fietsen

onze oudste zoonwordt in feb 4 en kan nu zonder zeiwieltjes fietsen :clap: .

nu zie ik wel eens mensen met een fiets achter hun eigenfiets zitten (weet ni hoe het heet en kan geen foto plaatsen) hoop dat jullie het snappen en of julie er ervaring mee hebben

is het handig en kan hij dan ook al langere stukken fietsen

is het niet erg wiebbelig en kun je hem dan wel goed in de gaten houden

hoop dat julie antwoorden hebben voor mij

Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat het een fiets trailer of trailer fiets wordt genoemd

Of een aanhangfietsje.

Goeie merken zijn Burley en Kids trailer, als je daarop googled vind je ook wel eea. Wij hebben de laatste en zijn er erg blij mee. Mijn dochter fietst er nog geregeld op maar voor mijn nogal impulsief chaotisch zoontje was het echt een uitkomst. Hij was veel te snel afgeleid in het verkeer en zelfs een klein stukje was dus doodeng met hem. Inmiddels fietst hij zonder problemen wel zelf, maar toen hij zo 5/6 was heeft hij er heel veel op gefietst. Voordeel is dat hij ook meteen wat energie kwijt was tov achterop zitten.

Een goede zwabbert niet, en het helpt zeker als je kind al een goed evenwicht heeft (en dus zelf kan fietsen).

Wij zijn er ook mee op fietsvkantie geweest, dan fietste hij er toch wel zo’n 5 a 6 u op. Ging prima!

je hebt ook de follow-me-tandem, dat is een systeem waarmee je een heel fietsje aan jouw fiets vastmaakt, het voorwiel wordt dan omhoog getild. Groot voordeel is dat je kind dan ook gewoon zelf kan fietsen en als het te lang wordt oid, kun je um achter jouw fiets hangen. En je hoeft niet van die gekke halve fietsjes aan te schaffen.

Het systeem is vrij prijzig, maar wordt wel overal bejubeld (ik heb um al heel lang liggen, maar nog steeds niet aan fiets vast gemaakt, moet binnenkort toch echt eens gebeuren)

dat is inderdaad ook wel handig maar wel duur heb ik al gezien