Mijn zoontje wordt eind april 3. Met z’n 2e verjaardag heeft ie een loopfiets gekregen en daar gaat ie echt heel hard op. Voeten omhoog en goede balans, bochten, heuvels, alles gaat goed.
Hij wil alleen niet trappen op z’n driewieler, met je voeten afzetten gaat namelijk veel makkelijker.
Nu willen we eigenlijk voor z’n 3e verjaardag een gewone fiets kopen, maar ik twijfel nog omdat hij dus niet wilt trappen…
Iemand een suggestie of goede tip?
Mijn dochter heeft een hele tijd met loopfiets en fietjes met zijwieltjes gefietst en voor de winter (toen was ze zo’n 3 1/2) gaf ze aan zonder zijwieltjes te willen en toen fietste ze ook zo weg!
Maar heb ook verhalen gehoord van kinderen die gewoon na de loopfiets gelijk op een fietsje zonder zijwieltjes konden!
Ik zou toch een fietsje aanschaffen, een driewieler of fiets zit natuurlijk wel anders.
Op de driewieler kan hij makkelijker met zijn voetjes zonder in de weg te zitten bij zijn trappers.
Of het loopfietsje even ‘opbergen’
Hier probleem dat ik zoonlief van bijna drie al een jaar niet op zijn loopfietsje krijg… die vind de ‘auto’ veel te leuk :roll: kids… :mrgreen:
Hier hebben ze na een loopfiets op 2 jarige leeftijd ook op 3 jarige leeftijd leren fietsen.
Trappen moet je dan wel hoor, anders zit je steeds tegen de pedalen aan met je schenen…
Als hij het trappen wel kan (of komt hij nog neit door het doden punt?) dan fietst hij waarschijnlijk wel redelijk snel weg.
zoonlief sjeeste ook zo weg op zijn loopfietsje! Toen hij een gewone fiets kreeg met zijwieltjes was hij heel snel zijn evenwicht kwijt…
dus de zijwieltjes eraf gehaald en meneer fietste heel snel al heel erg goed. (met 3,5 kan hij zlef fietsen)
Hier ook een fiets voor zijn derde verjaardag gegeven. Erop fietsen kan hij nog niet, maar mede daarom hebben we de fiets: om het te leren
fietsen is leuk !
hier is het omgedraaid, terror tim op een loop fiets is vallen,
maar op zijn 3 wielrace fiets is hij zo weg !
gewoon proberen…
helaas geen andere tips…
Lasse had een driewieler wat bij nader inzien een onding was en achter slecht mee te fietsen was. Hij reed binnen de kortste keren met fiets en zijwieltjes.