Fiets

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets

We hebben sinds 1 januari een FIETSPLAN op het werk

nu wil ik graag weten welke fietsen er een beetje functioneel zijn

Ik heb een kinder zitje voor en achter

welke fiets hebben jullie :mrgreen:

hmmm volgens mij heb ik een reflection dinges… tweedehands gekocht bij de fietsenmaker… lage instap, en zitje voor… achter kan ook maar is niet nodig nog niet…(en twee kids op de fiets gaat ook niet nodig zijn, lucas kan zelf fietsen :inlove: )

als danique niet meer voor kan en bryan nog niet zelf allleen mag fietsen dan laat ik er een verlenging op zetten zodat er 2 zitjes achterop kunnen

ik heb een moederfiets

My generation on the road

zitje voor en achter … :mrgreen:

Ik heb een fiets waar op de bagagedrager maar 10 kg mag. Dit is onhandig als je andere zitjes wil gebruiken dan bobike.

(en bij bobike kan je geen 2 zitjes achter elkaar zetten)

Dus dat is iets om mee te nemen in je keus. Ik heb trouwens een batavus en volgens mij hebben veel nieuwere fietsen van die lichte bagagedragers. Je kan er ook niet meer een volwassene achterop nemen (waar is de romantiek, samen op 1 fiets hihi)

Ik vind een dynamo in de vooras erg fijn, geen dynamo-weerstand meer op je band, en geen irritant geluid.

Tegen de tijd dat onze fietsen vervangen worden ga ik toch voor een mamafiets. Hier is de hoop namelijk op nog een kindje, en die hebben toch wel wat voordelen (of ik laat die voordelen op een nieuwe fiets monteren), dingen zoals een dubbele standaard, en een dingetje dat je stuur niet omkantelt als hij op de standaard staat. Meer draagkracht op de bagagedrager, lage instap, breder stuur.

Moederfiets van Montego Liberty

Prima fiets en betaalbaar

Ik heb een Batavus weekend.

Ben er erg tevreden over :mrgreen:

Ik heb een batavus mont perrier ook via het fietsplan! Is een erg fijne fiets, met handremmen en is helemaal in te stellen naar je lengte en hoe je het meest fijnst zit. En het is een echte mama fiets :slight_smile:

Dus mocht het straks zo ver zijn kan ik lekker met ons kindje fietsen :slight_smile:

Oja, hij was 749 EUR precies het bedrag wat ik mocht besteden aan mijn fiets voor het fietsplan.

Hier een City comfort on the road.

Voor een klein prijsje op de kop getikt en is echt een super lekkere fiets.

Trapt licht, heeft lage instap, maxicosi drager kan achterop en strax ook het kinderzitje. Ruim en stoer stuur zodat een kinderzitje voorop ook geen probleem is :thumbup: Ben er erg blij mee!

Ik heb een Sparta Amazone Trendy, onwijs super fietsje !!

@Paschal75 wrote:

Inderdaad een leuke, heb even een foto opgezocht!

Gazelle Bloom… zelfde prijsklasse als de Sparta Trendy… iets goedkoper volgens mij zelfs nog…

Kost een duit maar mennnn wat een fiets… :inlove:

Ik heb ook een reflection met lage instap,gekocht bij praxis ooit(2 jaar geleden)

Maar ik raad je aan om deze niet te kopen,er mankeren dingen aan.

Een GMG achterzitje kan je al niet zo bevestigen,moet je zo,n speciale drager voor kopen.De standaard is ook niet echt stabiel…de trappers hebben er al afgelegen(niet goed gemonteerd en slecht schroefdraad.)

Als ik jou was zou ik een goede merk mama fiets kopen!

:mrgreen:

Zie de foto hieronder… Ik heb er ook een mand bij voor op de voordrager, maar ik vind 'm zo eigenlijk leuker… :mrgreen:
[/img]

Wij hebben ook zo’n fiets Yvette en ik heb ook nog een batavus stabilo steviger dan een moederfiets, wel ruim en je kunt er ook nog normaal mee over straat…

En we hebben een bakfiets en een rammelbak voor 's nachts… En 4 kinderfietsjes…

@Kiddo wrote:

Moederfiets van Montego Liberty

Prima fiets en betaalbaar

Ik ook, ik heb er nieuw 300 euro voor betaald. DIt is 1,5 jaar geleden, de nieuwe kost circa 399. Wat ik een nadeel vind is dat hij een terugtraprem en gewoon trommelremmen heeft. Beide dus. Ik sta soms zomaar op de rem :? Van mij was het makkelijker zonder terugtraprem, ik trap graag achteruit als ik even “uit moet vieren”…(Snap je :wink: )

heb mijn keuze gemaakt en ik kan hem morgen ophalen

moet sochtends mijn oude fiets brengen en dan worden de fietsstoeltjes overgezet :thumbup: :mrgreen:

@Paschal75 wrote:

Die heb ik ook.

Echt super :thumbup: :thumbup: .

Ik heb een ouder model gekocht, kreeg daarom fikse korting.