijnsteak enz.



Vanaf 5 ben ik nog weer makkelijker en mogen ze ook frisdrank en andere uitzonderlijke eten/drinkenswaren.



Maar met 10 maanden geef ik niet rauw, de kans dat ze er wormen of andere parasieten van krijgen is best groot.

ik was mijn vraag al weer bijna vergeten.

Ik wacht nog even met filet-american dus.



Overigens is mijn stiefzoontje er gek op. Hij is nu 6, maar volgens mij eet hij het al zeker 3 jaar, wellicht zelfs langer.

vandaag moest ik naar het CB en heb ik de vraag even voorgelegd aan de arts. Ze zei dat vanaf 1 jaar je kindje alles mag eten, dus ook rauwe zaken. Wel goed om te weten!



Nog even wachten dus.

Ook al mag het vanaf 1 jaar.

Ik zou Melinda die is nu 2 jaar en 7 maand ook nog geen filet american geven :shifty:

@San 27 wrote:

Ook al mag het vanaf 1 jaar.

Ik zou Melinda die is nu 2 jaar en 7 maand ook nog geen filet american geven :shifty:




Dat is toch prima. Je moet doen wat voor jou goed voelt!

Wij zijn heel makkelijk met van alles te voeren aan de kinderen, maar filet americain, biefstuk en tartaar krijgen ze vanaf 4 jaar.



Ik vind het eng, maar ik vind het ook al eng om zelf te eten.

@lydia wrote:

Wij zijn heel makkelijk met van alles te voeren aan de kinderen, maar filet americain, biefstuk en tartaar krijgen ze vanaf 4 jaar.



Ik vind het eng, maar ik vind het ook al eng om zelf te eten.




Onee, ik ben gek op een dikke meduim biefstuk en sushi. Heerlijk. Vind het ook niet eng. Het moet wel vers zijn natuurlijk. Dus meteen na aanschaf opeten. Filet American moet ook echt binnen 2 dagen op, anders hoef ik het niet meer.