We hebben een praktisch probleem: een heel jaloerse Jesse als Elise oefent buiten op haar fietsje. Jesse wil duidelijk ook en rent achter de fiets aan, beklimt hem als hij kan, enz.
Nu zitten we dus te denken aan iets voor Jesse te kopen, maar wel iets waar hij dan even mee door kan. Wat is een aanrader? op het KDV hebben ze een 3-wiel politiemotor en daar is hij helemaal verzot op, alleen kan hij nog niet bij de trappers, Jesse gebruikt hem als loopmotor, dus denk zelf dat zo’n laag loopauto’tje waar hij op kan zitten niet meer echt geslaagd is, al speelt hij daar er wel mee… ( maar dan kan beter denk ik iets waar hij over een half jaar misschien op kan oefenen met fietsen ) Of kan een heel klein fietsje al?
Tips? Bij ELise hadden we dit niet, maar Jesse heeft natuurlijk een voorbeeld ( en is duidelijk een jongen: heel erg ontdekkend!)
Het kan allemaal… Jinthe heeft inmiddels een heel wagenpark: een loopauto (gekregen toen ze één werd, af en toe op gezeten), een loopfietsje van Puky (gekregen toen ze één werd, wel redelijk veel gebruik van gemaakt, wel alleen in huis), een driewieler (gekregen toen ze twee werd - was al heel snel te klein), een gewone fiets met zijwieltjes (gekocht toen ze 27,5 maanden was, nog steeds een groot succes!) en een step (gekregen toen ze nog geen twee was, ook nog steeds een groot succes).
Zou zeker iets nemen waar hij nog even mee vooruit kan…dus een leuke motor met trappers of een klein fietje inderdaad.
nienke, dank je wel voor je antwoord! Ik zit nu toch te twijfelen over een klein fietsje al, kunnen ze daar sneller bij bij de trappers dan op een driewieler?
Want dat red Jesse nog niet ( bij het KDV dan )
En als ik een fietsje haal, moeten we dan denken al aan een 12 inch? (die hebben we voor Elise ook nooit gehad, ze was simpelweg overal laat mee, ook met fietsen dus afgelopen jaar maar een 16 inch gehaald waar ze echt mee begint te oefenen, thx to school…) Misschien maar eens orienteren in een winkel en toch maar even wachten tot 30 april… Dan staat er vast iets leuks.
Stan heeft pas sinds 4 a 5 maanden door hoe hij moet trappen op de tractor en 3-wieler, Luc sinds 2 maanden. Zij zijn aan de kleine kant (nu ongeveer 94 cm) en ik denk dat ze eerder gewoon te kort ervoor waren.
Pete heeft met zijn 2e verjaardag een loopfiets gehad en dat was een groot succes hier. Het zadel is in hoogte verstelbaar, dus hij heeft er al ruim 2 jaar veel plezier van.
Vorige week gingen we voor het eerst oefenen met zijn fiets zonder zijwielen en na eerst 5 meter vasthouden reed hij daarna verder zonder hulp! We denken wel dat zijn 2 jaar loopfietservaring hieraan meegeholpen heeft.
Ik zou dus voor een loopfiets gaan.
ik zou ook voor een loopfiets gaan!!
Hier is de loopfiets ook een grote hit geweest. De driewieler trapte best zwaar (moeilijk om de trappers rond te krijgen) en was niet zo flexibel. De fiets met zijwieltjes vond hij wiebelig. Toen hij net drie was is hij zonder oefenen overgestapt naar een gewone 12 inch fiets zonder zijwieltjes. Waarschijnlijk ging dat zo soepel omdat hij het evenwicht houden al geleerd had op de loopfiets.
Wij hebben hier ook een loop fiets maar dat is al zo makkelijk om te gaan stunten dus hebben we vandaag een gewoon fietsje gekocht om te leren trappen want we hebben ook een 3 wieler maar daar kan hij nog niet goed bij de trappers…
we hebben er wel even zij wielen aan gedaan om te leren trappen maar als hij dat door heeft gaan die er ook af want het evenwicht is er wel…
hij kan met gemak een aantal meters met zijn benen hoog op de loop fiets te stunten dus verwacht ik als het zo door gaat hij de zomer wel fiets zonder zijwielen
en we hebben dus gewoon veel keuze in de tuin want ze zijn graag buiten
Een bevriende fysio werd pas heel enthousiast toen ze het loopfietsje van onze J zag. Ze vond dit vele malen beter voor de (evenwichts)ontwikkeling dan een driewieler.
Een collega van me heeft ook een loopfiets voor haar (wildebras) zoontje gekocht nadat hij die van J had geprobeerd en die is ook helemaal verkocht. J is duidelijk nog niet toe aan een echte fiets, dat wordt de volgende stap. Maar tot die tijd lekker op de loopfiets, ze leren er zoveel van (tweewielfietsje van Puky).
zijn die fietsjes ook laag? hier ook een ukkie die alleen maar wil fietsen. Hij klimt en staat altijd op de fiets van juul. levensgevaarlijk soms.
Wij hebben voor C. een puky loopfiets (2-wieler) :thumbup:
Loopfiets! e had deze vanaf 2,5 en fietste met 3 jaar en een maand zo los weg. S heeft er nu ook 1 en ga de driewieler er denk ik al snel weer uit doen. Puky heeft kleintjes. S heeft nu van lief, ook een heel klein verstelbaar modelletje.
@mlk1982: Ligt aan de driewieler en aan de fiets, denk ik… J. had een heel klein driewielertje, daarmee zat ze al snel met haar knieën in haar neus. Fietsje is volgens mij inderdaad een 12 inch. Schijnt ook handig te zijn als ze later zonder wieltjes leren fietsen, omdat ze dan makkelijk met hun voeten bij de grond kunnen.
Wat hier een groot sucses was vorig jaar bij S was een loopmotor.
Gewoon van plastic was ook niet zo duur maar hij vond/vind het superleuk. Hij past er nu ook nog wel op en dat doet hij ook nog wel.
Mijn ervaring: hij pakt toch de fiets van Elise als hij zelf wat anders heeft
Ik dacht dat zoonlief een loopfiets super leuk zou vinden, omdat hij een traktor met trappers heeft en de trappers nooit gebruikt, maar hij vindt er niets aan. Driewieler heeft hij heel veel op gefietst. Het duurde wel even voordat hij het concept trappen snapte. En nu op zijn gewone fiets gaat hij ook als een trein.
Loopfiets! Eli heeft hem al sinds zijn 3e verjaardag (nou ja, zo lang is dat natuurlijk niet),maar hadden het makkelijk eerder kunnen doen.
Ze gaan er HARD mee als ze het eenmaal doorhebben.
Nog steeds is hij fan, Eli kan fietsen (in 1 keer mede door de loopfiets),maar hij wil toch liever zijn loopfiets.