fietsen bewaren om door te schuiven?

Niek word bijna 8 en is inmiddels bijna 1 meter 28 lang. We gaan vanavond dus een 24 inch fiets met versnellingen ophalen, 2 weken speuren en bieden op mp heeft ons een goede prijs opgeleverd. Maar dan haar 20 inch… Ze heeft een batavus Koala, die voor haar al 2e hands was en dus inmiddels een jaar of 6 oud. Ziet er nog prachtig uit, daar niet van. Maar ik wil hem wegdoen. Manlief wil hem bewaren op de deel bij zijn ouders voor Suus…

Suus heeft nu al de 3 wieler (piratenfiets van puky) van Mies en als ze kan fietsen krijgt ze de rood/blauwe loekie 12 inch die al op haar staat te wachten en Niek haar 16 inch Alpina Fiori staat ook al op zolder… ik zeg dus dat het leeftijdsverschil wat mij betreft te groot is (6 jaar) om alle fietsen van Niek te gaan bewaren voor Suus… dan zou het ding dus in elk geval 4 jaar nog op zolder moeten voor d’r. Word de fiets volgens mij niet beter van en daarnaast is die fiets tegen die tijd wel ruim 10 jaar oud en oud dated… terwijl we er nu nog wel 70 euro voor weer krijgen.

Ook gun ik het Suus ook ergens in haar leventje wel dat ze ook gewoon zelf een fiets mag uitzoeken… ze hoeft niet ALLES doorgeschoven te krijgen.

Maar ja, manlief en oma en opa vinden dat dus allemaal onzin, gewoon bewaren… wat zouden jullie doen? 4 jaar bewaren of tegen die tijd gewoon weer 2e hands kijken voor een mooie fiets die Suus dan zelf kan uitzoeken.

ik zou hem lekker verkopen, blijft bewaren zo. Koop je tzt toch weer een nieuwe fiets

Wij zitten met hetzelfde, de kleine 16 inch staat wel te wachten (met onze grote kinders kan die al met drie jaar), maar de maten erna gaan weg, hier is het leeftijdsverschil wel ietsjes groter nog.

Hier is het ook een kwestie van ruimtegebrek, maar ook de ervaring dat je een fiets als ij nog netjes is zo doorverkoopt, en ook via mp zo een nieuwe op de kop tikt.

Zou hem niet bewaren. Is voor Suus ook wel leuk als ze zelf wat uit mag zoeken.

hm… met wat mazzel gaat manlief wel akkoord met verkoop.

Onze buurvrouw heeft een dochter van ruim 4 die erg lang is en eigelijk amper op haar16 inch kan… dus buuf wilde wel passen en als het past, gaat ze overleggen met haar man. Dan krijgen/vragen we er zeker geen hoofdprijs voor, maar mijn man kennende gaat hij dan wel voor verkoop. Buren en vrienden vind hij altijd “ja, maar das anders” :mrgreen:

Onze andere buren bewaren wel… maar daar word de ene dochter 5 en de andere 9… die heeft net 9 maanden een 24 inch fiets en zusje van 5 kan al bijna op de 20 inch… dus die hebben ze dan hooguit 18 maanden hoeven bewaren. Dat zou ik dan nog wel doen… maar bijna 4 jaar…

Wat mij betreft gaat de fiets dus echt weg.

Ik ben misschien een beetje laat, maar fietsen ed zou ik dus wel doorschuiven.

Met kleding heb ik hetzelfde gehad. Ik kocht vaak dingen apart voor Micah omdat ik het gewoon niet leuk vond dat hij afdankertjes kreeg.

Nu hebben ze dezelfde maat dus van doorschuiven is geen sprake meer.

Maar een mooie, goede en dure fiets die nog helemaal goed is zou ik dus echt in de schuur bewaren.

Ik schuif niets door. Dus verkopen maar :smiley:

Het is zo’n feestje om iets voor jezelf te krijgen. Dat wil ik mijn kids niet ontnemen.

Wij kopen in de groeileeftijd geen nieuwe fietsen… behalve voor Peet, die heeft zijn 20 inch yabber nieuw gekregen voor zijn verjaardag omdat dit ook zijn beloning was voor het uberhaupt leren fietsen en nog steeds fietst hij niet geweldig… bij hem was het argument wel een beetje dat Mies hem voorbij schiet in lengte dus dat de fiets ws zonder stallen zo door kan naar Mies.

Maar ik vind kinderfietsen nieuw echt belachelijk duur, dus we kopen deze 2e hands. Niek haar batavus Koala hebben wij voor 75 euro overgenomen zo’n kleine 2 jaar terug. Dat vind ik niet duur… de batavus Gabana die we nu hebben gevonden, ziet er uit als nieuw, echt nog zo mooi als door een ringetje te halen en voor 100 euro. Dat vind ik ook niet duur. Geen prijs om van te zeggen, nee dat moet dan echt bewaard. En idd wat Ariel zegt. Suus is vanwege het 4e kind zijn al met alles van de krijgers… speelgoed, boeken, kleding, bedjes, kasten, kinderstoelen, autostoelen, eerste fietsjes, loopkarren enz… alles is tot op heden doorgeschoven en oma vond het een drama om iets te vinden voor sint wat we niet al hadden.

Als ik zie hoeveel plezier Niek nu had om 2 weken lang met mij mee te zoeken naar een fiets op marktplaats die ze mooi vind en hoe blij ze is dat haar bod akkoord is en ze vanavond mee mag hem zelf op te halen. Dat is net zo leuk als naar een fietsenwinkel gaan en een nieuwe uitzoeken. Zulke Pret gun ik Suus tegen die tijd dan ook… :shifty:

hier schuiven we fietsen wel door… ook omdat ze elkaar gewoon opvolgen en ik dan eerst de ene moet verkopen en dan in dezelfde maat een andere moet gaan kopen?

Eh nee, daar beginnen we niet aan.

Denk trouwens dat ik ook voor 4 jaar het ding op de deel had gezet.

Hier schuiven we alles door. Ik vind het wel eens jammer omdat de jongeren nooit iets nieuws krijgen. Maar het is ook een kwestie van geld. Bovendien hoeven we niets te stallen, ze nemen het gewoon van elkaar over omdat ze vrij dicht op elkaar zitten :thumbup: Maar met zo’n groot leeftijdsverschil zou ik ook verkopen. Ten eerste al vanwege ruimtegebrek :mrgreen: en ten tweede om het grote leeftijdsverschil, de veroudering van de fiets en de veranderende stijlen…

Mamamarije… als Suus pal achter Niek had gezeten, dan had ik er niet over gepeinsd denk ik… dan hadden we de fiets gepimpt met nieuwe fietstassies, een zadeldekje en een leuke bel ofzo. Maar er zit 6 jaar tussen… dat vind ik best veel.

De jongens doen wel met dezelfde fietsen, hoewel ik er van zie komen dat Peet nog niet aan 24 toe is als Mies al wel aan 20 toe is :shifty:

Mies is 1 meter 8 en Peter 1 meter 16… scheelt 8 cm over 3 jaar. Peet had met bijna 4 jaar, kledingmaat 104… Mies met bijna 4 maat 110/116 en hij kan ook al heel goed op de 18 inch met zijwielen van een buurjongetje… :shifty:

Ik heb ook weleens een fiets geruild met iemand die ook twee jongens heeft. Had mijn tweede niet het afdankertje van oudste (maar van een vriendje van hem) maar een ‘nieuwe’ fiets, dat was echt een hit, zo blij :lol:

Ik zou 4 jaar best lang vinden om te bewaren. De verkoopprijs is vast gelijk aan de nieuwe aanschafprijs.

Als ik ruimte had, zou ik toch bewaren, al is het maar als reserve fiets.

Anders, gewoon verkopen.

Hier ook gewoon 2e hands. Jo is dol op zijn safarifiets van 40 euro van MP. Niet dat we geen nieuw kunnen betalen, we willen het niet. Ze groeien er in een jaar uit, moeten het nog leren, vallen, zeker jongens zijn niet zuinig op hun fiets. Gewoon afraggen die handel…daar zijn ze voor.

Jo had een 12 inch van 20 euro. Die is nu voor Eli, zodra hij WIL fietsen. Hij kan het al,maar is nog te verzot op zijn loop/step fiets.

Eind zomer gaat Jo over op 18 of 20 inch. Zadel en stuur kunnen niet hoger, deze fiets bewaren we wel voor Eli (scheelt maar 2 jaar). Zodra ik merk dat hij liever een ander type of kleur wil,dan zou ik daar in mee gaan,maar denk dat hij dat uit zichzelf niet gaat denken. Ik heb hem al horen zeggen dat hij na Jo de fiets gaat krijgen. Eli heeft wel een nieuwe loopfiets gehad, dat had Jo weer niet…

Ik ben er niet zo van overtuigd dat de jongens hier het krijgen van hun eerste fiets als een big deal zien, laat staan dat hij nieuw moet zijn (ergo, hoe mooier/duurder hoe beter). Dat denken ze namelijk niet. Ze zien iets wat ze gaaf vinden en zijn er blij mee. Het feit dat het 2e hands is, zien ze niet hier. Ik denk eerlijk gezegd dat zeker bij jonge kids, dat niet zo speelt. Dat komt later wel of leren ze van ouders.

Het krijgen van EEN fiets, vinden ze al super.

Zodra ze er echt uit zijn gegroeid, krijgen ze een goede fiets,maar die gaat dan ook langer mee.

Zelf gebruiken wij mijn fiets alleen voor ophalen/brengen school en soms een boodschap. Kortom 40 euro van MP. Mijn vorige was ook 30 euro en toen hij stik ging heb ik ipv hem repareren voor 70 euro, gewoon een nieuwe gehaald voor 40 euro.

Laat ze lekker crossen op het crossbaantje, zonder me zorgen te maken dat de nieuwe fiets stuk kan raken.

Maar dat is maar mijn mening…

Mandy,

Ik deel je mening hoor… hier in principe ook geen nieuwe fietsen.

Als ik kijk naar niek… die begon op een 2e hands kyoso 12 inch… 5 euro op de koninginnenmarkt van Ermelo. Peter fietste daar ook op… ze bleef achter met fietsen en kreeg een loopfiets (wel nieuw, maar 1 van een vaag merk a 29,95) daar heeft ze haar motoriek en evenwicht mee getraind en uiteindelijk hebben we met bijna 5 jaar een 16 inch Alpina Fiori gekocht voor 70 euro. Daar heeft ze dan op leren fietsen net voor haar 6e. En toen kreeg ze 1 maand na haar 6e verjaardag haar 20 inch batavus Koala… die was dus 75 euro. De Alpina hebben we gestald op zolder (nog een reden niet te bewaren, het hoeft daar geen fietsenstalling te worden) voor Suus.

Peet heeft leren fietsen op een puky 18 inch fiets, met de belofte dat als hij los zou fietsen, hij een nieuwe fiets mocht. Die hebben we in outlet gekocht en is een overjarig model Yabber van Alpina… was 150 euro. De puky hebben we verkocht want de Loekie van Mies is weliswaar 12 inch, maar netzo hoog qua zadel en frame als de 16 inch van ons buurmeisje… dus we verstellen hem wel en qua lengte kan hij ws zo door naar 20 inch… :shifty:

Hier ook de afspraak dat ze pas een nieuwe fiets krijgen als ze aan 28 inch toe zijn en naar de middelbare school gaan. En dan nog geen dure, maar gewoon een opoe fiets of een basic herenmodel…

Gezien de Koala 75 euro was, we hem nu verkopen aan de buuf voor 50 en de afspraak maken hem eventueel voor 50 weer terug te mogen kopen als Silke er niet meer op fietst, vind ik dat een prima tussenoplossing en als Silke er al uit is wanneer Suus nog wel even op zich laat wachten, kunnen we altijd dan en daar beslissen om hem te kopen en te stallen… voor haar gevoel is het dan gewoon haar fiets.:wink:

Enne… hier zijn ze ook altijd heel blij met het marktplaats gebeuren hoor. Ze vind het mega leuk om samen met mij te speuren naar items die we nodig hebben en ze mag dan ook zelf een bod doen… als die dan word geaccepteerd is ze echt in de gloria… die euforie is volgens mij hetzelfde als naar een winkel gaan en nieuw uitzoeken… :mrgreen:

De heren hier weten niet beter,dan dat MP OOK een vorm van kopen is, maar dan bij mensen thuis.

Koop en verkoop best veel via MP (vooral kopen dan).

Bepaalde items zijn de nieuwe aanschaf niet waard.

De gele safarifiets heeft hij mede uitgezocht. Nadeel is wel dat als er een biedingenspel ontstaat, je wat minder makkelijk af kan haken als je kind al helemaal dol is van een fiets, maar ook dat gebeurt.

Ik ga dan wel eens iets verder of speuren meteen door.

Bij deze hadden we 2 a 3 plaatjes,waar ik op mocht bieden. Hij vroeg er wel steeds naar “heb je al reactie mam?”.

Heren hebben sinds vorig jaar beide een Gameboy advanced via MP. Eli eerst, daarna heeft het nog een weekje of 2 geduurd,voordat ik beet had voor Jo. Op die leeftijd hoeven ze nog een SD o.i.d.

Daar mogen ze aan meewerken door deels te sparen of oude spullen te verkopen.

Eli denkt gewoon dat hij die gele van Jo vanzelf een keer krijgt. Het komt niet bij hem op om te zeggen dat hij een gloednieuwe MOET hebben.

Nieuwe kinderfietsen kunnen al vanaf 75 euro,maar op MP kan je echt hele leuke modellen scoren,die nieuw misschien belachelijk duur zijn.

Tja, als je er nu een leuke prijs voor kan krijgen, zou ik hem verkopen, maar zo niet, dan zou ik hem achter de hand houden voor later.

Als ik naar mijn stiefzoon kijk, dan heeft hij niet eens door dat hij doorschuivers krijgt. hij heeft zelf een fietsje van zijn buurmeisje (beste vriendinnetje) die bijna 2 jaar ouder is doorgeschoven gekregen (vorig jaar, toen hij 6 werd) voor zijn verjaardag. Vervolgens ging hij nog vol trots de fiets aan de buurvrouw laten zien. Hij had Puck echt al duizend keer op die fiets zien fietsen, maar helemaal niks in de gaten. Voor hem was ie nieuw!

@kimmiejj wrote:

Zou hem niet bewaren. Is voor Suus ook wel leuk als ze zelf wat uit mag zoeken.

Dit zou mijn reden zijn. Dat de fiets te oud word zou mij niets schelen maar zou het wel leuk vinden als mijn 4de kindje ook eens wat zelf uit mag zoeken.

ik zou fiets idd ook niet zo lang bewaren…

En over het kopen op Marktplaats, het eerste fietsje van Jayden was een van Loekie. Gekocht voor e. 35, verkocht voor 30. Heeft hij zeker 1,5 jaar plezier van gehad. Nu een groene kawasaki gekocht met zijwieltjes. Hij was langs de fietsenwinkel gelopen onderweg naar postkantoor en had gezegd “papa! Die wil ik hebben!” uiteindelijk 2 straten achter ons via mp kunnen kopen voor e. 100, vond dat een mooie prijs :slight_smile: fiets ziet er nog als nieuw uit :slight_smile:

zelf mocht ik pas het eerst een ‘nieuwe’ fiets uitzoeken toen ik naar de middelbare school ging.

Tot die tijd reed ik op de doorschoven (stangloze) fietsen van mijn broer.

Heb ik echt nooit een probleem mee gehad eigenlijk. En daarna gingen ze doodleuk door naar mijn broertje. Enige wat hij nog los heeft gekregen is een crossfiets die van een neefje kwam.

Onze kids hebben wat dat betreft gewoon dikke ‘pech’ dat de fietsen hier ook gewoon lekker doorgeschoven worden indien mogelijk. Pas bij 2 op dezelfde maat of echt niet meer goed komt er wat anders.

Er zijn genoeg andere dingen die nummer 2, 3 en 4 wel nieuw/ voor zichzelf krijgen.

Hier zit er op 2 dagen na precies 5 jaar tussen en we hebben alles bewaard, dus ook de fietsen.

Er staat een 3-wieler, een houten loopfietsje, een 12inch Loekie en een 16inch Loekie op zolder en de 20inchLoekie waar D. nu op fietst (voor hoe lang het ook nog duurt, want die is 1,27m lang met haar 5 jaar :shock: !) komt er dan ook bij te staan. Allen zijn nog mooie en nette 2dehandsjes!

Hier dus ook zo’n muts die jouw man zeker wel begrijpt.

Waarom dingen weg doen die nog goed zijn en op zeker hergebruikt kunnen worden :think:

Wie weet heb je later minder te besteden en/of kun je geen leuk koopje of 2de handsje vinden oid. Dan komt de spijt dat je toch afstand van mooie goede dingen hebt gedaan terwijl je het eigenlijk gewoon in huis had kunnen hebben!