Ik zoek een fietskar waar je ook je maxi cosi in kan plaatsen.
Het gaat dan om een voor 2fietskar kinderen, een peuter en een baby, en ik wil hem dan ook gelijk kunnen gebruiken als ‘kinderwagen’ voor kleine stukjes. Bijv fietsen naar de creche of winkelcentrum en dan kleine stukjes lopen.
Het is niet de bedoeling dat we vele km’s ermee gaan fietsen zoals bijv een fiets vakantie of toertocht. Maar echt van en naar huis hier in de plaats. Dus hoef geen mega dure.
Heeft iemand ervaring? Goede en/of slechte? Welk merk raadt je me aan??
Ik heb voor meerdere kinderen een fietskar gebruikt, maar in geen enkele past een maxi cosi EN een kind… als je dat wil, moet je er een babyschaal in plaatsen. De maxi cosi is dermate breed, dat er geen kind meer naast past.
Hier had ik een Kidcar bike buggy city en die zijn 2e hands goed te koop voor rond de 150 a 200 euro. Dit model heeft een harde bak, is inklapbaar, loopt lichter dan de tweelingwagen die ik had voor mijn oudsten en ligt prima achter de fiets. Suus lag in de babyschaal, een de luxe met pootjes en draagkoord, dus je kon hem losklikken en meenemen, maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Voordeel van een goede babyschaal is ook dat ze er veel platter in liggen dan in een maxi cosi.
Hier dezelfde ervaring. Wel in een goedkope hema-achtige fietskar. Maar volgens mij kan er in geen enkele fietskar een maxi-cosi EN een peuter. Dan zou er een babyschaal inmoeten.
Bedankt voor jullie reacties!
Ben idd ook bang dat ik S en beeb niet tegelijk kan vervoeren als ik er een maxi cosi in vervoer. Maar kreegvan een collega te horen dat de babyschaal niet stabiel was en dat beeb dan alle schokken op moet vangen.
Cell, er zit dus ook nog verschil in babyschalen? Dus ik moet een luxe uitvoering hebben?
maar je kan je oudste toch gewoon in een achterstoeltje op je fiets vervoeren zolang de baby nog in de maxi cosi zit?
@Mamamarije, ja klopt op mijn fiets wel, maar ml heeft (nog) geen fietsstoeltje. Maar ook daar ben ik wel mee bezig, dus mss moeten we dat maar doen!
Wat voor stoeltje heb jij dan?
Of moet er nog een achterzitje komen?
Want als je dan een stoeltje doet dat simpel overgezet kan worden van het ene bevestigingsblok op het andere… heb je aan 1 stoeltje genoeg met 2 bevestigingen.
Ik weet dat het in elk geval met Bobike kan, andere merken weet ik het niet van.
Heb zelf een Yepp. Kan volgens mij wel, maar ik ken ons… Een tweedehands stoeltje erbij is makkelijker
Bedankt voor het meedenken!
Ik denk dat een goede fietskar met een babyschaal meer schokken opvangt dan een minder goede fietskar met een MC? :think:
Wij hebben een Kidcar, met babyschaal, en ik heb wel het idee dat de fietskar heel wat hobbels opvangt. Zolang ik niet over klinkerweggetjes ga fietsen…
En het voordeel van een fietskar met babyschaal tov een fietskar met MC en een achterstoeltje is natuurlijk dat in het eerste geval beide kinderen in de fietskar kunnen als je er mee wandelt en in het andere geval de oudste dan moet lopen (wat misschien ook wel kan, daar niet van).
Ja heb je ook weer een punt! Heb echt totaal geen ervaring ermee, en moet het hebben van ‘horen zeggen’. Vandaar ook mijn vraag voor advies en ervaringen :lol:
Ik heb een winther dolphin met maxicosi.
En daar past inderdaad niks naast.
Babyschaal ‘deluxe’ is ook gewoon piepschuim hoor dus ik zou het wel doen maar misschien helpt het als je een kussen ofzo (iets wat de schokken opvangt) er tussen doet.
Ik heb nu onder de maxicosi een oud boxkleed en dat helpt wel.
Er zit ook verschil in de karren. Sommigen zijn geveerd en andere niet.
Misschien ook iets om op te letten.
Ik heb geen idee hoe een MC in een fietskar zit en ook niet of de bevestiging van een babyschaal per fietskar verschilt (vast wel), maar bij de Kidcar ‘hangt’ de babyschaal in de fietskar, waardoor hij wel wat beweegt/‘veert’, maar niet echt schokt. Wel deed ik heel in het begin de verkleiner van de MC in de babyschaal, zodat haar hoofdje goed gesteund werd.
@Nienke123 wrote:
Ik heb geen idee hoe een MC in een fietskar zit en ook niet of de bevestiging van een babyschaal per fietskar verschilt (vast wel), maar bij de Kidcar ‘hangt’ de babyschaal in de fietskar, waardoor hij wel wat beweegt/‘veert’, maar niet echt schokt. Wel deed ik heel in het begin de verkleiner van de MC in de babyschaal, zodat haar hoofdje goed gesteund werd.
Hier ook een Kidcar, en dat deed ik dus precies zo. Ging prima!
Bedankt voor alle adviezen!
Nu nog een fietskar vinden