Fijne bijwerkingen van zwanger zijn?

Herkent iemand deze (fijne) bijwerkingen van zwanger zijn?


  • Veel rustiger voelen
  • Meer genieten van de kindjes
  • Minder moe
  • Beter georganiseerd zijn (minder snel chaos)
  • Stabiel humeur (goed humeur!)
  • Energie om gek te doen met de kindjes



    Ik voel me geloof ik zwanger veel fijner dan niet-zwanger (sneller moe, korter lontje), is dit een bepaald hormoon?



    Deze dingen vielen ook al heel erg op voordat ik wist dat ik zwanger was.

@Marcella1975 wrote:

Herkent iemand deze (fijne) bijwerkingen van zwanger zijn?


  • Veel rustiger voelen
  • Meer genieten van de kindjes
  • Minder moe
  • Beter georganiseerd zijn (minder snel chaos)
  • Stabiel humeur (goed humeur!)
  • Energie om gek te doen met de kindjes



    Ik voel me geloof ik zwanger veel fijner dan niet-zwanger (sneller moe, korter lontje), is dit een bepaald hormoon?



    Deze dingen vielen ook al heel erg op voordat ik wist dat ik zwanger was.




ik voel me ook fijner als ik zwanger ben, over het algemeen genomen. Zit een soort extra flair aan of zo…

maar de dingen die jij noemt, herken ik echt 0,0. minder moe??? :zzz: energie om gek te doen met de kindjes??? ('mama, waarom slaap je zoveel???..) stabiel humeur…uuuuh, vorige zwangerschap was ik idd zonnetje in huis, dat is dit keer echt tegenovergestelde, heeeel wisselend humeur, en het rothumeur overheerst (hoewel, dat is nu wel een beetje weg, maar een paar weken geleden was dat wel echt zo)

beter georganiseerd? Hahaha, ik ben normaal al 100% chaos, nu ben ik 200% chaos…





Maar geniet er van!

Mij valt me op dat naarmate de zwangerschap vordert, ik steeds liever wordt. Ja echt! :stuck_out_tongue: (mijn man valt het trouwens ook op :P)

In het eerste trimester nog niet. Dan ben ik vooral strontchagrijnig door de vermoeidheid en de misselijkheid. Maar vanaf week 14 ofzo wordt ik steeds zachtaardiger…



Ik kan slechter tegen geweld en onrecht. Ik ben zachter, raak mensen waarvan ik houd meer aan, knuffel meer. Kan meer hebben. Maak me minder snel druk om dingen. Inderdaad het rustiger voelen! Stabieler. Onder controle oid (terwijl als je iets niet onder controle hebt, dat wel een zwangerschap is lijkt me…)



Maf he!

Bij mij werkt het helaas andersom…



Bevallen doe ik zo weer maar dat zwanger zijn… :thumbdown:

Yep hier ook herkenbaar! Stabieler is niet echt van toepassing (sterker nog ik ben het ene moment dan heel stabiel en hoppa schiet zo door naar mega-labiel :silenced: ) maar wel dat ik zelf meer georganiseerd ben, dingen ook echt rustig kan afmaken (ipv als een gek door mijn huis hobbelen van het ene klusje naar het andere) beter ook let op mijn eten (ik vergeet nu bv vaak te lunchen of ontbijten :shifty: ) meer knuffelig wordt. Niet te vergeten de lichamelijke bijwerkingen. Ipv kwaaltjes waar zoveel vrouwen mee kampen ben ik juist beter in mijn vel. Mijn haar zit beter, mijn vel voelt letterlijk beter.

Groot nadeel is weer…het shopgedrag. :lol: Waar ik nu nog gericht kan shoppen voor mijzelf, voor kindlief ga ik dan in het andere uiterste. Vind alles leuk. :o

Hmm nee, ik herken het niet echt, hoewel ik wel fijn voel! :smiley:



Maar ben nog steeds veel moe en doe regelmatig even een slaapje tussendoor.

Mijn humeur… is goed totdat er iets niet loopt zoals ik wil :wink:

Energie… heb ik met vlagen… zo is het er en zo is het weg.



Moet zeggen dat ik wel meer opgeruimd ben, kan slecht tegen rommel op het moment… gevolg… alles wordt opgeruimd en uitgeruimd waardoor het één puinzooi was van de week… dan kan ik in tranen op de grond vallen hahaha



Ohja… emotioneel… HEEL ERG emotioneel… :slight_smile:

Ik lsuit me aan bij fiep en pooh…



ik stond de hele zwangerschap op scherp qua ontploffingsgevaar.

was echt niet te genieten gewoon !

Oooh ja… daarom heb ik zoveel zin om zwanger te zijn :shifty:



Nee wat een heerlijkheid, geniet er maar van. Ik ben ook zo labiel als ik weet niet wat als ik zwanger ben, huil snel, veel moe… Doe mij maar een baby op bestelling :lol:

Ik typ net elders hier dat ik wel een tijdbom lijk op het moment…Van het ene op het andere moment kan ik “ontploffen”. Om niks ook nog eens…Nee…hoe blij vriendlief ook is dat er eindelijk weer een positieve test was, mijn hormonale buien van dit moment kan hij missen als kiespijn (en ik eerlijk gezegd ook).

Nou dit herken ik niet hoor, behalve dan het georganiseerde. Maar dat gooi ik onder de noemer nesteldrang…



Zie dat je nog maar net op weg bent, wie weet hoe je je over 2 wkn voelt :smiley: tot die tijd, geniet er lekker van!

@Marcella1975 wrote:

Herkent iemand deze (fijne) bijwerkingen van zwanger zijn?


  • Veel rustiger voelen
  • Meer genieten van de kindjes
  • Minder moe
  • Beter georganiseerd zijn (minder snel chaos)
  • Stabiel humeur (goed humeur!)
  • Energie om gek te doen met de kindjes



    Ik voel me geloof ik zwanger veel fijner dan niet-zwanger (sneller moe, korter lontje), is dit een bepaald hormoon?



    Deze dingen vielen ook al heel erg op voordat ik wist dat ik zwanger was.






Ik herken er helemaal niets van eerlijk gezegd… :oops:

@Mam van 2 wrote:

Ik lsuit me aan bij fiep en pooh…



ik stond de hele zwangerschap op scherp qua ontploffingsgevaar.

was echt niet te genieten gewoon !


maar ik vind het dus wél echt heel leuk om zwanger te zijn, zou het zo jaren achter elkaar willen zijn. Maar niet om de redenen uit de OP, want dat is hier echt helemaal niet ter sprake…

Ook ik kan me niet vinden in de “fijne bijwerkingen”.



Heel mijn lichaam is van slag en doet pijn, niks gaat zoals het moet, ook hier continu een dreigend ontploffingsgevaar. En dit is “pas” onze eerste. Nee, sorry, zwanger zijn is tot nu toe (kan pas over 24 weken over de hele periode zeggen) vind ik er niks aan!

DAt fijne ken ik niet zo helaas…

Vindt zwanger zijn echt :sick:

M :sick: aar heerlijk om te bevallen :mrgreen:

@maantje wrote:



M aar heerlijk om te bevallen :mrgreen:






Daarom hoop ik dat mijn laatste weken heeeeel snel zullen gaan!!! :mrgreen:

ik vindt zowel het zwanger zijn als het bevallen heerlijk :inlove:

Tijdens deze zwangerschap voel ik me trouwens helemaal niet zwanger, maar bij de 1e was ik 16 wkn echt :sick: en ondanks dat vondt ik zwanger zijn heerlijk :inlove:



Ik voel me altijd echt super gelukkig en vrouwlijk als ik zwanger ben en omdat ik altijd een heerlijke volle bos haar krijg zit het 9 mnd gewoon bijna altijd goed :mrgreen: (helaas wordt het daarna weer echt dun peen haar hoor :-()



ik zou het allebei zo nog 10 keer doen :mrgreen:

ik herken het hoor

voelde me heerlijk toen ik zwanger was

-voelde me op en top vrouw (zeker toen mijn buik echt zichtbaar werd)

-was meer zelf verzekerd … had het gevoel heel de wereld aan te kunnen

-meer zin in sex

-beter te genieten



doordat ik me voor van alles en nog wat had opgegeven kwam de tnt bezorgster vaak aan mijn deur

nam ook pakketjes aan van de buren hoor maar goed ze zag me vaak

en iedere keer zei ze… “ik snap het niet hoor… ik kom zo veel zwangere vrouwen tegen en die lijken wel een wrak… als ik jou zie dan zie ik je steeds meer stralen” …

ja uhhhh ik voelde me gewoon goed

kort om … IK MOET weer zwanger worden want dat is goed voor mijn gestel :inlove: toch? :mrgreen:

Pfff… herken ook niet echt wat van je lijstje… :shock: Vooral minder moe zijn… wauw, dat leek me wel wat! Ik ben echt minimaal een keer zo moe!



Nu moet ik zeggen dat ik net als Poeizie wel trots ben op mijn buikje en ik tijdens het eerste trimester (als ik niet misselijk was) ook meer zin had in sex. Maar dat was het wel een beetje geloof ik. :think:

Enige voordeel was dat ik geen hoofdpijn had :wink:

Ik voel me goed tijdens de zwangerschap. Ik geniet er ook volop van. Ik vind het zo bijzonder allemaal. Ik ben trots op mijn buik.



Volgens mijn man heb ik wel een iets beter humeur en houd ik het huishouden wat beter bij.



Maar ik ben wel meer moe, ontzettend vergeetachtig en ik ben ongeduldiger.