Ik heb even een fietsstoel vraagje.
Ik heb een Cortina fiets (een transsporter) met een rek voor op (incl. een mand). Op zich zit die niet in de weg.
Wij hebben nu een fietsstoeltje (Bobike mini) die eigenlijk niet echt geschikt lijkt te zijn voor deze fiets. Het zit te dicht bij het stuur (kan niet lager gemonteerd worden).
Iemand tips?
Of is er iemand die dezelfde fiets heeft en welk fietsstoeltje heb jij?
heb zelf ook bij Cortina fietsen gekeken en ze gaven bij mij aan dat de Cortina transporter met rek eigenlijk niet kan in combinatie met een voorstoeltje… het wil net… maar het is geen aanrader.
Ze hebben van Cortina zelf ook een model waarmee het rek iets verder naar voren geplaatst wordt en er zo dus meer ruimte is voor het zitje en anders kan je fietsenmaker dit misschien wel maken?
Ik heb ook een Cortina fiets, de Roots, met transportrek en grote mand. En we hebben gewoon een bobike mini voorop. Gaat prima. Ook het windscherm kan er gewoon op. Het enige dat ik eraf heb gehaald is die stoffen flap onderaan het windscherm, want die kan er niet meer op, maar dat mis je niet.
Ik moet wel zeggen dat ik het stuur erg zwaar vind, met mand én fietsstoeltje met kind. Maar ik heb de oudste nooit in het voorstoeltje gehad, omdat ik dat sowieso al eng vind. Dus geen ervaring erin, en nu dan meteen een mand en stoeltje, voelt gewoon wel zwaar. Maar dat vond ik alleen met stoeltje voorop ook.
@littlewonder wrote:
Ik heb ook een Cortina fiets, de Roots, met transportrek en grote mand. En we hebben gewoon een bobike mini voorop. Gaat prima. Ook het windscherm kan er gewoon op. Het enige dat ik eraf heb gehaald is die stoffen flap onderaan het windscherm, want die kan er niet meer op, maar dat mis je niet.
Ik moet wel zeggen dat ik het stuur erg zwaar vind, met mand én fietsstoeltje met kind. Maar ik heb de oudste nooit in het voorstoeltje gehad, omdat ik dat sowieso al eng vind. Dus geen ervaring erin, en nu dan meteen een mand en stoeltje, voelt gewoon wel zwaar. Maar dat vond ik alleen met stoeltje voorop ook.
De roots is dus het model dat ik bedoelde (even gezocht net).
Daar kan je ook zien als je googled dat het rek net even verder van het stuur zit en niet er direct tegen aan zoals bij een ‘gewoon’ bakkersrek.
Wij fietsen al een tijdje met onze zoon voor op incl. zo’n rek en mand.
Ik merk dat hij z’n voetjes nu niet echt goed kwijt kan, het kan op zich wel maar echt comfortabel is het niet.
Via google even gezocht en ik kwam die Roots ook tegen, dat is de Cortina moederfiets.
Volgende week eens even bij de fietsenmaker langs om te kijken of het rek misschien naar voren gezet kan worden want ik vindt het wel handig en fijn zo’n mand voor op (lekker voor de boodschappen).
Oh ja, ik heb idd een moederfiets ja, dan is het stuur denk ik anders. Had het even niet goed gelezen