fietskar

Ik ben op zoek naar een goede eventueel tweedehands, fietskar.



Binnenkort mag Steven naar school en dan wil ik hem graag elke dag met de fiets naar toe brengen, voor lopen is het net iets te ver, maar met de auto vind ik niet nodig.



Het budget wat we te besteden hebben is 200euro.

Bij de Halfords zag ik er eentje voor ik meen 149 euro maar is dit een beetje goede? Heeft iemand hier ervaring mee? We gaan hem elke dag gebruiken ook met slecht weer.



Of heeft iemand een tip wat een goede betaalbare fietskar is of waar ik die zou kunnen kopen?

voor 200 euro kan je een hele goede 2e hands kopen… ik heb hier 2x een kid car bike buggy city gehad voor dat geld. Heb je een mooie harde kuip, goede kwaliteit en licht rijdende kar voor. Ik zou geen fludderding nieuw kopen.



Croozer schijnt ook wel goed te zijn en betaalbaar, maar dat red je niet met 200 euro… daar moet dan nog net even wat bij.



Ik ga weer als gastouder aan de slag en ben dus weer aan het kijken naar een kid car… graag een comfort, of twister… maar weer een gele bike buggy city zou ook goed zijn.



200 euro is ook mijn budget. (nouja 250)

@Cell wrote:

voor 200 euro kan je een hele goede 2e hands kopen… ik heb hier 2x een kid car bike buggy city gehad voor dat geld. Heb je een mooie harde kuip, goede kwaliteit en licht rijdende kar voor. Ik zou geen fludderding nieuw kopen.



Croozer schijnt ook wel goed te zijn en betaalbaar, maar dat red je niet met 200 euro… daar moet dan nog net even wat bij.



Ik ga weer als gastouder aan de slag en ben dus weer aan het kijken naar een kid car… graag een comfort, of twister… maar weer een gele bike buggy city zou ook goed zijn.



200 euro is ook mijn budget. (nouja 250)




Cell, wat leuk dat je als gastouder aan de slag gaat. Moet je daar nog speciale papieren voor hebben? (ik heb het ook in mijn achterhooft, aangezien mijn baan op de tocht staat).

Diploma Helpende Welzijn… ik ben dus nu bezig via Roc Rivor een diplomaroute HZW af te leggen. Met mijn ervaring als moeder en ongecertificeerd gastouder toen het nog wel mocht is dit geen enkel probleem. De intake is prima gegaan en ik heb me niet eens voorbereid :shifty: Kon echt zo puur op ervaring alles beantwoorden. Wel fijn.

vraagouders van mij hadden fietskar van halforts voor dat geld goed bruikbare karretje was na 3 jaar intensief gebruik versleten voornamelijk de tent die erop zit. deze mensen hadden geen auto en een tweeling.



ik werk ook als gastouder als je geen diploma helpende welzijn hebt en kinder EHBO moet dit gehaald worden. binnen kort is verkorte opleiding niet meer mogelijk heb ik ergens gelezen. En als je nog nooit gastouder bent geweest of spw3 hebt moet je stage lopen en zelf stage adres zoeken voordat je opleiding mag doen. Volgens mij stage van 3 mnd.

verder moet je ingeschreven worden in landelijk register kinderopvang, krijgt dan eerst controle van GGD eerder mag je niet starten.

Verder moet je VOG(bewijs van goedgedrag) aanvragen voor iedereen boven de 18 in jou huis. daarna of van te voren komt gastouderbureau veiligheid controle in jou huis doen(RI)

Ik zou op MP een goede tweedehands fietskar kopen. Inderdaad bv. een Kidcar. Wij hebben de onze ook op MP gekocht, was geloof ik wel 250, maar ze stonden er ook goedkoper op. Groot voordeel vind ik de harde bodem en hij rijdt licht, je kunt hem ook ombouwen tot ‘wandelwagen’, wat ik ideaal vind. Bovendien kunnen ze er met z’n tweeën goed in, ook erg belangrijk, ze zitten dan niet half op elkaar schoot oid.

Ik heb nu een hele mooie gekocht op marktplaats(175euro), eentje met harde bodem inderdaad. Ziet er nog als nieuw uit, ze hadden hem gekocht maar bijna nooit gebruikt maar 2x ofzo :roll: en toen een bakfiets gekocht. de kinderen konden niet wachten dus gisteren ondanks de regen toch een stukje gefietst de kinderen bleven lekker droog en genoten ervan.



Bedankt voor de reacties