Vanochtend de eerste les babymassage gehad (ik mocht hem overnieuw doen omdat het vorige keer niet ging)
Terug in de auto viel ze in slaap. En ze ligt nu al ruim 2 uur te pitten!!! :shock:
Het is dat ik vanavond weg moet, maar morgenavond ga ik haar dus voor het slapengaan masseren.
Super is dat hè! Ik heb een introductieles gehad, en Sterre werd er ook zó rustig van! Vond alleen die cursus onhandig, omdat dat altijd net op een moment was dat Sterre sliep, of honger had… dus boek gekocht en zelf aan de gang, en mijn kleine druktemaker geniet er zo van! Echt ideaal, bij een kindje dat soms zo druk is dat ze moeilijk de rust kan vinden om in slaap te vallen. En leuk om te doen ook toch, zo lekker knus met die kleine. :thumbup:
Gister ben ik met Yana ook voor het eerst naar (shantala) babymassage geweest en ze vond het geweldig! Ze werd er helemaal ying yang van! Voor we startten was ze jengelig omdat ik haar wakker gemaakt had, maar toen we begonnen… keek ze me echt aan met een heeeel voldane blik :mrgreen: Helaas moesten wij nog naar opa en oma en kon mevrouwtje dus niet pitten, maar ik ga het zeker proberen thuis!
Bij ons was de babymassage les niet erg geslaagd, maar dat komt omdat het 's ochtend was op een tijdstip dat ze normaal nog sliep.
ze heeft de hele tijd gebruld en op een gegeven moment ben ik gestopt, omdat dat voor de rest ook niet echt leuk was…
thuis smeerde ik haar gewoon in met olie, lekker wrijven maar niet volgens een bepaalde methode ofzo.
gewoon nadat ze in bad was geweest, dat ging prima
Moet zeggen dat ik hier ook niet altijd de ontspanning bereik die soms best wenselijk is. Hij wordt er soms helemaal wild van; ligt te trappelen van plezier! Hij vindt het dus wel heel leuk, maar ontspannen… :roll:
Dat maakt dat niet alle oefeningen ook goed uit te voeren zijn omdat hij zich eruit drukt. Maar goed, misschien hoort het ook een beetje bij de leeftijd nu (ruim 4 mnd). We hebben in ieder geval lol, en dat is ook belangrijk
babymassage was hier ook vaak erg rustgevend… Heb het gedaan bij Kaylee tot ze een maand of zes was, toen vond ze t niet meer leuk meer, zo lang stilliggen :roll: :mrgreen: Ben ermee begonnen toen ze 1.5 mnd, werd ons aangeraden omdat het bij huilbaby’s wel eens wil helpen.
@Ke wrote:
Super is dat hè! Ik heb een introductieles gehad, en Sterre werd er ook zó rustig van! Vond alleen die cursus onhandig, omdat dat altijd net op een moment was dat Sterre sliep, of honger had… dus boek gekocht en zelf aan de gang, en mijn kleine druktemaker geniet er zo van! Echt ideaal, bij een kindje dat soms zo druk is dat ze moeilijk de rust kan vinden om in slaap te vallen. En leuk om te doen ook toch, zo lekker knus met die kleine. :thumbup:
welk boek is dat? niels is ook een drukteschoppertje s avonds!mss hier ook eens een idee?
Ik ben met 4 maanden met babymaasge begonnen, vijf lessen gehad. Helaas waren de lessen ook altijd tijdens de slaapuren.
Bas huilde de eerste keer ook veel en de tweede keer hebben we daarom een romper aangelaten, dat ging al veel beter, de derde keer alleen pamper en de 4e en 5e keer gewoon in zijn nakie. Vanaf de derde keer ging het super, maar echt stilliggen ho maar. Nu gebruik ik het voornamelijk als hij niet te troosten is, dat is pas 2 keer gebeurd. Ook is het fijn als hij oververmoeid is om hem slaperig te krijgen en dan kan hij zich helemaal overgeven en ontspand zichtbaar. Ik vind babymassage een uitkomst. Ook ideaal met krmapjes, hielp bij Bas super.
Lucas was een huilbaby (door het KISS syndroom) maar bij hem was bab massage helemaal niets, hij ging alleen maar harder krijsen. Dus heb ik toen jammer genoeg niet de hele cursus afgemaakt.
Maar bij Pepijn heb ik de cursus helemaal afgemaakt en heb ik hem elke dag gemasseerd en dat was echt geweldig, ik vond het leuk om te doen en Pepijn werd helemaal ontspannen en sliep er ook nog eens goed van.Bij ons 3e kindje zou ik graag die cursus weer willen volgen, maar ja dat hangt dus wel van hem/haar af.