Wij hebben een fietskar gekocht en ben er super tevreden mee! (kidcar). Alleen sta ik zo te klunzen met het afkoppelen en verbouwen naar buggy.
Ik krijg er gewoon een natte rug van met dit warme weer (en een rood hoofd) :mrgreen:
Hoe doen jullie dat met die stang:
Laten jullie de stang aan je fiets hangen of aan de fietskar zelf als je hem afkoppelt?
En laten jullie het buggy-wieltje in het midden hangen als je gaat fietsen, of hang je hem netjes terug? Ik zag dat hij namelijk niet de grond raakt als je gaat fietsen, dus dacht dat het misschien wel kon om hem gewoon te laten hangen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de gebruiksaanwijzing nog niet heb gelezen :oops:
Is dat niet verstandig dan in dit geval? :shifty:
Eeehhhhh, ik ben ze te lui om hem om te bouwen, en stop haar in de draagzak. :oops:
Laat de stang gewoon aan de fiets als ik 'em als wandelwagen gebruik, behalve als ik de fiets zonder kar wil gebruiken natuurlijk.
Verder haal ik het buggywieltje er wel af als ie achter de fiets zit, als je over een verkeersdrempel rijdt snap je waarom :mrgreen:
Ben wel erg tevreden met de kidcar! De babyschaal is ook erg fijn, ze liggen er goed in (tis geen plank zegmaar).
Ik laat de stang niet aan de fiets want dat is toch wel jatgoed… hij is zo mee te nemen en zonder kan ik NIKS meer met die kar.
Hier koppel ik de kar af, haal het wiel uit de fietshouder aan de zijkant en plug die eronder, splitpen erdoor en dan trek ik de stang eraf en die schuif ik achter de riempjes die bij de rugleuningen zitten… tada…
Het vraagt even wat oefenen en dan doe je het echt binnen 3 minuutjes.
Ik was langer aan het “: klooien” met mijn buggy en buggydrager dan dat ik tegenwoordig ben met de fietskar
Het neuswiel moet je tijdens het fietsen met de band omhoog klem onder de kunstof bak in de zijhouder pluggen en vastpinnen.
Kan hij geen kant op, verlies je hem niet en bij het nemen van een stoepje, drempel of afdaling/knik/ blijf je niet hangen… want dat is het risico als je hem laat zitten…
@Cell wrote:
Ik laat de stang niet aan de fiets want dat is toch wel jatgoed… hij is zo mee te nemen en zonder kan ik NIKS meer met die kar.
Hier koppel ik de kar af, haal het wiel uit de fietshouder aan de zijkant en plug die eronder, splitpen erdoor en dan trek ik de stang eraf en die schuif ik achter de riempjes die bij de rugleuningen zitten… tada…
Het vraagt even wat oefenen en dan doe je het echt binnen 3 minuutjes.
Ik was langer aan het “: klooien” met mijn buggy en buggydrager dan dat ik tegenwoordig ben met de fietskar
Het neuswiel moet je tijdens het fietsen met de band omhoog klem onder de kunstof bak in de zijhouder pluggen en vastpinnen.
Kan hij geen kant op, verlies je hem niet en bij het nemen van een stoepje, drempel of afdaling/knik/ blijf je niet hangen… want dat is het risico als je hem laat zitten…
Idem als Cell.
Het is even een handigheid, maar het af en aan koppelen van de fietskar ging hier razendsnel. :thumbup: En natuurlijk de stang mee achterop de kar als we gingen lopen.
Pe, kan me wel voorstellen dat je wat staat te klooien. Mijn ervaring is dat het me in het begin toen de kar nog nieuw was wat meer moeite kostte de stang eruit/in te krijgen. Dit wordt gaande meer gebruik beter.
Ik liet de stang ook nooit aan de fiets. Gewoon afkoppelen, stang tussen je benen klemmen, neuswiel pakken en bevestigen en dan pas de stang eraf en achterop bevestigen. Appeltje-eitje, je krijgt er vanzelf meer handigheid in.
Bedankt voor jullie reacties!
De stang gaat er inderdaad nog niet zo soepel uit. Goed om te horen, dat dat steeds beter gaat naarmate je het vaker doet.
En ook goed om te horen van het buggywieltje.
Ik moet er gewoon nog een beetje aan wennen. En mijn kids ook
Dan stapt mijn oudste al uit, en valt mijn fiets om, haha.
En ik moet nog even oefenen om er mee de tuin in te steken door de tuindeur.
Maar goed, het komt goed. Ik ben er hartstikke blij mee.
Hier ook enorm tevreden over de kidcar! De babyschalen zijn inderdaad erg fijn!
Hier ook een kluns met het wieltje hoor! KRijg hem er nooit goed in, altijd aan het pielen om het door het tweede gaatje te krijgen
De stang laat ik meestal wel aan de fiets trouwens.