Fietskar

Omdat ik er geen verstand van heb en er hier genoeg mensen zitten die een fietskar hebben, vraag ik het toch even hier. Wij zijn op zoek naar een fietskar die voldoet aan de volgende eisen:

• Geschikt voor twee kindjes: een baby en een peuter van bijna 3.
  • Eenvoudig af te koppelen en dan als wandelwagen te gebruiken (liefst zonder zo’n uitstekend voorwiel).
  • Op te bergen (hij moet dus door de deur passen en mij lijkt dat je zo’n ding op z’n kant kan zetten bv. in de schuur?).
  • Niet al te duur (dus geen 600 euro).

Iemand enig idee welke fietskar(ren) voor ons geschikt zouden zijn?

Kidcar, via marktplaats?

Ze zijn namelijk duurder dan 600 euro, maar voldoen wel aan jouw wensen. :wink:

Als je een jonge baby al meteen mee gaat nemen, dan zou ik er echt wel wat geld in investeren dat je echt een goed verende fietskar hebt!

Wij hebben de Chariot Cougar2, echt een super ding :thumbup:

Zonder vooruitstekend wiel, want dat is de jogger-set, en wij hebben alleen de wandelwagen set. Wieltjes zitten naar boven als je gaat fietsen en als je hem afkoppelt (erg makkelijk overigens), dan klik je de wieltjes eruit en steekt ze er andsom in en dan heb je een wandelwagen (wij laten de duwstang er gewoon altijd opzitten).

De vering is echt erg goed, hier een hub die alles tot in de puntjes uitzoekt bij de aankoop van iets nieuws :wink: , en deze sprong er echt uit :thumbup:

Ik weet alleen niet of een dubbele fietskar door een standaard deur kan :think: Wij komen altijd via de garage binnen :wink:

Maar je kan deze wel makkelijk inklappen.

Hij is alleen…eeh…wel een beetje boven jullie budget :shifty:

Maar misschien via MP??

Succes.

nienke, wij hebben ons daar ook op georienteerd, en bleken ook voor een Kidcar te willen gaan. Maar oef die dingen zijn kei duur. Wij konden met de fietsenmaker een regeling treffen waardoor we het fietsplan konden gebruiken. Dan hadden we een nieuwe kar. (uiteindelijk niet gedaan, maar dat wist je al… om andere redenen)

Het is zo dat we hem willen vragen (aan een aantal mensen samen) als kraamcadeau…en dan vind ik bv. 600 euro echt te veel geld… Maar ga wel kijken of we hier in de buurt via Marktplaats misschien een mooie tweedehands kunnen vinden…want zo’n kunststof bak ipv stof spreekt me wel aan…

ja dat snap ik dan hihi… het is ook wel een van de smalste karren… dat heb ik toen ook uitgezocht, omdat onze poort niet heel breed is. maar als kraamkado is het inderdaad mega veel geld…

Een stoffen bak is ook gewoon minder veilig. En die karretjes zijn veel minder comfortabel.

Ik zou denk ik een bijdrage vragen ipv echt een fietskar en gewoon uitleggen dat goeie schreeuwend duur zijn dus dat je die via mp wil kopen. Dan zou ik gaan voor een Kidcar of Dolphin winter kar.

Een stoffen bak leek me inderdaad minder veilig en ook minder comfortabel. :slight_smile:

Ik ken de mensen aan wie ik het vraag; die willen liefst iets ‘echts’ geven en geen bijdrage. :wink: :slight_smile: Maar we hebben al voorgesteld dat we zelf ook bij willen leggen, dus wie weet. :slight_smile:

Zijn er nog voordelen voor de Kidcar of juist voor de Dolphin winter kar te noemen?

dolphin fietskar is super :thumbup: ik vind het enige echte nadeel dat ie best wel groot is en niet zo makkelijk inklapbaar is…ofterwijl hij is nooit in geklapt bij ons. In de praktijk gebruik ik hem dagelijks en doe ik niks met de kinderwagen :shifty: die kan wat mij betreft wel weg…maja dat durf ik dus nog niet…

maar grote voordelen van de dolphin is dat hij makkelijk vast te maken is aan de fiets, 1 pin er uit en klik hij zit vast! En dat geldt ook als je een voorwiel er op wil, als je wil gaan wandelen…hij is ruim zat voor 2 kindjes en toch kan ik overal door komen met de kar :thumbup:

en het leuke is…mijn moeder heeft de bekleding er af gehaald en een heel vrolijk printje er op genaaid :inlove: dus een unieke fietskar voor 140 euri! Geen geld…terwijl hij nieuw 1000 euri was :shifty:

@kloos wrote:

dolphin fietskar is super :thumbup: ik vind het enige echte nadeel dat ie best wel groot is en niet zo makkelijk inklapbaar is…ofterwijl hij is nooit in geklapt bij ons. In de praktijk gebruik ik hem dagelijks en doe ik niks met de kinderwagen :shifty: die kan wat mij betreft wel weg…maja dat durf ik dus nog niet…

maar grote voordelen van de dolphin is dat hij makkelijk vast te maken is aan de fiets, 1 pin er uit en klik hij zit vast! En dat geldt ook als je een voorwiel er op wil, als je wil gaan wandelen…hij is ruim zat voor 2 kindjes en toch kan ik overal door komen met de kar :thumbup:

en het leuke is…mijn moeder heeft de bekleding er af gehaald en een heel vrolijk printje er op genaaid :inlove: dus een unieke fietskar voor 140 euri! Geen geld…terwijl hij nieuw 1000 euri was :shifty:

Maar die voordelen heeft de Kidcar ook, plus dat er een behoorlijke bergruimte in zit achter de bank, en hij is makkelijk in te klappen. Ik ga 'm weg doen omdat mijn kinderen echt te groot zijn ervoor, maar wat een heerlijke kar is 't.

ik heb beide gehad, de dolphin en kidcar, en eigenlijk geen voorkeur. Ik denk dat je in de kidcar net iets meer boodschappen kwijt kan, afkoppelen, wiel erop zetten, inklappen, vond ik bij beide even makkelijk gaan.

Ik heb trouwens een Dolphin staan zonder bekleding, mocht je handig zijn en bekleding kunnen naaien… Ik heb maar een ‘nieuwe’ van mp gehaald.

@Maxime: En die van jullie is niet toevallig nog van een dergelijke goede kwaliteit dat iemand er tweedehands ook nog een flinke tijd mee zou kunnen doen? :wink:

@Lune: Ik ben wel redelijk handig, maar bekleding voor een fietskar is, denk ik, wat te hoog gegrepen…moet toch waterdicht zijn ed… :think:

ja je moet echt met dat zeil gaan werken en dan een deel doorzichtig en een deel leuk zeg maar… Ik zou het best kunnen maar het kost me wel veel tijd en heb echt een hekel aan dergelijke klusjes :oops:

wij hadden de nordic cab, vond het een heel prettig ding. Niet super groot, maar paste toch 2 kinderen naast elkaar. Wel vrij prijzig nieuw, rond 400 volgens mij.

Er zijn al heel wat topic’s over geweest, misschien dat je daar wat aan hebt?

@Nienke123 wrote:

@Maxime: En die van jullie is niet toevallig nog van een dergelijke goede kwaliteit dat iemand er tweedehands ook nog een flinke tijd mee zou kunnen doen? :wink:

@Lune: Ik ben wel redelijk handig, maar bekleding voor een fietskar is, denk ik, wat te hoog gegrepen…moet toch waterdicht zijn ed… :think:

Sorry, zag nu pas je vraag en idd, is de kar gewoon in goede staat. Hij kan zeker nog een hele tijd mee. Ik heb er ook nog een babyschaal bij.

Pb me anders maar even als je interesse hebt.

Wij hebben een Burley Cub.

Hele goede fietskar met kunsstof bak.

Hij is inklapbaar. Er kunnen 2 kindjes in.

Of er ook een babyschaal en een kindje in kan, weet ik niet. Alleen babyschaal kan in ieder geval wel. Hij heeft een goede vering. Of hij ook in de breedte door een deur past weet ik niet. Wij hebben hem in de garage staan. Maar ingeklapt kan je hem zo naar binnen tillen. En hij is net even minder duur dan een Dolphin of een Kidcar. Tussen de 450 en 500 euro.

Vraagje aan de ‘fietskardeskundigen’: Fietsen met je baby in de fietskar kan pas vanaf een maand of twee (of pas nog later?), als ik het goed begrepen heb, maar kun je al wel eerder gaan wandelen? Of schokt dat ook teveel? Natuurlijk ga ik geen uren met haar in de fietskar lopen, want een babyschaal lijkt me een beetje hetzelfde idee als een maxi-cosi, maar het zou met dit lekker weer leuk zijn als ik binnenkort al eens met beide kinderen wat verder weg kan dan rondom het huis.

't is trouwens een (tweedehands) Kidcar geworden. :thumbup:

jahoor… ik had ook een kidcar en daar zit heus wel wat vering in, zeker op de luchtbanden ook. Heb haar echt wel al wandelend meegenomen, gewoon rustig aan, cosi voetenzak erin, evt met verkleiner en ze lag prinsesheerlijk… Fietsen hebben we noodgedwongen met 6 weken al gedaan… ze kwam de eerste maandag van de zomervakantie en 6 weken later moest het hele spul weer naar school. Wel bewust meer tijd uitgetrokken en bewust over het doorlopende geasfalteerde fietspad gefietst… ging prima. Echt naar de stad, klinkerpaadjes en drempels, pas met 12 weken…