Fietskar ervaringen?

Ik ben gastouder en school is te ver lopen voor de gastkindjes, en ook niet te doen tussen de middag voor mijn oudste, want dan houdt hij nog maar 15 min. over om te eten.

Nou zit ik te denken aan een fietskar :think:

Ik moet daar wel 2x een tunneltje mee onderdoor, dus een stuk naar beneden maar ook weer flink omhoog.

Is dat te doen met een fietskar met 2 kindjes erin?

Wat voor 1 hebben jullie, en bevalt die?

En de kosten?

Ik kan een nieuwe aanschaffen, dan kan ik hem aftrekken van de belasting, maar dan nog heb ik dan dus een flink deel zelf betaald. (en momenteel zit dat er niet in dus dan zou ik moeten wachten)

Ik kan natuurlijk ook gaan voor tweedehands… Maar dan nog zijn ze prijzig.

Ik hoor graag wat tips/ervaringen.

Groetjes Amaya.

je krijgt pb

ik vond het goed te doen met 2 (toen ze klein waren( geen 6 en 4 jaar dat word te zwaar maar kleintjes wil prima

Er is eerder een topic over geweest.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=101096&highlight=fietskar

Wij hebben sinds 2 weken een fietskar, een Burley Cub.

Wij hebben hem nieuw gekocht, omdat we graag een goede wilden die we hopelijk nog lang kunnen gebruiken.

De Burley Cub heeft een kunststof onderstel. Dat is steviger en veiliger dan een aluminiumframe met stof. Ook zit er vering in. We kunnen hem ook los als wagen gebruiken, omdat er een extra wiel aanzit. En er zit een rem op, zodat hij ook los van de fiets kan blijven staan. Voor onze dochter hebben we een babyschaal bijgekocht. En dat bevalt ons heel goed. Geen gedoe met een maxicosi erin en eruit.

En het belangrijkste: ze vindt het hardstikke leuk om erin te zitten. We kunnen probleemloos een uur met haar fietsen. En het enige wat we horen zijn vrolijke babygeluidjes! :inlove:

Het fietst wel wat zwaarder, maar het is nog prima te doen. Op een helling is het wel even aanpoten. Qua prijs: het is niet de goedkoopste. Maar ook zeker niet de duurste. En je moet goed opletten wat er allemaal bij die prijs inbegrepen is. En wat je aan extra’s wilt hebben/ nodig hebt.

Een fietskar is heel handig. Fietst ook prima.

Wij hebben een kidcar. Nu onze twee zoons van 20 kilo en 11 kilo erin. Ze vinden het heerlijk.

Ik vind het alleen zo’n gedoe om hem aan te koppelen aan je fiets. Daar kan ik maar geen handigheid en snelheid in krijgen. Heb ook een oude fiets die snel omvalt. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft.

Dat is dan ook het enige.

Wij hebben een nordic cab. En hij is ideaal. De kids hebben er veel plezier van en zitten er af en toe nog samen in. (hoewel de oudste nu meestal zelf fietst. Ze zijn 4 en 5 jaar.)

Maar ik vind het zelf erg zwaar fietsen… Hellingen zijn voor mij niet meer te doen. Maar ik heb dan ook niet zoveel conditie :oops: .

Manlief neemt het rijden met de kar altijd voor zijn rekening.

Maar misschien als de kleine er is dat ik 'm ook vaker zal pakken.

ik heb bij de 2e een nordic cab aangeschaft en daar hebben we nu weer veel plezier van, alhoelwel ik niet kan wachten tot de jongste ook gewoon mee op de fiets kan! is toch net iets gemakkelijker!

maar ik vind het goed te doen hoor, maar hoef dan ook geen heuvels te fietsen!

Ik fiets iedere dag door een tunneltje, nu nog niet met kar maar vroeger wel. Ik vond ht prima te doen, al zat ik de eerste week wel flink in het zweet hoor, maar dat went gauw :slight_smile:

Ik heb de Dolphin winter xl, hiervoor ook een kidcar en een hema-karretje gereden. De laatste is geen aanrader, ik zou echt als je het dan doet gaan voor een kwalitatief goede kar,met kunststof bak (= veiliger) en vering.

Ik herken overigens wat Pe zegt over het aan de fiets hangen, maar bij mijn dolphin gaat dat veel makkelijker!

Ik heb er eentje maar vraag me niet welk merk.

Ik heb hem via de uitleenservice van mijn gob. Kost mij dus niets in de aanschaf.

Werk je voor een gob en zoja hebben die geen uitleenservice?

Mij bevalt het prima!