fietsen

onze oudste zoonwordt in feb 4 en kan nu zonder zeiwieltjes fietsen :clap: .

nu zie ik wel eens mensen met een fiets achter hun eigenfiets zitten (weet ni hoe het heet en kan geen foto plaatsen) hoop dat jullie het snappen en of julie er ervaring mee hebben

is het handig en kan hij dan ook al langere stukken fietsen

is het niet erg wiebbelig en kun je hem dan wel goed in de gaten houden

hoop dat julie antwoorden hebben voor mij

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat het een fiets trailer of trailer fiets wordt genoemd

Of een aanhangfietsje.

Goeie merken zijn Burley en Kids trailer, als je daarop googled vind je ook wel eea. Wij hebben de laatste en zijn er erg blij mee. Mijn dochter fietst er nog geregeld op maar voor mijn nogal impulsief chaotisch zoontje was het echt een uitkomst. Hij was veel te snel afgeleid in het verkeer en zelfs een klein stukje was dus doodeng met hem. Inmiddels fietst hij zonder problemen wel zelf, maar toen hij zo 5/6 was heeft hij er heel veel op gefietst. Voordeel is dat hij ook meteen wat energie kwijt was tov achterop zitten.

Een goede zwabbert niet, en het helpt zeker als je kind al een goed evenwicht heeft (en dus zelf kan fietsen).

Wij zijn er ook mee op fietsvkantie geweest, dan fietste hij er toch wel zo’n 5 a 6 u op. Ging prima!

je hebt ook de follow-me-tandem, dat is een systeem waarmee je een heel fietsje aan jouw fiets vastmaakt, het voorwiel wordt dan omhoog getild. Groot voordeel is dat je kind dan ook gewoon zelf kan fietsen en als het te lang wordt oid, kun je um achter jouw fiets hangen. En je hoeft niet van die gekke halve fietsjes aan te schaffen.

Het systeem is vrij prijzig, maar wordt wel overal bejubeld (ik heb um al heel lang liggen, maar nog steeds niet aan fiets vast gemaakt, moet binnenkort toch echt eens gebeuren)

dat is inderdaad ook wel handig maar wel duur heb ik al gezien

ik stelde deze vragen omdat de oudste dan 4 wordt en de jongste wordt 3 maar die zit nu nog voor op en wordt wat te groot voor nu en te zwaar

ook fiets ik vaak na me schoonouders en dat is ruim een half uur fietsen

en dat gaat nog niet zo goed zelf

@mamvan?? wrote:

dat is inderdaad ook wel handig maar wel duur heb ik al gezien

ik stelde deze vragen omdat de oudste dan 4 wordt en de jongste wordt 3 maar die zit nu nog voor op en wordt wat te groot voor nu en te zwaar

ook fiets ik vaak na me schoonouders en dat is ruim een half uur fietsen

en dat gaat nog niet zo goed zelf

bij zo’n half fietsje heb je het nadeel dat je je bagagedrager niet meer kunt gebruiken om je jongste op te vervoeren.

dat wist ik niet

of gewoon weer een fiets kar die hebben we gehad toen de jongste een baby was maar hij wil graag zelf fietsen

we denken en puzzelen nog even verder

Je kan ook een zadeltje kopen wat je tussen stuur en eigen zadel kan monteren. Geen idee hoe het heet maar zie het veel op school! Dan kan er een kind op.dat zadel en een kind achterop. Scheelt weer gestleur met de fietskar.

Ik heb gewoon een stoeltje achterop hoor!

Je moet even opletten dat je er een koopt die je aan de bagagedrager bevestigd (soms met speciale stevige bagagedrager) en niet aan de zadelpen, want in dat geval kan er idd geen stoeltje meer achterop.Hier waren ze 4 en 5 toen ik dat ding kocht, had hetzelfde probleem als jij.

je kan ook nog een dubbel achterop zitje kopen, dan kunnen er ook 2 kids achterop!

Is volgend mij nog vrij lang te gebruiken ook…

@maantje wrote:

je kan ook nog een dubbel achterop zitje kopen, dan kunnen er ook 2 kids achterop!

Is volgend mij nog vrij lang te gebruiken ook…

die vind ik zo eng :oops:

Buuf met tweeling heeft voor de langere afstanden ook zo’n aanhangfiets en de ander zit dan gewoon op junior zitje achterop.

Zij moest idd wel een stevigere bagagedrager op haar fiets zetten, maar ze heeft set van bagagedrager + aanhangfiets overgenomen via MP :thumbup:

Mijn fietsenmaker vond een dubbel achterzitje heel erg gevaarlijk. Hij zei echt dan moet je zo’n speciale fiets kopen waar er twee op zitten, maar nooit zo’n zitje monteren op een gewone fiets.

je moet dan idd.een stevige bagage drager hebben, en het voorste kidje altijd eerst op laten stappen.

Maar verder ziet het er eignelijk wel staboel uit :think:

He :think: b het eingelijk nooit zelf geprobeerd overigens!

Als je voor geen zitje meer hebt zou ik denk ik voor zo’n zadeltje gaan. Lijkt mij de makkelijkste en goedkoopste oplossing!

Het zal best stabiel zijn, maar je hebt het gewicht van moeder/vader plus twee grotere kinderen op 1 achterwiel (dat daar niet op gebouwd is). Die kan het dus gewoon begeven (en de gevolgen daarvan had mijn fietsenmaker dus een keer gezien, en dat was gewoon een gazelle stadsfiets, dus echt wel een degelijke fiets).

zitje van twee achter lijkt me ook niet zo heel erg handig.

en jermy wil graag zelf fietsen. eigenlijk dus dan is een fietskar ook niet alles natuurlijk we denken nog even verder