fiets zitje

Ik heb nu M. nog in de bakfiets maar straks wil ik hem op de fiets vervoeren.



Vanaf 9 mnd mogen ze toch in het fiets zitje achter op?

Of mag het pas als ze zelfstandig kunnen zitten? of zelf kunnen zitten met steun?

pas als ze goed zelf en zonder steun kunnen zitten mogen ze op de fiets mee in een stoeltje.

Of dat stoeltje dan voor of achterop staat maakt niet zoveel uit (bij voorop kan je lekker door die haartjes kroelen en een kus op het koppie doen :inlove: ).

@mamaMarije wrote:

pas als ze goed zelf en zonder steun kunnen zitten mogen ze op de fiets mee in een stoeltje.

Of dat stoeltje dan voor of achterop staat maakt niet zoveel uit (bij voorop kan je lekker door die haartjes kroelen en een kus op het koppie doen :inlove: ).




Oke thnx :slight_smile: hopelijk kan ie snel beetje zitten :wink: want straks met de hardere wind in okt. lijkt me wel prettig om op de gewone fiets ipv de bakfiest :wink:



ikheb mandje voorop, en zon standen stuur, en ikheb nog al lange benen dus ik denk dat ik voor een achter zitje ga.

mandje voorop is idd niet praktisch met een zitje (maar mandje kan eraf :angel: ) en standenstuur + lange benen hier ook beide, maar wil prima.

Hangt denk ik meer van de verhoudingen van je fiets af.

Het ene model is gewoon het andere niet.

Ik heb Roan ook voor op, vind ik fijn en hij ook! Ik zou hem zeker de komende tijd nog niet achter me zetten, maar dat is persoonlijk.



Je mag volgens het CB pas fietsen als ze zelf kunnen gaan zitten he en niet als ze zelf kunnen zitten.



Nu hebben wij wel hele kleine tochtjes gemaakt toen ie zelf zat, maar ben wel blij dat ie toch al even zelf kan gaan zitten, dan is het helemaal vertrouwd :inlove:

klopt is idd officieel als ze zelf kunnen gaan zitten… maar aangezien onze kids tot nog toe allemaal vlotte rollers waren, maar het daarna allemaal wel best vonden :wink: en dus ook laaaaat zelf gingen zitten… zijn wij wel eerder kleine stukjes gaan fietsen (ook CB had zoiets… moet kunnen, want ze hadden de heren zien zitten en dat was erg stevig).

@mamaMarije wrote:

klopt is idd officieel als ze zelf kunnen gaan zitten… maar aangezien onze kids tot nog toe allemaal vlotte rollers waren, maar het daarna allemaal wel best vonden :wink: en dus ook laaaaat zelf gingen zitten… zijn wij wel eerder kleine stukjes gaan fietsen (ook CB had zoiets… moet kunnen, want ze hadden de heren zien zitten en dat was erg stevig).




Ik weet nog de een na laatste keer waren we op de fiets bij het cb, toen zei ze als ie straks zelf gaat zitten mag je fietsen… Whaha toen dacht ik, moet ze straks maar niet naar buiten kijken :angel: , want ik was op de fiets met Roan :wink:



Maar goed, wat met jou kids zo was, was met Roan ook, die zat er ook zo mooi in, dus we zijn voor de 9 maand ook wel eens naar de winkel of ff naar mijn ouders op de fiets, sinds ie echt zit ( nu al een tijdje) fietsen we vaak vaak en ook hele stukken en hij doet niks anders dan lachen en genieten, zo mooi!

hier eigenlijk wel zo snel mogelijk achterop :mrgreen:

Vind voorop geen pretje, zit mij echt in de weg haha!

Dus ik heb de kids liever achterop dan voorop… :thumbup:

Nou zaterdag in de winkel gweest, maar een achterzitje gaat dus voorlopig niet worden omdat die groter zijn dan de voorzitjes.



De verkoop meneer raadde me aan omdat ik achter wilde vanwege de ruimte, of een soort van mama stuur te nemen, dan blijf je evenveel ruimte houden.

Dus dat word het dan, hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan :eh: maar ik wilde nog een paar dingen kopen dus hij zou tegen die tijd een leuk prijsje maken voor ons :angel:







deze dus

Jaa, ik heb een mamafiets, met mamastuur (duh :wink:), en dan heb je idd de ruimte hoor om een zitje voor op te hebben.



Maar leuk dat die man er een mooi prijsje van wilde maken… Is dat op een weduwe trouwens?

@Sennapen wrote:



Maar leuk dat die man er een mooi prijsje van wilde maken… Is dat op een weduwe trouwens?




ik heb een gewone normale fiets dus dan moet mijn ouwe stuur er uit en dan deze er op met alle snoeren etc.



wat is een weduwe???

:oops: :angel:

opoefiets?

@MegaMindy wrote:

@Sennapen wrote:


Maar leuk dat die man er een mooi prijsje van wilde maken… Is dat op een weduwe trouwens?




ik heb een gewone normale fiets dus dan moet mijn ouwe stuur er uit en dan deze er op met alle snoeren etc.



wat is een weduwe???

:oops: :angel:




Ja een omafiets, sorry… Ik noem die dingen altijd weduwes :mrgreen:

@MegaMindy wrote:

@Sennapen wrote:


Maar leuk dat die man er een mooi prijsje van wilde maken… Is dat op een weduwe trouwens?




ik heb een gewone normale fiets dus dan moet mijn ouwe stuur er uit en dan deze er op met alle snoeren etc.



wat is een weduwe???

:oops: :angel:




Snoeren?? :shock: Vanwege de remmen denk of heb je terugtraprem?

@Sennapen wrote:

@MegaMindy wrote:
@Sennapen wrote:


Maar leuk dat die man er een mooi prijsje van wilde maken… Is dat op een weduwe trouwens?




ik heb een gewone normale fiets dus dan moet mijn ouwe stuur er uit en dan deze er op met alle snoeren etc.



wat is een weduwe???

:oops: :angel:




Snoeren?? :shock: Vanwege de remmen denk of heb je terugtraprem?




:stuck_out_tongue: handremmen versnelling enzo moet dat overgezet worden :slight_smile:

en dan zijn de kabels waarschijnlijk te kort dus dan doen ze er langere tussen zetten.

en het mandje er af en zitje er op, windscherm etc.

Windscherm heb ik ook, bevalt goed voor Roan dan he :mrgreen:

Ik had Benthe met 11 maanden achterop. Voorop heb ik nooit gedaan.

Benthe was met 11 maanden nog zeer klein, zat in maatje 68/74.

Stoeltje was idd erg groot, maar deed er gewoon een stoelverkleiner in :wink:



Ze vond het geweldig :inlove:

Zo’n mama stuur heb ik ook gehad :thumbup: Via mp overigens en voor dezelfde prijs ook weer verkocht, toen ik hem niet meer nodig had.



Mijn man heeft heeft het stuur zelf omgebouwd en hij is echt geen fietsenmaker, al kan die het vast wel sneller :lol: Was ook het kostenplaatje, ombouwen koste best veel, waren we ruim 100-150 kwijt (weet niet meer precies) en voor het stuur waren we toen 42,50 kwijt. Dat scheelde dus behoorlijk.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

grr… stom internet valt steeds uit heel bericht getypt alles weg.



overnieuw:

Stuur is rond de 50/60 euro hier. en opzetten is 20 euro plus dat de kabels vernieuwd worden als ze te kort zijn.

Dus daarvoor ga ik niet zelf(of eigenlijk mn man) lopen rommelen :wink:

En omdat ik nog meerder dingen daar ga kopen, dus, stuur, 2 autostoeltjes, zitje, windscherm. gaan ze een leuk prijsje maken dus ik ben benieuwd :wink: