Fietskar

Zijn er hier mensen die een fietskar hebben? Ik heb de kidcar Bike Buggy op het oog. (Tweedehands) Hij lijkt me behoorlijk stabiel en makkelijk met wandelen.



Het is ook de bedoeling dat er mee gewinkeld wordt en moet dus fatsoenlijk een winkel in kunnen. Mijn tweelingwagen is ook best breed (ong 74cm), dus ik ben wel wat gewend. Deze past (net) door alle deuren, dus een bredere kar zou het niet moeten worden :think:



Wat hebben jullie? Bevalt hij? Wat raden jullie aan?

yup…



Hier de kidcar bike buggy city met babyschaal.

Ideaal ding.



Ik heb eerst een bakfiets gehad, maar dat was meer mijn mans ding.

Het fietste wel oke, maar een stuk zwaarder dan ik gewend was.

Ook miste ik het kunnen afkoppelen, nu moest ik steeds alle kids eruit halen enzo.

Ook paste het ding niet in de schuur, dus stond hij te verroesten in de tuin.

We hebben hem verkocht en ik heb, idd ook 2e hands, een bike buggy city gekocht.

Moest er voor naar eindhoven en heb er 300 euro voor betaald inclusief babyschaal, extra zonnescherm voor de zomer, bagagetas en 2e koppelstuk voor aan een extra fiets.

Had ik dit nieuw willen kopen zaten we op ruim 700 euro, dus gezien de leeftijd van de kar (20 maanden) vond ik het een koopje.



Voor de bike buggy had ik een goedkope fietskar, ook al wel oke, maar deze fietst dus echt stukken lichter, nondeju, das niet te vergelijken.

Hij is 74 cm breed en past dus net als een gemiddelde 2ling wagen overal wel tussendoor.

Alleen als ik hem mee de supermarkt in neem, dan moet ik wel echt door de invalidenkassa.

Maar dat vind ik geen probleem.



Ik fiets er elke dag mee naar school, Peter en Michel samen in de kar en Aniek achterop.

Ideaal.

Op t plein laat ik ze altijd even in de kar zetten en lever Aniek maar gewoon even af. Ophalen zelfde verhaal.

Maar ik ga nog wel eens onder schooltijd naar de stad en dan koppel je hem af, trekt de splitpen van de trekstang los, trekt deze eruit en steekt hem achter de riemen van de rugleuningen vast (dan steekt hij niet uit in de breedte) plug het wandelwagen wiel vast en ga zo de markt over.

Hij loopt lichter als wat wij gewend waren aan kinderwagen, zelfs de wagen van Michel loopt zwaarder dan de kar.

De bagagetas is ook erg handig, zo heel veel extra ruimte heb je namelijk niet. De luxe versie heeft dat wel, maar die is ook weer duurder.



Moet wel zeggen dat je er echt babyschaaltjes bij moet hebben, die “hangen” erin en daardoor veren ze mee. Zou je een maxi cosi vastbinden dan veert deze enkel op de wielen en dat bonkt te veel voor kleine babies.

Maar in de babyschaal gaat t prima, Michel valt geheid in slaap, vind het heerlijk in de kar.

Heb hem dan in zo een skipak en hup rijden maar.

zal straks wel even wat fotogies maken, morgen dan ook even wat met de kids erin, krijg je een idee :thumbup:

Ik heb de kidcar comfort + babyschaal en ik vind het een geweldige kar. Rijdt lekker, de jongens zitten er lekker in, je hebt nog veel bergruimte achterin en hij is makkelijk en snel om te bouwen tot duo wagen, als dat nodig is (zelf gebruik ik hem daar niet meer voor).

oh super zeg!



En wat een uitleg cell! :thumbup: :thumbup: Ik zie graag foto’s!!

ships, lag Michel er lekker in, nog vergeten foto’s te maken.

Wanneer ga je kijken?

Misschien kom ik er straks nog even aan toe…hij staat hier altijd in de voortuin overdag en snachts gaat de kar in de gang (past precies :mrgreen: ) en dan gaat mijn fiets ook in de gang… last in, first out zeg maar :wink:

Ik heb nog geen afspraak met die mevrouw. ZE zou nog wat meer foto’s toesturen en dat was 2 dagen geleden… :think:

ik heb inmiddels wel foto’s gemaakt, nou het transportkabeltje nog :think:



Zijn de 15e verhuisd en heb het nog niet gevonden :shifty:

Maar ik ga pogen om ze dit weekend aan je te showen :smiley:

Ik heb vandaag mijn fietskar opgehaald :dance:



Kon niet op je foto’s wachten :mrgreen: Nee, ik zie ze graag hoor! Heb ook al proef gereden en het is een super ding. Ontzettend leuk mens ook, ze is er heel erg zuinig op geweest en ze nam alle tijd om alles uit te leggen.

fijn he zo een kar… :mrgreen:



Maar goed ook dat je niet wacht… dat word niet wat namelijk…

ik heb het kabeltje nog immer niet gevonden namelijk :shifty:

Nou zijn we nog wel meer kwijt, dus ik zoek nog even verder, maar ja… gelukkig kun je nu zelf ook foto’s maken :inlove:

En hier liggen ze dan :inlove:



:inlove: :inlove: :inlove:

Wat heerlijk zeg, 2 van die mannetjes!

(ow ja, mooie fietskar ook :wink: )

:inlove: :inlove: :inlove:

yups, heb dezelfde, maar dan met 1 babyschaaltje :inlove:



Wat een mobiele vrijheid krijg je zo he :inlove:

Heerlijk ja! Nu heb ik ook de luxe van een auto voor de deur, maar dan moet je twee baby’s in de MC stoppen, naar de auto sjouwen (en ze zijn zo zwaar :shock: ) vast maken, peuter er in zetten en vast maken en als je op de plek van bestemming komt moet de hele handel er weer uit en dan in de wandelwagen.

Nee, dan maar zo! Ben liever lui dan moe :mrgreen:

:inlove: :inlove: :inlove:



las het topic want zit ook te denken aan een fietskar ivm 2e ( we wachten nog wel ff met kopen, maar orienteren is ook belangrijk!) en toen kwam ik de foto ook tegen. Wat een kanjers en wat liggen ze lief in de kar! Bevalt ie ook als wandelwagen?



groetjes,



Louise

mij wel…



loopt veel lichter als de gemiddelde tweelingwagen en door de fietsbanden kan hij ook wel door t bos.

Hij vouwt alleen wat moeilijker in he, dus meenemen doe je niet zo snel.



Maar ik gebruik hem dagelijks en met plezier.

Wij gaan ook nog wel s’avonds wandelen en dan gaan de oudsten erin en Mies in de kinderwagen.

Dus wij vinden hem ideaal. :thumbup: