Voor de 5e verjaardag van Pete hebben we bij een online fietsenwinkel een 18 inch fiets (Popal Bike Funjet) besteld.
Op zijn verjaardag hebben we hem 's middags in elkaar gezet, maar het afstellen van de remmen wilde niet echt lukken. Ook leek er een slag in beide wielen te zitten.
We hebben hier een fietsenmaker die aan huis komt (echt ideaal, maar dat is offtopic ) en die heeft er vanmiddag naar gekeken. Volgens hem mankeert er best veel aan deze fiets (o.a. hoogteslag in beide wielen, lange remkabel waardoor maximaal indrukken om te remmen, veertje in schroef van v-brake slap en hierdoor kan je hem niet vastzetten, kettingkast heeft teveel speling, standaard is te lang en moet ingekort worden) en is het verstandiger om hem om te ruilen of geld terugvragen.
Hij zou hem wel rijklaar kunnen maken (voor 50-60 euro) maar dan moeten we er rekening mee houden dat hij (door slechte kwaliteit v-brake en buitenband) dat hij na een jaar al wel op is.
We hebben contact gehad met de online fietsenwinkel en hoogstwaarschijnlijk kunnen we hem (ook al zitten we net buiten de 14 dagen zichttermijn) nog omruilen of inleveren.
Alleen heb ik niet echt meer vertrouwen in dat merk (Popal) en bij die online fietsenwinkel hebben ze vooral dat merk en dan nog een Loekie die bijna 100 euro duurder is.
Ik wil dus eigenlijk ergens anders een goedkope merkfiets kopen, maar met welke online fietsenwinkels hebben jullie goede ervaringen? Eventueel link per pb
Groetjes Saskia
Ik koop ze via MP en laat ze dan voor 30 euro nakijken/opknappen bij de fietsenzaak.
Ik ben nog nooit meer als 100 euro voor een kinderfiets kwijt geweest!
Ik koop idd ook altijd via mp en dan dus wel een dure merkfiets. In de zoektocht klik ik zo goed als nieuw aan en dan krijg je echt mooie fietsen. Ik betaal meestal ook tussen de 80-150 euro en heb meestal fietsen die nauwelijks van nieuw te onderscheiden zijn.
Wij halen ze tegenwoordig bij de fietsenwinkel tweedehands. Beetje standaard prijs van 85 euro voor een goede fiets en meteen ook service natuurlijk.
hier wel een nieuwe fiets. We fietsen veel en ze zal veel meefietsen, wat ze nu ook al doet. Dan wil ik een goede betrouwbare fiets.
Hier een alpina. De fietsenmaker gaf aan dat bij goedkopere fietsen die verkocht worden bij de gamma, veel naven zijn van hard kunststof, wat heel snel stuk gaat. Het zal je maar gebeuren als op een weg fietst met autos om je heen.
Als je op de prijs wil letten, zou ik ook voor 2dehands gaan. Maar dan wel een merk dat bekend staat om degelijkheid. Mijn stiefzoon (7) heeft van zijn leven nog nooit een nieuwe fiets gehad. Overigens realiseert hij zich dat helemaal niet.
Haalde ze voor B’Elanna bij prijskiller…
Altijd goede ervaringen mee gehad…
Haar laatste gewoon tweedehands bij een fietsenmaker…
Het is nog even wachten of ik hem kan inruilen… Degene aan de telefoon zei dat ze wat minder strikt zijn met de zichttermijn. De klacht dus per email gemeld, krijg ik te horen dat de problemen op de lossen zijn door goede afmontage. En we hebbem voor zelfmontage gekozen, dus moeten we het zelf oplossen.
De fabriek/leverancier neemt klachten die 1 week na aflevering binnenkomen niet meer in behandeling. Dus de online fietsenwinkel doet er dan verder ook niks mee.
Ik heb dus nog even een boze email teruggestuurd dat het niet door een goede montage op te lossen is, maar dat de onderdelen niet deugen. Geen goedwerkende v-brake (lekker veilig) en ei-vormige wielen. Dat ze dus even een andere oplossing moeten verzinnen.
Beetje balen dus, want Pete’s oude fiets (12 inch) kan niet meer en hij zit dus al 3 weken zonder fiets.