Fietsfauteuiltje veiliger dan stuurzitjes?

Hallo allemaal,

Ik kreeg afgelopen vrijdag een folder in de bus over een nieuw soort fietsstoel voor baby’s en peuters.

Deze scheen veiliger en comfortabeler te zijn dan een normaal fietsstoeltje, omdat kindjes lekker in slaap kunnen vallen op de fiets, en als de fiets valt of geraakt wordt, is het hoofdje van mijn kindje beter beschermd dmv zogenoemde in hoogte verstelbare “Side impact protection”. Dit stoeltje kan op de fiets gebruikt worden voor een kleuter tot 15 kilo, en in de auto voor een baby/peuter tot 13 kilo.

Zouden jullie zoiets kopen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, want ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn kind :slight_smile:

Heb je misschien ook een link? Wij zijn namelijk aan het kijken naar fietsstoeltjes en dan kan ik dit natuurlijk direct meenemen :mrgreen:

****

De site is niet geweldig maar geeft je wel een goed beeld van het product, want daar gaat het uiteindelijk om he :slight_smile:

Het lijkt mij namelijk wel een veilige en comfortabele oplossing.





Edit Ruud reclame verwijderd

Sorry hoor, vind de site idd belachelijk “goedkoop”…



Vind het idee van de stoeltjes minder… En onnodig ook…

Allebij mijn kinderen zitten in een bobike stoel, op het stuur en achterop. Dat bevalt goed… Okee, je kan er geen baby in zetten, maar dat is de bedoeling niet… Voor de maxi-cosi zijn er ook frames te krijgen waarmee je je cosi op de fiets kan bevestigen (nooit gebruikt zelf) en bedenk je goed, hoevaak zal je met je baby willen fietsen???



Zelf moest en moet ik ook alles lopend of op de fiets doen. Conner zit in de buggy of we gaan nu hij wat ouder is op de fiets en dan de winkelwagen in… Bij Mitchell deed ik het ook op die mannier… En bedenk je dat de meeste baby’s met ±6mnd goed genoeg zitten om korte stukjes op de fiets mee te mogen… Dus hoelang zal je het gaan gebruiken… En je kleuter in die stoel proppen… Daar hoef ik hier echt niet mee aan te komen…



En die losbungelende beentjes waar ze het op die site over hebben… Mijn jongste komt nieteens in de buurt van het voorwiel… de oudste destijds ook niet… En zelfs daar kan je tegenwordig evt van die jasbeschermers voor kopen mocht je dat nodig vinden…



Vind het ook een duur geheel hoor, ga het maar eens optellen… vind dat je dan beter een moederfiets van dat geld kunt kopen… want ook die hoeven geen 1000,- te kosten…





Hmm lang verhaal… maar al met al zou ik het dus nooit kopen… :think: :slight_smile: