Ik heb sinds kort onze oudste zoon achterop de fiets zitten.
Maar mijn oude fietstassen passen nu niet meer, en die mis ik nu dus wel.
Ik ben nu aan het twijfelen tussen van die speciale fietstassen (die dus passen bij een stoeltje achterop) of een goede fietsmand.
Maar zijn die fietstassen niet een stuk kleiner?
En kan je bij een fietsmand het windscherm van het fietsstoeltje voor nog gebruiken?
Wat hebben jullie?
Ik heb gekozen voor een verlengde fietsdrager achter. Kostte me ong 19 euro. Mijn eigen fietstassen zijn nl giga groot. En eerlijk ik kan ze niet missen…heb geen rijbewijs en soms moeten er aardig wat boodschappen in. Ook dingen als zwemtassen etc zullen tzt op de fiets mee moeten. Daarbij nemen we onze fietsen ook mee op vakantie op de caravandissel waarbij we regelmatig ergens heen gaan op de fiets. Die 19 euro was het me ruimschoots waard want behalve mijn fietstassen was ook gelijk de verlichting achter beter zichtbaar en ik kan mijn buggydrager erop monteren. Lijkt me tzt met 2 kids ook erg handig. Een handtas kan ik evt nog op mijn buik dragen dus daarvoor een fietsmand werkt niet. Heb alleen geen idee of mijn mand (een losse) nog past als ik tzt het windscherm en voorzitje er weer op heb zitten. :think: Vermoed dat mijn onderste deel van het windscherm dan over de fietsmand komt. :shifty: Ach is ie wel ook waterdicht. 8)
Ik heb ook mijn bagagedrager laten verlengen, en vind het super om gewoon lekkere grote tassen te hebben. Ook heb ik een mandje, maar daar kan qua gewicht niet veel in (ik dacht 5 of 8 kg)… maar is handig voor mijn marktbezoekjes om brood in te doen enzo… Handtas doe ik nooit, omdat ik bang ben dat die dan eruit gejat wordt. Handtas hangt altijd schuin over mijn schouder.
Mijn fiets is soms net een klein vrachtwagentje, wat ik er allemaal op meesjouw. Ik heb alleen maar 1 kindje op de fiets (nu achterop)… de andere fietst maar lekker zelf (bijna 9 jr).
Ik heb een grote mand. Ik vind het op zich wel handig, kan er zo tassen in kwijt. Maar het gewicht wat dan aan het stuur hangt zorgt ervoor dat je sneller omkiept, het stuur klapt om. Dan is een verlengde bagagedrager handiger denk ik…