fietsen

Wat voor fiets koop je voor een kind van 5?

Ze fietst nu al een tijd op een peuterfietsje en dat doet ze prima, maar we willen binnenkort een echte fiets kopen. Zodat ze zelf mee naar school kan fietsen.

Ik heb het idee dat ze dan maar een paar jaar met die fiets gaat doen en dat we de komende jaren nog wel 6 fietsen moeten kopen :roll: dus waar moet ik op letten?

ga naar de fietsenboer, hun meten de maat op (hoeveel inch) en vertellen je exact waar je op moet letten. Daarna lekker shoppen voor een bike. Ik heb hem via internet onlangs gekocht, scheelde een hoop.



jen

emma heeft vorig jaar een 20 inch gekregen en dat gaat goed… ze fietst er nu nog goed op… je moet even passen bij de fietsenwinkel…

20 inch is vrijwel standaard voor kids deze leeftijd.

maar idd laat het opmeten bij de fietsenwinkel.

zelf hebben wij toen voor jan bij de fietsenwinkel een mooie tweedehandsfiets gekocht.

zowel met trap als handrem.

ik ben blij met deze vraag, daphne krijgt voor haar verjaardag een nieuwe (tweedehandse) fiets, wij zitten te twijfelen tussen 20 of 22 inch, omdat ze vrij lang is ook ze is 114 cm, zowiezo gaan we passen hoor bij de fietswinkel tegen die tijd

Tiemen krijgt een 20 inch op zijn verjaardag, ik schat in dat ie er zo’n twee jaar nog mee toe kan.