fiets

Allereerst geen idee of het hier goed staat, zo niet modjes verplaats het maar!



We zijn aan het nadenken… willen graag een fietskar zodat ik straks met tl en baby lekker weg kan. Kindje in de fietskar en gaan maar.



Ik heb nu een mooie sparta amazone trendy. gekocht via fietsenplan van het werk, 3 jaar geleden. Nu mag ik weer een nieuwe fiets uitzoeken, als ik dat zou willen.



Als ik nu weer via het fietsenplan een nieuwe fiets doe, kost dit mij maar 27 euro per maand, inclusief 240 euro aan fietsbonnen en verzekering. Van deze fietsbonnen kan ik dan de fietskar kopen, kost dan dus niets extra’s. Oké kan dan niet een super dure kopen, maar we gaan de kar in principe alleen gebruiken zolang kindje nog niet goed zelf kan zitten. Moet de kar ergens kopen waar je de fietsbonnen kan verzilveren, fietsenwinkels hebben enkel dure karren, dus dan wordt het grote kans een halfords kar (googel maar eens, linkje mag hier niet)





Mijn fiets verkoop ik dan via marktplaats (gaan weg voor een redelijk bedrag wat ik zag op mp) en hebben dan dus weer een mooi zakcentje…



Of ik hou mijn eigen fiets, moet dan wel een nieuwe verzekering ervoor regelen en zelf een fietskar kopen. Ik spaar optimel euro’s en via hun kan je een fietskar kopen voor geloof iets meer dan 100 euro. Staat wel op de site onder ouder en kind dacht ik.



Maar dan moeten we wel weer een redelijk bedrag in 1 keer betalen… en bij een nieuwe fiets merken we het niet, is hij goed verzekerd en houden we er een contant bedrag aan over.



wat zouden jullie doen? Ben in principe nog erg blij met mijn fiets, een nieuwe fiets zou dan ook weer een sparta amazone trendy worden…

Tja, ik kan natuurlijk niet in jullie portomonnee kijken, maar ik zou gewoon mijn eigen goede fiets houden en investeren in een goede fietskar!!



Juist vooral omdat er een babytje in komt te zitten zou ik niet een goedkope kopen, maar echt een degelijke met een goed zitje en met goede vering . Ik zou daar echt niet over twijfelen…:shifty:



Je kan hem tzt, als baby in het fietsstoeltje kan, dan altijd weer voor een mooi bedrag verkopen.



Succes.

Ik wilde het ook zeggen.



Ik denk dat je meer baat hebt bij een goede fietskar, als je er op dat moment geen geld voor hebt zou ik het gewoon even laten.

Wellicht dat je je oude fiets kan verkopen op mp en dat geld erbij leggen ofzo.

Ben ik het mee eens. Zowiezo fietst een goede fietskar echt zoveel fijner als een goedkope.

Dan zou ik gaan voor een nieuwe verzekerde sparta amazone trendy, heb je weer een nieuwe fiets, is ie weer verzekerd en dan mijn oude sparta verkopen, krijg je vaak wel 350 tot 400 euro voor, met mazzel zelfs 450 euro en dan dat geld niet zien als zakcentje, maar gebruiken voor een goede 2e hands fietskar van een merk als Burley, Kidcar of winther Dolphin… die rijden lekker, zijn erg fijn in gebruik en veilig… dat 10x liever dan een flutkar kopen van fietsbonnen en dan spijt krijgen als haren op mijn hoofd. De opbrengst van mijn 2e hands fiets zou ik dan zien als gefundenes fressen… (of zoiets) :wink: