ff vraagje dringend

Hallo allemaal

na een lange tijd hier niet geweest te zijn heb ik een vraag.

afgelopen zondag 4 weken terug was de eerste dag van mijn laaste menstruatie.

Nu komt het doordat ik nu al 3 jaarlang maandelijks in spanning zit wel zwanger / niet zwanger was ik het beu hubbie wil niet voor onderzoeken dus om me zelf zekerheid te bieden was ik weer aan de pil.

Aangezien ik eigenlijk niet zo goedover de pil kwam had ikook gezegd als hier weer problemen vankomen stop ik gelijk.

en ja die kwamer er dus gelijk gestopt week heb ik hem geslikt ik werd ondanks dat ik de pil slikte weer ongi.

nu de vraag

als van mijn normale ongi uitga had ik dus afgelopen zondag al moeten menstureren. of moet ik nu rekenen vanaf het vloeien vanaf dat ik dat deed met de pil.

Ik ben dus nog steeds nog niet ongi en voel me sinds drie dagen honds beroerd.

maar ja de griep heerst ook.

wie o wie weet een antwoord



liefs anneke

het is me ff niet duidelijk hoe lang je de pil hebt geslikt, en wanneer dan je laatste bloeding was…



Vind je verhaal eerlijk gezegd een beetje wazig… Wanneer ben je gestopt met de pil, en vooral heel belangrijk, hoeveel weken heb je die geslikt?



Wel balen overigens dat je man verder niet voor onderzoeken wil, maar mag ik dan vragen waarom je terug aan de pil bent gegaan??



Nog geen antwoorden dus voor je… maar wel een dikke :hug:

hoi hio

Ik heb net een week de pil geslikt langer niet .

waarom was ik weer aan de pil

omdat ik het beu was om elke maand in de onzekerheid te zitten wel of niet zwanger, ik dacht ik geef op die manier weer duidelijheid aan mezelf dan weet ik zeker dat ik niet zwanger kan wezen. dat was de reden dat ik weer aan de pil was.

Ik was begonnen op maandags een dag na mijn ongi met de pil, en een week later vloeide ik al weer flink dwars door de pil heen.

dit was dus altijd het probleem bij mij als ik aan de pil was ik vloeide dan 1 dag in de maand niet de rest alleen maar.

  • antwoord op je vraag:

    1 week pil geslikt

    weer aan de pil gegaan om duidelijheid te krijgen voor mezelf en geen onrust maandelijks.

    de eerste dag van mijn echte laatste menstruatie was 15 oktober.

    een week de pil geslikt, 23 oktober weer vloeien.



    liefs anneke

Ik kan je alleen maar zeggen… denk dat je cyclus ff van het padje af is. De eerste week van een pilstrip is de belangrijkste zeg maar, die houdt de rijping van een eicelletje tegen. Je zegt dat je die wel hebt geslikt, en als je bent begonnen met je pil op de eerste dag van je laatste menstruatie, dus op 15 oktober, dan is de kans groot dat er geen eitje heeft gerijpt. De bloeding vanuit de pil moet je niet echt zien als menstruatie, omdat die dus min of meer kunstmatig is opgewekt.



Zou je niet eens met je huisarts kunnen praten over dit probleem, er moeten toch meerdere mogelijkheden zijn voor jou behalve dit soort anti-conceptie??

hoi hoi

Er zijn al heeel veel gesprekken geweest met huishart en gyn. helaas blijft er niks over spiraal (mirena) ook gehad preceis dezelfde problemen.

n had ik een lichtere pil nieuw Microgynon 20 zelfs daarbij gebeurd het.

verder waren de rest van de anticonceptie geen optie voor aldus huisarts en gyn, komen nog erger problemen van :frowning: , ik zal dus gewoon maar afwachten neem aan dat de beroerdheid van een griep komt.

als hoewel ik wel zin in eten heb maar als ik eet komt het er weer uit.



de onzekerheid blijft helaas we zullen ook dit stukje moeten accepteren zoals wel meer :frowning: :shock: :?



toppie beebiedroom dat je trouwens zwanger bent is je van harte gegunt heel veel succes nog met het laatste stukje dat er maar een wolk van een baby straks mag wezen



liefs kus anneke

hoi hoi

Hier even een update

Ik nu vandaag als ik uitga van mijn noramale cyclus 1 week over tijd. :o .

ik heb gisteren nog even gecheckt hoelang ik de pil had geslikt dat was 7 dagen ipv 9.

dus morgen of over morgen zit ik de datum dat ik van de pil begon te vloeien.

mijn temp is nog steeds hoog.

vorige week woensdag al een test gedaan die was negatief, de kwaaltejs blijven.

  • misselijk

    -borrelende buik

    -veel boeren

    -hoge temp



    ik weet niet meer wat ik moet denken eigenlijk ik blijf er maar vanuit gaan dat alles weer in de war is :cry: :shock: :? .

    ik hou jullie op de hoogte



    liefs annekep

Gewoon om de 2/3 dagen testen, kan best dat je te vroeg getest hebt.

Eerste week van de pil is belangrijk, maar tweede nog veel belangrijker! Normaal mag je daar echt geen enkele pil van missen!

Het zou dus best kunnen dat je wel zwanger bent



groeten

muts

hoi



bedankt voor je reactie

misschien idd wel een idee om , om de 2 a 3 dagen te testen misschien vandaag maar weer ff een test kopen en dan morgenvroeg weer testen.

bepaalde kwaaltjes blijven sommigen gaan op en af.

ik ben met vlage nog misselijk niet meer constant.vooral als ik veel gedaan heb.

heb nog wel gevoelige/ pijnlijke borsten

ben stront verkouden hahah is geen kwaal

heb veel afscheiding gelig( soms cremig soms nog rekbaar)

mijn temp is nog steeds 3 tiende graad hoger dan mijn temp voor de eisprong.

tjonge heb blijft moelijk ik weet wel dat bij mij vorige laatste zwangerschap die is al 10 jaar geleden dat de test bij mij heeel laat aansloeg ik was toen in jan al zwanger eind jan moest kon ik de test al doen en pas eind februarie was de test positief.

ik ga de huisarts nog maar eens bellen van de week anders maar even bloedprikken

die testen gaan zo ook een hoop geld kosten



ik hou jullie op de hoogte



liefs anneke :stuck_out_tongue:

En? Hoe is het afgelopen?

(nieuwsgierig aagje)