Hallo,
Ik ben benieuwd wanneer jullie kindjes gingen Fietsen. Niels is nu 31 mnd maar kan niet fietsen. Hij kan wel de beweging maken (we hebben zo’n fietsje met zo’n duwstang), maar zelf fietsen en vooruit komen niet.
Op de speelzaal zie ik echter alle kindjes gewoon fietsen en muts dat ik ben ga ik me dan weer zorgen lopen maken.
Ik weet dat ik dat niet moet doen want Niels liep ook “maar” met 19 mnd en nu loopt hij wel een km. of 4 zonder problemen. Soms zelfs al verder.
Natas
De tweeling hier fietst al sinds de zomervakantie op de oude iets van grote zus. Dus een gewone fiets met zijwielen voor kindjes vanaf 3 jaar.
Ik denk dat het heel erg verschilt per kind, want mijn oudste is nu 5 en fietst pas sinds een paar weken zonder zijwielen…zij is dus erg laat met alles.
Mijn dochtertje heeft een driewieler tot haar beschikking gehad. Van de een op de andere dag snapte ze ineens hoe die trappers werkte en racete ze er flink op los.
Ook heeft ze een loopfietsje waar ze hard mee kan en zelf goed haar evenwicht op bewaard.
Afgelopen zomervakantie heeft ze in de draaimolen op de kermis de fietsen ontdekt en wilde op niets anders. Ik heb vorige maand een fietsje via marktplaats gekocht en daar fietst ze nu op. Kilometers legt ze er op af.
In mijn onderschrift kun je zien hoe oud ze nu is.
Tyg heeft tijdens de vakantie leren fietsen. Hij zag zijn Spaanse vriendje erop fietsen en toen is ie gaan oefenen. Hij wilde het ook kunnen. Binnen een half uur had ie het geleerd :mrgreen:
Nancy kan sinds een week of 4 fietsen (driewieler, een echte fiets krijgt ze nog van ons) ze deed daarvoor wel pogingen maar had niet door dat je gewoon door moet trappen.
En ineens fietste ze zo de schuur uit!
Mariano kan vanaf zijn 2e al wel op een 3wieler fietsen en toen hij 2,5 was kreeg hij een fiets met zijwieltjes daar fietste hij ook binnen 15 min mee weg :mrgreen:
Noa is een half jaar jonger dan Niels, maar zij snapt ook nog niets van fietsen, hoor. Haar driewieler gebruikt ze als loopfiets. :mrgreen: Ach, zal vast wel een keer goedkomen, toch?
Anoek fietst al een paar maanden goed op een driewieler en sinds van de week heeft ze een fiets gekregen (met zijwielen) en fietst daar zo
op weg. (ze is bijna 2,5)
Peter is 2 jaar, 10 maand en eh… 7 dagen ofzo 8) ennn fietst niet…
Hij laat zich duwen door papa, maakt van het sturen nog een potje, wil papa hem “leren fietsen” dan is het al snel, neeee meneer wil niet, stapt van de fiets af, loopt ernaast en gebruikt zijn fiets eerder als kruiwagen of step dan wat anders.
Ik maak me dus totaal NIET druk, simpel weg omdat fietsen helemaal niet boeiend is in zijn belevingswereld. Hij vind het veeeel leuker om zand te onderzoeken, wat doet het als ik er dit mee doe, wat gebeurt er met mijn auto’s als ik ze in de modder gooi…
Peter is een kleine nerd, een onderzoeker die van auto’s de merken wil weten, die van een wip wil weten waarom hij op en neer gaat, die aan papa vraagt hoe het fototoestel werkt, die urrrreeeennnn alleen kan spelen en zijn eigen fantasie volledig benut om hele verhalen te spelen.
Het is dus gewoon geen fiets, beweeg, step, voetbal kind… Dus komt het wel es als hij er wel aan toe is.
Aniek leerde het wel met 2,5 jaar, maar zij is een heel ander kind, zij vind het leuk om iets nieuws te leren, maakt niet uit wat.
Dus als Niels verder goed ontwikkelt, lekker mee kan doen met talloze zaken anders dan fietsen, kijk dan eens naar waar zijn interesse ligt, dikke kans dat dit niet fietsen is…
Ik heb ingevuld wanneer Anne op haar gewone fiets fietste, maar ze begon rond de 2 jaar op haar driewieler. Lopen doet ze ook kilometers, een buggy wordt hier al tijden niet meer gebruikt.
Het klopt heel dat gefiets vindt hij onzin denk ik, voetballen daarentegen vindt hij wel heel gaaf, dus hij komt wel aan zijn beweging hoor.
Hij loopt op zijn trekker en hij kan dan papa en mama helpen om in de tuin te werken.
Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken en dit helpt me weer om mijn verstand beter te gebruiken :mrgreen:
Net als Peter van Cell, weet Niels een heleboel andere dingen, automerken dan niet maar hij weet vogelsoorten, tractormerken enzo.
En hij vraagt idd waarom de maan niet altijd rond is… :think: Dat vindt ik dan wel heel moeilijk om uit te leggen in taal die bij hem past.
Maar toch ben ik nog steeds benieuwd naar alle andere verhalen!
natas
Kaylee fietst ook nog niet hoor. Ze probeert het altijd wel, maar 9 vd 10 keer kan ze niet eens bij de trappers :lol: ook op de driewieler niet Dus ik weet nou eigenlijk niet of ze het gewoon niet kan of dat ze er gewoon niet bij komt :think:
Rhodé kan het wel (als ze zin heeft) maar als ze er teveel moeite voor moet doen doet ze het gewoon niet :roll: 8)
Als ze eenmaal een vaartje heeft kan ze best een stukkie fietsen, maar zodra de weg dan weer omhoog gaat vind ze het niet meer leuk.
Ze heeft voor haar 3e verjaardag een 12 inch fietsje gekregen, en daarvoor had ze gewoon een driewieler. Op die driewieler kan ze nog steeds niet fietsen, terwijl ze op het fietsje meteen de bedoeling snapte (tenminste…als ze zin heeft :lol: )
ik las laatste hier op het forum over een knulletje die met 2 jaar al fietste zonder zijwieltjes , dat vind ik wel erg knaphoor :inlove: , en heeeeeeel vroeg zeg
Hahah toeval!! ik stond gister nog te kijken op de PSZ al die kinderen fietsen en wie "loopt"er met zijn terkker?? ja psies mijn meneer…hij wil het niet … hij kan het… maar WIL het niet. Ik dacht al maf kind maar fijn om te lezen dat er meer zijn die het niet willen. :mrgreen:
Veron kan niet op een driewieler fietsen maar van de zomer hebben we een gewone fiets gekocht met zijwieltjes en na een half uurtje fietste hij er zo op weg…
We hebben gelijk een helm gekocht…
Lara kan ook nog niet zolang fietsen. Het fietsje (ook met duwstang) dat wij hbben trapt vrij zwaar, dus ze wil geduwd worden. Ze kan het nu wel, maar nog niet zo lang en alleen op mooi vlakke grond. Vaak houdt ze nauwlettend in de gaten of je nog wel duwt en zodra je de stang loslaat is het “ik kan dat niet, jij moet duwen”. Luiwammes :mrgreen:
Maar op het KDV hebben ze lichtere driewielertjes en daar duwen ze natuurlijk niet. Daar kan ze het dus al langer dan thuis, ontdekte ik.
wij hebben voor Rens dus ook die driewieler met stang… en hij komt er niet op vooruit…
zijn we vandaag in het tuincentrum fietst hij zo weg op een kleinere die daar staat, hij kon het dus denk ik al langer (hij zegt zelf op kleine kan ik wel fietsen, grote niet) maar dat wisten we niet, we gaan nu maar een andere driewieler halen…
tja hoelang hij het nu dus kan? geen idee dinsdag eens vragen op het kinderdagverblijf
Luna kan ook nog niet fietsen en dat terwijl ze er best gek op is
tenminste… achterop zitten in het zitje bij mij vind ze geweldig :lol:
achter andere kindjes aan rennen die aan het fietsen zijn vind ze ook geweldig
op d’r fietsje zitten en geduwt worden
maar zelf gaan trappen nee