fietskar nodig, maar welke? welke hebben jullie?

Ik heb Aniek en Peter nu op 2 en 3 jaar in leeftijd.

Aniek is echter nog niet in staat geheel zelfstandig mee te fietsen, wel al op een fiets met zijwielen, dat gaat prima, maar geen hele einden.

Dus als we met de fiets weggaan zit zij achterop en Peter voorop.

Helaas zit Peter zo ongeveer aan het max toelaatbare gewicht voor een voorstoeltje en nu zit ik dus te piekeren hoe dat opgelost moet worden aangezien zijn plekje achterop nog niet vrij is.



Nu willen we dus een fietskar, ws kunnen we daar zowieso nog wel 2 jaar gebruik van maken, zoniet langer en we willen nog een 3e, dus dan nog langer ook.



Ook handig straks met mijn oppaskinderen, die moet ik soms ook ophalen van school, dus dan heb ik iets meer speling en hoeven we alleen terug te lopen.



Welke hebben jullie? waar heb je op gelet? heb je een harde onderbak of gewoon doek en als het doek is, is dit dan wel stevig?



je ziet het, ik heb geen ideee :shifty:

Hoi



Ik heb 10 jaar geleden mijn fietskar gekocht ze waren toen net uit en ik had geen auto en was zwanger van de 2e toendertijd.



Heb toen een kidcar gekocht met kunstof bak dus extra veilig vindt ik, inplaats van stof. Alleen omdat de bak zo breed was kon ie niet in de schuur en verweerde de stof toen wel wat van het buiten staan. Maar ondanks dat was het echt een perfecte wagen. Heb hem jaren gelden weer doorverkocht toen.



Meen dat er van anwb ook een test is geweest waarin stond welke fietskar het veiligst was je zou eens moeten zoeken op google.



Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik voor een goed merk gaan zoals kidcar

neem een bakfiets :shifty: ( een 3 wieler dus he, geen fiets met bak)

lekker diep zodat ze er niet snel uit kukelen bij een onverwachtte manouvre en plek genoeg!

lekker stabiel, geen afstappen bij stoplichten en veiliger door de houten bak met stootranden…en uiteraard met versnelling :slight_smile:



en je hebt ze gezellig allemaal in zicht :inlove:





ik vind een stoffen kar achter mij doodeng :oops:

ja Guus, dat is mijn wens idd ook, maar helaas denkt de knip van Ruud er anders over.

Het mag maximaal 400 euro kosten, nieuw of 2e hands en daar heb je geen bakfiets voor.

Bovendien heb ik een dure sparta amazone moederfiets van 3 jaar oud en Ruud vind het onzin om die in te wisselen voor wat anders…

Dus die bakfiets word hem niet denk ik… :frowning:

400 euro :wink: :-



Advertentienr.:11700457513 op mp :-

is al overboden en een beetje ver ophalen ook :frowning:



Ik denk dat ik mijn moeder lief aankijk en een nieuwe kid car comfort met wandelwiel ga bestellen.

Die heeft een kunststof bak en staat goed bekend.



Nog even overleggen met ruud…

Kidcar comfort is echt een goeie keus Cell.



Wij hebben de kidcar comfort en die is ideaal. De kinderen zitten er prima in en niet hutje mutje. Daarbij is de zitting ook verstelbaar (Aniek & Femke willen er nog wel eens in in slaap vallen). Ook is er een harde zitting waardoor je boodschappen of andere spullen niet in hun ruggetjes zitten.



Heb er echt nog geen minuut spijt van gehad dat we hem gekocht hebben. :thumbup:

Uhm…Cell…die Kidcar waar jij het over hebt weegt wel 15 kilo… :shifty:

Ik heb zelf ook de Sparta Amazon met fietskar erachter en ik trap me soms al de pleuris :roll: :wink:

Dus ik zou vooral even kijken naar het gewicht van zo’n kar…want als je er niet lekker mee ‘wegfietst’ dan is het (in mijn geval zeker :mrgreen: ) gedoemd te mislukken en pak ik de wandelwagen maar :roll:



Ik weet niet wanneer je 'm nodig gaat hebben, maar wij hebben een superkar: Chariot Captain XL. Hij wordt helaas niet meer gemaakt, wel nog andere modellen. Het is een kar voor 2 kids met kunstof bak, grote bagageruimte, grote aluminium wielen en heerlijk licht (geloof 10 kilo).

We hebben er ook een babyhangmatje bij en een peuterzitting (om het hoofdje te ondersteunen).

Teun zit er nu dus in met Stijn samen, soms gaat Teun achterop. Zodra Stijn in het stoeltje voorop kan, denk ik dat we hem wegdoen.

Anders pb je maar even…ik ga ff fotootje opsnorren

de eerste foto is van Teun, vorige zomer. Hij zit er wat onderuitgezakt in omdat hij er al even inzat. Naast hem zit een nichtje van 5 jaar…



De tweede foto is van deze zomer, Stijn en Teun samen. Ik heb geen foto van de kar van opzij, kan ik deze week nog wel maken als je wil…

Nou, als je hem weg gaat doen :wink: Dan houd ik me zeker aanbevolen.



Ik heb de kids veel dichter op elkaar he, dus heb me altijd wel gered (voorheen met een baby mee) maar Peter weegt momenteel dik 14 kilo en die voorstoeltjes gaan maar tot 15.

Aniek is nog wel lichter, maar die is weer erg lang en zit er ook niet lekker meer in.



We willen in januari nu maar zo een kar gaan aanschaffen.



Dus ik heb nog effe 8)

Hoihoi,



Ik heb een leggero… Kunststof bak. Ze kunnen niet bij de wielen… En wat ik heel prettig vind is dat er een vliegennet voor de kinderen zit, ze stappen aan de zijkant in…



Het enige nadeel is, misschien is dat al wel veranderd, dat je met de regenhoes voorzichtig moet zijn… Maar verder een super aanhanger!

heeft iemand ervaring met deze fietskar??

nee, welk merk is dat? Lijkt een beetje op Burley?



Die stoeltjes die erin zitten lijken me wel erg fijn. Stevig en geven veel steun (zo op het eerste gezicht). Dat is iets wat ik bij onze kar wat minder vind. Zodra Teun in slaap valt, gaat dat hoofd zo opzij hangen…



we gebruiken onze kar toch nog steeds :wink: hij is ideaal voor picknicks, naar de speeltuin, groot kleed mee etc. En ze kunnen er goed in slapen (behalve Teun met z’n hoofd dan, maar hij slaapt er niet minder om :wink: )



We willen volgend voorjaar op fietsvakantie voor een lang weekend, ik denk dat de kar dan ook meegaat voor bagage en kids die even willen tukken.

Wij hebben inmiddels al een fietskar, toch een kidcar gekocht, 2e hands, maar nog jong.

Super ding, al komt er momenteel niet zo veel van fietsen.

Ik vind het ook niet zwaar trappen eigelijk. Lichter als de bakfiets die ik had hoor :mrgreen:

het is een merkloos model, tenminste waar ik naartoe belde was merkloos en volgens mij is dat exact dezelfde. Wordt in china gemaakt, zijn op zich niet zo heel duur, maar daarom vroeg ik me af of ze wel goed zijn… Ga hem niet extreem veel gebruiken, maar moet natuurlijk wel veilig zijn.