ff van me afschrijven....het einde in zicht :( ......

Hoi meiden,

Ff van me afschrijven.

7 maanden geleden werd dana geboren. Ik begon met borstvoeding met het idee “we zien wel hoe het gaat lopen en ik ga er geen strijd van maken”

Ik was zo gezegend dat het “gewoon” als vanzelfsprekend ging.

Ik had geen termijn gepland, toen het zo makkelijk ging, had ik eerst 6 weken als streven, daarna ging ik voor de 3 maanden, toen 4 maanden en toen 6 maanden.

Inmiddels is Dana 7 maanden en nog altijd gaat het “gewoon” goed.

Toch is hier een 2e kindjes wens. Hier was altijd de wens om 2 kindjes dicht op elkaar te hebben qua leeftijd en inmiddels is het verschil al groter geworden dan eigenlijk mijn voorkeur naar uitging, maar ja die borstvoeding he. Ik had afgelopen weken stiekum de hoop dat dana er zelf de brui aan zou gaan geven, zodat ik zelf de knoop niet door hoefde te hakken, maar ze geeft niet op. Sterker nog, zelfs als ze geen honger heeft, is het toch een gewoonte geworden. Als ik haar neer leg zoals altijd als ik me klaar maak voor de bv, gaat het mondje al open of ze nu net gegeten heeft of niet, zo schattig.

Nu was ik gister bij de gyn en het behandelplan is opgesteld. Waar ik al bang voor was: Ik moet eerst de borstvoeding af gaan bouwen.

Al die afgelopen weken, ik bedacht steeds een smoes om het uit te kunnen stellen, maar nu zal ik er toch aan moeten gaan geloven.

Ik heb hier al die maanden veel gelezen. En in het begin snapte ik echt niet wat jullie bedoelde met dat speciale gevoel wat jullie hadden bij het geven van borstvoeding. Inmiddels snap ik het wel, maar al te goed zelfs. Afgelopen maanden is dat gevoel enorm gegroeid. En nu moet ik gaan stoppen. Het voelt zo dubbel. Aan de ene kant willen we zo graag een 2e kindje. Aan de andere kant wil ik dana nog helemaal niet los laten.

Heb gister zitten lezen over hoe af te bouwen enzo. Heb hier toch wel enkele tranen moeten laten, evenals nu ik dit zit te schrijven.

Meiden, ik wil jullie bedanken, alle tips die ik hier gekregen heb. En ik hoop me hier ow zo snel weer aan te mogen sluiten met een mooi nieuw wondertje in mijn armen.

Maar die tijd met dana…die krijg ik nooit meer terug :cry:

Wie had dat 7 maanden geleden ooit gedacht, dat ik het er zo moeilijk mee zou krijgen :cry:

:-*

Hoop dat je gauw weer een beebje mag voeden.

dank je jolanda, hoop ik ook.

Ik heb gister de eerste voeding overgeslagen. Bedacht daarna toen vriend met dana in bad lag, dat ik met de voeding gestopt ben die ik wel eens in bad gaf. Vond dat altijd zo heerlijk, dat blote lijfje lekker tegen me aan, zo lekker rustig in mijn armen. Heerlijk. Ik heb tegen vriend gezegt dat ik van het weekend gewoon overdag met haar in bad wil om nog eens te voeden en dan ook fotos maken.

En gisteravond lag ze in bed met me, was ze aan het drinken, viel ze aan de borst in slaap :inlove:

Ow wat was dat heerlijk, heb er gewoon ff lekker van genoten. Doet ze nooit bij ons in bed in slaap vallen.

Dat zal dadelijk met de fles niet zijn bedacht ik me, alhoewel ik ook gewoon lekker in bed de fles kan geven natuurlijk.

Stuwing viel wel mee gister, op zich was ie aardig gevuld (1 borst), voelde van die flinke schijven, maar niet dat het pijn deed. Maar ik had op dag 4 ook niet echt megastuwing ofzo.

Ik moet zeggen, ik bevat soms maar amper waar ik het allemaal voor doe. Omdat ik nu zo bezig ben met dat ik af moet bouwen vergeet ik steeds dat we voor een tweede willen gaan, dat gevoel is er nog niet echt. Maar goed, ik denk dat dat wel komt als ik dadelijk wat verder ben en we er echt voor kunnen gaan, tis nu nog ff door de zure appel heen bijten.

Hee Femmie

Toen Sofie van de borst af ging, dacht ik ook het gezellige momentje in bed kwijt te zijn.

Maar toch was het flessenmomentje ook erg fijn en gezellig :inlove:

Dus dat kan echt nog wel goed gaan :smiley:

Zelfs nu nog is het geven van haar fles (3x per dag nog :oops: ) een momentje van knuffelen en rust :inlove:

Je hebt het hartstikke goed gedaan meid!

Dana heeft langer het beste van mama gehad dan menig ander kind :thumbup:

Dat helpt jou nu natuurlijk niet, dat snap ik, maar er komt een moment dat je er zo op terug kan denken… echt!

Ik was heel verdrietig dat Sofie haar laatste borstmoment (in de ochtend) ook ineens verruilde voor een fles, ze stopte in 1x :shock:

Maar na een poosje kon ik het weer anders zien…

Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen dat je gauw weer een baby aan de borst mag hebben :inlove:

Sterkte ermee :-* :hug:

Supermama :-*

Femmie, knap dat je het toch al zolang hebt gedaan en ik herken compleet je gevoel.

thx meiden, ik begin steeds meer te beseffen dat 7 maanden ook heel netjes is. Het is zo snel gegaan de tijd dat het maar zo’n korte periode lijkt, heel gek.

Gister heerlijk in bad gevoed en mooie fotos gemaakt. Wie weet was het de laatste keer, wie weet ook nog niet, we zullen zien, maar de herinnering ligt iig vast. :slight_smile:

mirretje, thx voor je lieve verhaal. Ik merk idd ook dat het flesvoeden ook een heerlijk rustig moment kan zijn. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat dat goed gaat komen en dat ik die knufknuf momenten op een andere manier kan gaan nemen met haar. Het gaat ook helemaal goed komen, moet ook gewoon echt ff wennen aan het idee enzo.

Het afbouwen erg goed. Ik had vandaag ineens, toen ik de voeding overgeslagen had bij de voeding daarna, dat ik me realiseerde helemaal geen stuwing te hebben. Kortom, met 3 dagen heeft mijn lichaam zich al aangepast. Ik mag dus niet klagen.

Koester de foto’s en je herinnering maar flink :inlove: :thumbup:

Fijn om te lezen dat je er al iets rustiger onder bent :-*

Tuurlijk moet je wennen!

Er is niets wat de echte knuffelmomenten aan de borst kan vervangen, dat is echt even slikken…

Bouw het dan ook vooral heel rustig af… hopelijk heb je er dan het meeste vrede mee…

:hug:

thx, he mir, ik had nog een vraagje. Vroeg me af, stopte sofie er ineens mee bij jou of de bv???

ja ik denk dat ik het sneller kan afbouwen als ik naar mijn lichaam luister, maar ik denk dat ik gewoon 1 voeding per week aan blijf houden om gewoon een schema te hebben en het lekker rustig aan te kunnen doen. Anders is het dadelijk halsoverkop klaar en afgelopen, dat wil ik liever niet…

misschien een domme vraag, maar waarom ga je niet gewoon door tijdens een evt 2e zw.schap, dat kan toch?

Of moet je medicijnen slikken?

ik moet medicijnen gebruiken om zwanger te worden en de gyn heeft aangegeven dat het niet werkt icm borstvoeding helaas…

Oja, wil nog ff zeggen, dat 7 mnd bv een hele tijd is :thumbup:

Ik ben ook met 7 mnd gestopt en vond het ook zooooo moeilijk.

van de week zag ik de foto’s nog en moest zo weer een traantje wegpinken. ook omdat ik waarschijnlijk nooit meer een kleintje aan de borst zal hebben

ok, dan snap ik het

@knollie1 wrote:

Oja, wil nog ff zeggen, dat 7 mnd bv een hele tijd is :thumbup:

Ik ben ook met 7 mnd gestopt en vond het ook zooooo moeilijk.

van de week zag ik de foto’s nog en moest zo weer een traantje wegpinken. ook omdat ik waarschijnlijk nooit meer een kleintje aan de borst zal hebben

Ja zo moeilijk he, ik ben nu inmiddels aan het idee gewend en probeer er de voordelen van te zien. Maar het is toch weer een hoofdstuk wat je af gaat sluiten. Maar daar moet ik maar aan wennen, anders krijg ik een zwaar leven :shifty:

Maar ook wel weer mooi dat we er met een traantje op terug kunnen kijken. Betekend toch dat we een mooie tijd hebben gehad met ons kleintje zo, helaas kan niet iedereen er zo op terugkijken…

Ow wat jammer dat de medicatie niet samengaat met de BV… :frowning:

Heb je het zelf ook gecheckt… (gewoon een tip hoor, niet dat je achteraf weet dat het er wel mee samenkon) :angel:

Verder, kijk maar terug op een super tijd, en je hebt je herinneringen en de foto’s… 7 maanden is een geweldige prestatie…

Let wel op met eventuele harde plekken, ivm borstontsteking… :thumbdown:

faizaa, ja ik had het al gecheckt. Overal staat dat het elkaar tegenwerkt en ik was gewoon mooi doorgegaan met de bv tot ik bij de gyn geweest was, ik dacht, wie weet heeft hij andere ervaringen en kan ik gewoon mooi door blijven gaan, dan zou het jammer zijn geweest als ik gestopt was. Maar het was niet zinvol zei hij :frowning: Dus moest ik helaas toch de keus gaan maken.

Met afbouwen gaat het erg goed, na 3 dagen was de voeding er echt af lichamelijk, maar ik hou gewoon een week aan, dan weet ik zeker dat het allemaal goed is, doe ik het rustigaan voor mijn eigen lijf maar ook zeker voor dana om rustig aan te wennen aan de fles. Al heeft ze er geen moeite mee, ze drinkt de fles zelfs rustiger op dan ze normaal aan de borst drinkt :roll:

Had over je vraag heen gelezen… :oops:

Sofie was nog net geen 5 maanden oud toen ik weer zwanger was.

De productie liep daardoor al vrij snel terug, (achteraf blijkt dat rond de 5 maanden sowieso een dip in de BV komt, wist ik veel :oops: ) ik werd ook nog eens ziek en dat hielp al helemaal niet…

Ik heb met horten en stoten iig de 6 maanden gehaald.

Een week voor ze 6 maanden werd, heb ik haar voor het eerst Nutrilon gegeven…

Toen werd Sofie, toen ze 6 maanden was weer ziek, Sofie voor de 2e keer buikgriep, kon alleen maar mamamelk verdragen :inlove:

Daardoor weer iets meer productie, maar toen ze beter was, begon ik weer en liep het weer terug en ik had echt geen puf meer (en doordat ik de 6 maanden had gehaald ook even niet meer de motivatie :oops: ) om de productie op te krikken.

Ik heb haar voornamelijk nog de ochtend en avondvoeding gegeven (incl nachtvoedingen, vond ik makkelijker dan de fles) als ze naar de creche ging, was ik thuis met de kids, dan gaf ik ook nog BV in de middag.

Met 7 maanden had ze alleen nog de ochtend voeding… de rest fles.

In dat opzicht is het wel iets afgebouwd, maar ik genoot nog erg van het gezellige moment 's ochtends.

Met 8,5 maand, toen ik 1x een keer keihard AU riep omdat ze me beet (en no way dat ik dat zag aankomen hoor, dat deed ze heel stiekem :hand: ) was het bijten over, maar ook meteen de BV :frowning:

Ze draaide zich van mijn borst af en heeft er nooit meer naar omgekeken.

Als ik haar aanbood, deed ze net alsof ze het niet zag 8)

Ik voelde me behoorlijk geraakt, voelde me ook schuldig, ik heb haar zo laten schrikken, dat ze de borst met iets negatiefs associeerde.

(denk ik)

Maar heb het los kunnen laten (uiteindelijk)

Fijn dat het afbouwen zo goed gaat!

:-*