fietskar en regenhoes?

Wie van jullie heeft ook een fietskar en houdt het droog (oef :lol: )tijdens het fietsen?

Ik moest vandaag echt door een hoosbui naar de stad en ik wist dat onze fietskar wel goed is, maar niet dat mn zoon behoorlijk nat zou worden na 15 minuten fietsen :shifty: :shifty:

dus nu vroeg ik me af of het handig is om er een regenhoes om heen te doen en zou dit kunnen met een universele? Wie heeft dit ook? Want ik wil eigenlijk wel gewoon kunnen fietsen, met of zonder regen…en aangezien het toch wel vaak regent in nederland :think:

kan alleen geen officiele regenhoes vinden voor onze fietskar, merk: dolphin winther…vandaar mijn vraag…

hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb geen fietskar, maar sinds kort een bakfiets en daar zit een regenhoes bij.

Hebben ze geen universele regenhoes voor een fietskar, net zoals ze een universele regenhoes voor een buggy of kinderwagen hebben?

Misschien is een spray ook een optie? Je hebt toch van die spray om je schoenen of rugtas waterdicht te maken?

oh is dat zo…een spray is ook een oplossing…

maar een universele hoes moet ook wel kunnen lijkt me…alleen kan ik nergens iets vinden, waarvan ik denk of dat ook op een fietskar past…wel van buggys en dat soort dingen… :think:

ik heb een tuinstoelenhoes voor op de kar als ie hier in de tuin staat, maar daar zou ik niet zo snel mee gaan fietsen met het kindje erin geloof ik :think:

en ik heb een regenhoes om de cosi als we fietsen. maar jij hebt vast geen cosi meer.

Ik dacht overigens dat alleen een nonmerk zoals mijn kar zo lek als een mandje was, maar de dolphin dus ook niet waterdicht?

Ik heb een fietskar die waterdicht is.

Kids momen droog over :thumbup:

Je hebt wasmiddel om waterdichte kleding waterafstotend te maken. Misschien dat je dat kan gebruiken voor je hoes. Lijkt me beter werken dan zo’n spray.

Ik zou contact opnemen met de fabrikant, het is een onwijsdure kar die echt waterdicht hoort te xijn hoor! De onze hield het jaaaren uit en het is dat de bekleding scheurde en kapot ging, maar lek was ie niet.

Ik zou ook even verhaal halen bij de fabrikant.

Wij hebben een Kidcar en die is 99% waterdicht.

hmmm ik heb hem niet nieuw gekocht :shifty: om nou verhaal te halen bij de fabrikant??

volgens de verkoper was hij maar 5 jaar oud…en zo ziet hij er ook uit…hij is nog hartstikke netjes…maar hij lekt gewoon bij het rode gedeelte boven op…ik had bootje in de maxi cosi zitten en zn broek en sokken waren nat…best vervelend voor zo’n ukkie…

Hier een 2e hands kidcar bike buggy city en die is ook nagenoeg waterdicht.

Bij een wolkbreuk “slaat” hij enigzins door. Maar ja, onze stormtent slaat ook wat door bij enorme aanhoudende regen.

Maar gewoon bij normaal regenen en zelf enigzins hevige regen, houd hij het gewoon droog.

Die van ons is ook heel waterdicht… :think:

Dan zou ik indd ook een regenhoes om de maxi cosi doen denk ik en je kap insprayen.

@kloos wrote:

hmmm ik heb hem niet nieuw gekocht :shifty: om nou verhaal te halen bij de fabrikant??

volgens de verkoper was hij maar 5 jaar oud…en zo ziet hij er ook uit…hij is nog hartstikke netjes…maar hij lekt gewoon bij het rode gedeelte boven op…ik had bootje in de maxi cosi zitten en zn broek en sokken waren nat…best vervelend voor zo’n ukkie…

Dat maakt toch niet echt uit? Het doek moet echt wel langer als vijf jr meegaan hoor. Met eenbeetje mazzel krijg je gewoon een nieuwe set :slight_smile:

nou heb gemaild en reactie ontvangen…

ze raden aan om bij een outdoor zaak een anti rain product te kopen om het doek in te sprayen.

Dus dit heb ik vanochtend gedaan…zal het zo eens gaan insprayen, ben benieuwd!

Verder kon ik een nieuwe hoes kopen, maar was wel prijzig zei die…170 euro…sja…dan koop ik liever een nieuwe 2e handse haha…

dus we wachten even af of de spray werkt en anders doe ik het zoals kim zegt…een hoes kom de maxi cosi heen… als hij dan straks groter is en samen met emi in dr kar gaat moeten we dan wel weer een andere oplossing zoeken…

Ja en die 170 euro si zelfs alleen voor de bovenkant. Wil je ook nieuwe xijkantenben je 350euro!! Kwijt :roll:

Wij zoeken dus nog naar een oplossing en gaan anders idd op mp een nieuwe kar scoren.