vanaf hoeveel maanden kan een kindje mee op de fiets?
vanaf 9 maanden zodra het kindje stevig zit en ook los
Mijn dochter zat al eerder in het fietsstoeltje dan 9 maanden hoor.
Je mag gaan fietsen als ze alleen kunnen zitten, en kunnen ze 5 minuutjes alleen zitten mag je ook maar 5 minuutjes fietsen enz enz.
Ik wou net zeggen, verschild ook per kind lijkt mij.
Op het zitje staat vanaf 9 kg, maar mijn dochter van 7 kg zit er ook prima in. En over dat zelfstandig zitten, mijn dochter doet dat nog steeds niet. En dat is niet omdat ze het niet kan, maar als ik haar in zit neerzet dan ziet ze zoveel om zich heen dat ze meteen op haar knietjes gaat en wegkruipt. Dus hoe lang ze kan zitten geen idee. Zou de 1e keer gewoon eventjes een blokje om gaan en dit uitbouwen en vooral goed op je kindje letten.
Ik heb met 8 maanden met hem gefietst. Hij zat toen al een tijdje prima zelfstandig. Op het stoeltje achterop, en het gaat heel goed. Hij wordt er alleen wel doodmoe van, al die indrukken, dus heel lang houdt hij het niet zonder te slapen vol
dat kan je doen zodra je kindje stevig zelf kan zitten bij de een is dat eerder dan bij de ander…
dank jullie wel! Ze kan nu al heel goed rechtop zitten wel met een leuning… maar ik gaat het nu nog niet doen hoor
het is dus gewoon even afwachten wat ze gaat doen…
Ik mocht van mijn man al een nieuwe fiets gaan kopen… Wil ik heel graag maar zolang zij nog niet mee kan…ga ik toch nog niet fietsen!
Zodra ze goed kunnen zitten.
Sergio zat ook al erg vroeg in het fietszitje maar geen lange tijd mischien 10 min.
Hij is nu net 8 maanden maar hij zit de hele tijd dus ik zou al wat langer met hem kunnen fietsen als ik wil.
@marloes vip wrote:
Doe alsjeblieft voorzichtig aan dames. Wacht liever wat langer. Er is een aantal jaar geleden hier in Drenthe een kindje overleden dat in het fietsstoeltje zat terwijl het nog niet goed genoeg zitten kon. Die moeder dacht dat haar dochtertje sliep en het bleek dat ze haar nekje gebroken had. Ze moeten minstens een kwartier los kunnen zitten en dan niet te lang in het zitje in het begin.
Hier in het midden van het land inderdaad een zelfde triest geval. Helaas hebben zoveel mensen haast
Met de verhalen van Marloes en Wawa als (vreselijk triest) voorbeeld: ik zou mijn kindjes zelf dus nooit voor de 9 maanden meenemen op de fiets.
Sowieso moeten ze echt goed stevig LOS kunnen zitten (dus niet tegen een leuning).
Daarbij gaat het niet alleen om het zelf kunnen zitten, al dat geschok en gehobbel op de fiets is ook een behoorlijke aanslag op de rug- en nekwervels van je kindje. Het ruggetje en nekje van je kindje moeten er dus ook stevig genoeg voor zijn, en dat is doorgaans bij een kindje onder de 9 maanden nog niet zo.
Ik ben met 8,5 maand (volgens mij) voor het eerst met Ivan gaan fietsen. En nu nog alleen korte stukjes. Hij kan zelfstandig zitten. Ook erg lang maar lang fietsen lijkt me nog niet goed
he getsie wat een enge verhalen… Nu durf ik al helemaal niet meer :?
Ik dacht zelf zo feb dan ben ik jarig en zou ik de fiets voor mijn verjaardag krijgen (dan is ze ruim 8 maanden)
Doe alsjeblieft voorzichtig aan dames. Wacht liever wat langer. Er is een aantal jaar geleden hier in Drenthe een kindje overleden dat in het fietsstoeltje zat terwijl het nog niet goed genoeg zitten kon. Die moeder dacht dat haar dochtertje sliep en het bleek dat ze haar nekje gebroken had. Ze moeten minstens een kwartier los kunnen zitten en dan niet te lang in het zitje in het begin.