Fietsen!

Ik wil graag met lars gaan fietsen, fietsstoel voorop, alleen lees ik overal dat dit pas kan als hij zelfs standig kan zitten +/- 9 mnd. Nu is er een fieststoel te koop voor baby’s die nog niet goed zelfstandig kunnen zitten, er zit namelijk een extra beugel voor. Heeft iemand hier ervaring mee om vroeg met je baby te gaan fietsen. Lars kan met hulp zitten maar zijn hoofd is soms nog een beetje wiebelig.



Snoepje

misschien is de buggymee dan meer iets voor jou. Ik ken dat stoeltje waar jij het over hebt niet, maar het lijkt me niet echt oke om een kindje dat nog niet zelfstandig kan zitten op een fiets recht op te zetten en dat dat nekje dan vanalles aan bobbels in de weg moet opvangen terwijl ie dat nog helemaal niet kan opvangen.

buggymee? Bedoel je die maxi cosi klem voor achterop?

Kindje in de buggy mee klemmen is misschien wat zielig? ha ha!



Wij hebben zo’n klem gebruikt toen Demi idd ongeveer een maand of 4/5 was. Eerder ook niet hoor. Ze liggen dan dus gewoon in de maxi cosi en als je dan rustig fietst kleine stukjes kan dat wel.

In een stoeltje, ook met extra beugel, lijkt me niet zo verstandig zo jong al hoor! Op een fiets schudt en hobbelt het nogal snel natuurlijk.



succes!

gr

muts

Poeh in een gewoon fietsstoeltje zou ik het zeker niet doen met

een kleintje van een maand of 4 / 5.

Met zo´n maxi cosi achterop lijkt mij dan de enige geschikte

oplossing als je perse wil fietsen…

Inderdaad gewoon de maxi cosi achterop met de cosi mee of zoiets, maar echt nog niet in een fieststoeltje zetten, die nek krijgt heel wat te verduren.

Oke bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat ik dan toch maar voor een fietskar ga… :lol: weer iets anders maar toch veiliger. Ik ga vanmiddag direkt even met lars lopen de stad in en op zoek naar eentje.



Bedankt.



snoepje

Dan zou ik wel de babyschaal erbij kopen :slight_smile:

En ik zou ook een flinke portemonee meenemen want volgens mij zijn die fietskarren wel prijzig of niet? :doh:

In ieder geval duurder dan een fietsstoel lijkt mij … ben wel benieuwd of je de fietskar nog gekocht hebt enzo … laat je het ffe hier weten?

Enneh vanaf welke leeftijd mag je baby eigenlijk in een fietskar ??? Ben ik wel benieuwd naar …



Maar ik heb dus Gabriël van 3 maanden en ik ben me aan het oriënteren voor een voor-fietsstoeltje voor het einde van het jaar als hij mag zeg maar :mrgreen:



Heb nu wel de veiligheidseisen gelezen in boeken en op internet maar wou toch nog als laatste ffe jullie ervaringen/meningen etc. weten.

Ik las dat het stoeltje voorin niet bevestigt mag worden aan het stuur maar aan een frame/stuurpen/balhoofd. Hebben jullie hier ook een mening over ??? En hoe zit het met de goede zijwaartse steun?? Herken je dat aan het stoeltje of moet de winkelier dit vertellen?



Alvast bedankt voor je antwoord :thumbup:



groetjes, Els :dance:

Fietsen is wel heel leuk als het eenmaal mag!



Tja wat betreft de stoeltjes… volgens mij zijn er maar 2 merken op de markt die in ieder geval goedgekeurd zijn. Ik zie in mijn omgeving voornamelijk B*bike stoeltjes en heb deze zelf ook.

Genoeg steun en diverse accessoires te verkrijgen (bv een slaaprol) en het monteren zou ik gewoon bij de fietsenmaker laten doen, dan zit het zeker goed!



succes

gr

muts

Hai muts, heb ffe gekeken op de site maar ik zie alleen achterstoeltjes … heb je ook voorstoeltjes van?

Vind het namelijk niet zo’n prettig idee als ik fiets en ik kan hem niet zien …

En vanaf hoe oud mogen ze erin want dat zag ik ook niet specifiek staan …



groet, Els

Ja zijn ook voorstoeltjes van hoor!





http://www.bobike.nl/products/nl/bobike_mini+.htm?fluxmenu=m2____m9

is voor voorop, 9 maanden tot 3 jaar



groeten!

Ohja maar dan kan het pas vanaf 9 maanden dus nu even niet haha

Kan nog ffe me geld besparen hihi



bedankt voor je antwoord

Je kan beter iets te lang wachten dan er te vroeg mee te beginnen.



Wat heb je er aan dat je kindje spierpijn heeft omdat wij zo nodig vroeg willen fietsen. Het lichaampje is er nog niet op gebouwd. Wil je graag buitenzijn, neem je kindje in een draagdoek mee of met de wandelwagen. Ze moeten lekker liggen en niet zitten. Het hoofdje tolt alle kanten op maar ook het zitten op de kont kunnen ze nog niet goed. (evenwicht etc.)



Als je zelf niet zo stabiel bent, ben je bang om te vallen. Voor een kleintje zal het best eng zijn als er bewegingen gevraagd worden, die hij/ zij nog niet aankan.



Er komt nog een lange tijd waarin je wél kunt fietsen.



Marg

overigens vond ik het zélf ook best wennen hoor

fietsen met een stoeltje voorop! Zeker toen ik nog geen mama fiets had met op en af stappen enzo…

daar zou je al handigheid mee moeten krijgen zonder de beeb in je stoeltje

(of mss ben ik wel zo’n enorme doos…)



gr

muts

hoi



ik zat 9 jaar geleden precies in dezelfde situatie als jij. was bijna uitgeteld van me 2e en me oudste was ook 2,5 jaar ouder.



We hadden geen auto en ik zat echt te bedenken hoe ik mezelf dan zou vervoeren met een baby zo dalijk.



Gelukkig waren toen net de fietskarren uit kosten wel een vermogen 1000 gulden toendertijd maar heb er echt jaren plezier van gehad

Me zoontje ging in de maxi-cosie in e kar en me dochtertje kon erlangs in de riempjes erbij zitten.



En zo zonder kids kun je hem volladen met boodschappen ook erg ideaal.

Je moet ff wennen met fietsen je moet de bochten wat ruimen nemen maar ik was er echt heel blij mee