files richting Rotterdam

Wij gaan volgende week donderdag een dagje shoppen in R’dam.

Willen eerst naar de Primark (die is al lekker vroeg open om 08.30)

Helaas is dat wel middenin de spits.

We vroegen ons af welke wegen wat rustiger zijn richting Rotterdam.

We komen vanaf Den Bosch, kunnen dus via Utrecht rijden (A2 en A12) of via Gorinchem (A2 en A15) of via Dordrecht (A2, A59 en A16).

We zullen dan vanaf den Bosch vertrekken om 07.30 uur.

Wanneer hebben we de minste kans op file…iemand veel file-ervaring?

Via Utrecht zou ik niet weten hoe de files zijn.

Via de a15 en a16 sta je gegarandeerd in de file. Het is namelijk het drukst tussen knooppunt Ridderkerk, vlak voor de van brienennoordbrug en knooppunt alexanderpolder.

Is er echt geen mogelijkheid om later te gaan? :think: Want volgens mij staan al die wegen wel redelijk vast rond Rotterdam en Utrecht.

Niet persoonlijk ervaring mee moet ik eerlijk zeggen, maar als wij die richting opgaan, gaan we nooit rond de spits. Gewoon zonde van de tijd.

Ik zou zeggen de trein of later :wink: tis gewoon midden in de spits. Volgens mij is niet 1 route handiger dan de andere maar je kunt even kijken bij de anwb. Daar staan de gebruikelijke files op de websites.

Route maakt niet veel uit op dat tijdstip, Utrecht en rondom Rotterdam staan toch wel vast.

Primark zelf is het lekkerste om daar vroeg te zijn, als je daar in de middag gaat sta je neus aan neus met ander winkelend publiek, dus ja, is een lastige dit…

Ik zou inderdaad met de trein gaan. Het stukje A15/A16 voor Rotterdam is vanaf die kant over het algemeen extreem druk (ik rijd 's ochtends in de tegenovergestelde richting). En bij Utrecht is het volgens mij ook altijd erg druk.

Als je na de Primark nog naar het centrum wilt, is de trein ook handig, hoef je niet in het centrum van Rotterdam de auto te parkeren.

Okee misschien is het dan handig om tot een bepaald punt te rijden en dan verder met de trein. Dit om de kosten van de trein wat uit te sparen.

Tot welk station zouden we eventueel kunnen rijden om zo min mogelijk last te hebben van de files?

Is het wat om tot aan Dordrecht te rijden, of staat het daar al vast?

Me tal begint de file net voor Zwijndrecht of Ridderkerk. Dus met de trein vanaf Dordrecht zou een goede oplossing zijn. Ik weet alleen niet of je dan een directe verbinding naar alexandrium hebt. Denk dat je dan op Rotterdam centraal moet overstappen.

Het gaat toch de trein worden, we nemen de Fyra.

Zijn we er toch best snel!