Fietsvraagjes, Nordic Cab/Winther Dolpin ervaringen?

Paar vraagjes:


  • bestaat er een voor-zitje voor kinderen tot ongeveer 20kg?

    Zo’n zadeltje lijkt me niets voor de lange afstanden…


  • wat is een goed achter-zitje waar een kind lekker zo’n uur in kan zitten



    Ik heb tot nu toe Bobike gehad maar dat is niet helemaal naar wens meer.


  • welke fietskar is goed voor lange afstanden en voor de grotere kinderen ( (bijna) 7 en 4, en zo’n 18 en 14kg)? Die wil ik rond septermber aanschaffen om ook met slechter weer nog te kunnen fietsen.


  • welke damesfiets fietst snel en makkelijk?



    Ik wil nu toch echt de laatste maandjes tot de zomer gaan beginnen met de kinderen naar school te fietsen.

    Ik weet dat ik een aantal vragen al eerder heb gesteld…

    :oops:



    nieuwe vragen:
    iemand ervaring met de Nordic Cab of de Winther Dolphin?

    Is die geschikt voor 2 wat grotere kinderen? Fietst het heel zwaar, is het makkelijk los te koppelen van de fiets?



    En welke fiets gebruik je bij de fietskar?

    Ik wil dagelijks lange afstanden fietsen (zo’n 30km per dag met fietskar).

Voorzitjes voor zo zwaar bestaan volgens mij niet, maar ik denk dat je dan qua lengte ook een probleem krijgt. Mijn dochter was toen ze 4,5 was net 16 kilo, toen had ik haar nog regelmatig voorop, die ene kilo over het max.gewicht kan echt wel hoor, dat testen ze heel ruim. Daarna was het niet zozeer het gewicht, maar meer haar lengte waardoor het echt niet meer kon (ik zag niks meer).



Qua fietskar, ik zou voor de dolfhin winter XL versie gaan. Gazelle kidcar is ook fijn, maar kleiner, dan moet je oudste misschien een beetje gebukt/krom zitten.

Voor achterop misschien een Yepp?

Wij hebben als fietskar de Croozer 2 zitter. Ze zitten er heerlijk comfortabel in, heeft een veilige “kooiconstructie” en is niet al te zwaar…



NIet goedkoop maar ook niet mega duur…Ik geloof zo rond de 250 euro

mmm maak daar maar 400 van, voor een nieuwe croozer :wink:



Mag ik vragen waarom je je kinderen zelf wilt vervoeren? Kunnen ze niet zelf fietsen, is het te ver ofzo? Ik denk dat je ook moet overwegen voor hoelang je zo’n aanschaf wilt doen, gezien hun leeftijd. In een fietskar wordt het misschien op den duur wel zwaar. Mijn oudste twee hebben hetzelfde gewicht als die van jou, en dat is wel prima te doen. Maar ik heb ze er eigenlijk al niet meer in. In de winter had ik 1x de oudste en zijn vriendje erin, dat was samen bijna 40 kilo en dat was wel zwaar (gelukkig maar 5 minuutjes fietsen) De oudste fietst altijd zelf naar school en de middelste heb ik achterop. Maar die mag ook zelf fietsen als hij 4 is. Maar goed, onze school is 5 min. fietsen, dat is goed te doen.



Heb je anders ook al gekeken naar een bakfiets? Daar heb je ook overkappingen voor, en ze kunnen er nog erg lang in zitten :thumbup:



Wat verder goede zitjes zijn weet ik zo niet. Ik heb idd wel gelezen over de yepp, die schijnt goed te zijn. Maar tot hoeveel kilo die gaat weet ik niet.



Succes met je overwegingen!

Die van ons was nieuw toch echt maar 299 euro :wink:

Zelf fietsen is nog veel te ver (15km enkele reis).

Ik zit er wel aan te denken om zo’n “follow me” aan te schaffen, aangezien mijn oudste wel al redelijke stukken kan fietsen en als hij moe is kan hij dan uitrusten.



Bakfiets heb ik gehad (babboe) maar weg gedaan wegens ruimte gebrek en omdat lange afstanden fietsen niet echt fijn is, kreeg erg veel last van mijn rug/bekken daarvan… en het duurt zo lang, :stuck_out_tongue:



Ik denk dat ik nu eerst een “nieuwe” fiets ga aanschaffen.

Iemand een idee?

En dan ga ik nu eerst nog maar even een tijdje fietsen met de jongste voorop en de oudste achter. En dan later/ na de zomervakantie eens kijken op MP voor een goede fietskar.

Mijn jongste valt vaak nog in slaap na school, en dan lijkt me een fietskar het lekkerst liggen!

Een fietskar kan ik later altijd nog gebruiken als bagage-kar wanneer we op fietsvakantie gaan toch?

8)



En een Nordic Cap? Wat is dat voor een fietskar?

Geen ervaring mee.



Ik zou als je naar een aanhangfiets gaat kijken (wat mij in jullie geval de beste oplossing lijkt) echt naar een aanhangfietsje kijken en niet naar de follow me. Ik heb van vrienden begrepen dat die echt niet prettig is op langere afstanden (en dat vind ik die 30km die jullie moeten wel), het zwabbert nogal. Als je googled op fietsen of fietsvakantie met kinderen kom je wel bij een website waarop goede merken genoemd worden :slight_smile:

Lune, jij had mij al eens een naam gegeven van een goede fiets (van gazelle), welke was dat ook alweer?

Ik ben vanplan een fiets via marktplaats te kopen.



Hmm, dat klinkt dan alweer niet echt fijn over de follow me. Hebben die vrienden echt een follow-me of een trailgator?

Ik las wel (redelijk) goede verhalen op internet, alleen als nadeel dat het even zoeken is naar het evenwicht en dat het wel een beetje zwaar/zwaarder is. :think:

Hahaha en anders deze dan:

Van een fiets…? Dat zou ik niet weten eigenlijk, misschien verwar je me met iemand anders :slight_smile:

Ik heb nu een Puch toerfiets, hiervoor heb ik gazelle medeo’s gehad die op zich superfijn zijn, maar eigenlijk niet zo geschikt om kinderen mee te vervoeren (maar omdat ik ook lange afstanden wil kunnen fietsen toch die genomen, met als nadeel dat je fiets gewoon harder slijt).

Ik vind een lichte, toerfiets toch wel erg fijn hoor.



Volgens mij hebben zij echt een follow me.

Ja, je had het toen over de Medeo. 8)

Opzoek dus naar een lichte toerfiets.

Moet ik waarschijnlijk eerst mn andere fiets (gazelle bloom) op MP zetten.

Heb nu wel op MP een Winther Dolphin XL en een Nordic Cab gevonden.

De 1e is van 2007 en daar vragen ze 350euro voor?

hoop geld zeg…

Ik heb er eentje voor 200 euro gekocht ooit volgens mij.



Ik zou de medeo overigens niet aanraden hoor, ik zei alleen dat ik hem had :lol:

Het is een hele dure fiets die niet gebouwd is op zware kinderen vervoeren. Ik sloopte hem eigenlijk en dat wist ik, als ik het geld gehad had, had ik een andere erbij gekocht (dit was mijn vakantiefiets), maar dat kon toen gewoon niet.

Waar ik op gelet heb bij de zoektocht naar een nieuwe fiets (wederom geen centen genoeg om twee fietsen aan te schaffen) zijn stalen velgen, op een bepaalde sterkere manier gespaakte spaken (4x4 dacht ik) en ehm… er is ook nog iets met de tandwielen :think:

Die sleten heel hard bij mij en met een bepaald type schijnt dat wat minder te zijn.

Toen kwam ik dus uit op een puch, sterker als een medeo, maar wel ietsje zwaarder ook, toch een lichte fiets die ook geschikt is voor fietsvakantie.

Hoe kun je zien of t een XL is of niet?

Heb er nu een, dichterbij, voor 200 gevonden, maar daar staat dan weer niet bij of 't XL is.



Ik ga het eens uitzoeken over de Puch! :wink:

Hier ervaring met de nordic cab. Maar dan met een baby in babyschaal (later gewoon zittend) en een peuter van toen 3. Dus geen ervaring met grotere kinderen.



Het is een vrij smalle kar dus kan door vrijwel elke deur, vond het verder een hele fijne fietskar. Alleen lastig dat hij open gaat door de voorkap er helemaal af te schuiven (naar boven) en vond dat niet echt praktisch af en toe.

Afkoppelen en ombouwen vond ik heel erg handig! nooit problemen mee gehad.

Maar of de ruimte echt groot genoeg is voor 2 oudere kinderen… daar twijfel ik een beetje aan.

Hij fiets overigens niet echt zwaar, kon makkelijk een lange rit maken en dat met een fiets met maar 3 versnellingen :wink:



Zal een foto opzoeken waar ze samen in de kar zitten, kun je zelf een beetje kijken naar de ruimte :slight_smile:

Ik heb een nordic cab, dezelfde als op de foto :mrgreen:



Mijn kids zijn 5 en bijna 4 en wegen 18 en 16 kg. Ze passen er samen in maar het is wel krap. Daarbij leunen ze dan ietwat tegen de zijwanden die dan langs de banden schuren, dus dat slijt. Er zit wel een soort rubber laagje op die plek om het slijten tegen te gaan, maar dat zit niet hoog genoeg.



Ik heb zelf een sparta amazone en ik vind het LOODzwaar met die fietskar met beide kids erin. Nou heb ik ook wel een conditie van 0… :oops: maar toch.

De fietskar gaat hier alleen mee als het slecht weer is en dan ook nog alleen als hub meegaat, die hangt de kar dan achter zijn fiets.

Het aan- en afkoppelen is zo gedaan.

En het voordeel van een smalle kar is natuurlijk wel dat ie zo de tuinpoort doorkan.



Ik heb 'm op mp gekocht voor zo’n 200 euro.

In een kidcar zitten kinderen veel ruimer en hij past toch door de meeste deuren.

hier past de kidcar niet door de schuurdeur. De nordic cab paste door de voordeur, achterdeur en schuurdeur, alleen binnen van de gang naar de kamer moest er 1 wiel af, maar hij kwam vrijwel nooit in de gang. Maar het is hier echt net aan hoor, met de nordic cab, vermoed dat de kidcar helemaal niet binnen komt hier. Dus meet wel even goed alle deuren op voor je iets aanschaft, zou zonde zijn als je hem daarvoor weer moet verkopen.

Ik was aan het zoeken naar een achterzitje en kwam de yepp junior tegen, is vanaf 5 jaar en tot 35 kg. ziet er mooi uit vind ik. Ook de yepp maxi lijkt me erg lekker zitten, die is tot 22 kg.