fiets handig met kinderzitjes maar ook mooi zonder

Ik ben op zoek naar een nieuwe of tweedehands fiets. Mijn huidige is echt versleten. De fiets moet goed te gebruiken zijn met 2 kinderzitjes maar ook mooi zijn zonder aangezien dit onze laatste telg zal zijn. Maar ja, dat houd in dat ik toch nog wel een aantal jaren met 2 zitjes zal fietsen.



Iemand een idee wat dan handig is? Ik vind die oma fietsen wel mooi maar of ze ook geschikt zijn met kinderzitjes? Of een tweedehands moederfiets en hem over 2 a 3 jaar weer verkopen? Ik weet het niet helemaal… Iemand een idee voor een goede fiets?

Een normale damesfiets en daarop dan een moederstuur (op internet te vinden met .nl erachter :wink: ). Dan kan je je normale stuur de eerste jaren vervangen door het moederstuur en een voorzitje op het stuur monteren. Als je het voorzitje niet meer nodig hebt, kan je het oorspronkelijke stuur weer terugzetten en is het weer een normale fiets. Je hebt met het moederstuur dus wel extra ruimte tussen je zadel en het fietsstoeltje :thumbup: .



Extra uitgave: ongeveer EUR 60,- , maar zeer waarschijnlijk kan je het stuur na die jaren zo weer verkopen op b.v. MP (of KoK :wink: )

Ik zou dan ook gewoon een gewone fiets kopen, zelf vind ik een moederfiets/stuur echt niet nodig trouwens. Je zou die altijd achteraf kunnen aanschaffen als het toch niet bevalt.



Verder gewoon even letten op de stevigheid. Een hele lichte fiets is niet zo geschikt om kinderen op te vervoeren en zal dus eerder dingen gaan mankeren. Sommige omafietsen hebben nog stalen velgen (al worden ze steeds vaker ook alu) en dat is eigenlijk wel heel fijn, toch wat extra stevigheid.

De batavus mambo deluxe :thumbup: .

Fietst heerlijk en ziet er ook zonder kinderzitjes als een normale fiets uit 8) .

Ik wilde dus ook een leuke fiets zonder zitjes en heb een batavus mambo spirit, met alleen een extra breed uitslaande standaard. Als ik nu een nieuwe zou kiezen zou ik een ouderwetse oma fiets met rek en mand voorop kiezen, liefst in zo’n lichte kleur met bruin zadel enzo, die vind ik zo mooi!

Ik zou een gewone fiets kopen, geen moederfiets. Ik heb net als Wienie de Batavus Mambo Spirit. Daar past prima een voor- en/of achterzitje op en zonder is 'ie ook mooi om te zien!

En die van Jip en mij is ook heel mooi trouwens! :wink:

Jaa de montego liberty koffieboon/ zandwit :wink:





Weet uit eigene rvaring dat die echt heeeeeeeeeeeeeeel mooi is! :inlove: (ook zonder de zitjes)

kijk anders even bij burgers fietsen, oerhollandse stevige fietsen, echt waar voor je geld. En met hele mooie retro-look 8)

heb je ondertussen al iets besloten/gekocht?



ik ben nog steeds aan t dubben :oops:

bakfiets ga ik toch niet doen, te duur.

Olief fietst al aardig zelf ondertussen.

Ruun mag binnenkort voorop en ik heb een croozer fietskar

die toch wel erg handig is.



Maar mn fiets is verrot, dus moet een nieuwe.

Ik twijfel nu heel erg aan een moederfiets. een opoefiets/omafiets oid is wel onwijs mooi.

Is het echt wel een optie? Ik denk niet dat ik ruuntje dan voorop kan zetten en

dan zelf er nog op pas :oops:



ervaringen?

ik ben van plan om straks op een gewone gazelle damesfiets 2 stoeltjes te zetten…en dan hoop ik dat mijn derriere er nog tussen past 8)

ik heb vandaag een ritje gemaakt op deze fiets :inlove:





(decadent met trapondersteuning)



hij fietst echt meesterlijk… :inlove:

ik denk gewoon dat t hem gaat worden!

@Kroes wrote:

ik heb vandaag een ritje gemaakt op deze fiets :inlove:





(decadent met trapondersteuning)



hij fietst echt meesterlijk… :inlove:

ik denk gewoon dat t hem gaat worden!




wow, mooie fiets zeg. En met trapondersteuning? Lijkt me heerlijk!

Leuke fiets, Ikzelf heb de batavus mambo easy. Ook met trapondersteuning dus. Ideaal :dance:

En behalve een voor en achterstoeltje heb er ook een rekje met een krat voorop laten zetten. Ik heb hem nu ruim een jaar en ben er erg blij mee (vooral de trapondersteuning en daarnaast vind ik hem er ook erg leuk uit zien)



Alleen past de fietskar er niet achter en een aanhangfiets (gekregen van een nicht) ook niet. :frowning: Dat is wel jammer al is het geen ramp. Siep past nog prima voorop (weegt pas een kilo of 11) en Tejo kan sinds gisteren zonder zijwieltjes fietsen :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Mooie kleurtjes lijkt wel ietswat op wat ik heb :mrgreen:

Deze heb ik nu een week of 8.

Montego liberty koffieboon met 7 versnellingen. Een hele fijne degelijke fiets met goudkleurige bloemen :smiley:

Ik heb er een zwarte voordrager op laten zetten en heb via Curver een goudkleurige mand met deksel gekocht. Wat een idee al zeg ik het zelf :slight_smile:



: