FF doorheen zitten

Hier nu ineens al 5 middagen niet geslapen :twisted: Gewoon omdat hij stronteigenwijs niet wil… Maar wel bekaf zijn… Ik word er gek van! :wall: En ik raak ook bekaf :oops: Straffen op allerlei mogelijke manieren al geprobeert: tik geven, dekbed weghalen, matras weghalen, niets helpt… Het vervelende is dat de jongste er ook weer wakker van word. En die heb ik zijn slaapje nou net in de middag geplaats(hij sliep anders om 10 uur en wilde 's middags niet meer) Precies op het verkeerde moment dus…



Ook wil hij erg slecht luisteren, wil compleet zijn eigen zin doordrijven op allerlei mogelijke manieren en dan dus op dat moment gewoon stront in zijn oren hebben, sorry hoor, maar ik zit er ff helemaal doorheen :cry: Nu de jongste ook wat meer in de huiskamer rond scharrelt is het helemaal bal! Die huilt om het minste of geringste of hij gilt en hij wil alles hebben en overal aanzitten. Ik ben een beetje aan het eind van mijn latijn, heeft iemand tips die echt werken? Dit trek ik niet meer…

Misschien dat als de jongeste een middag dutje doet je met de oudste even een andere rustige doorbreking kunt zoeken waarbij hij wel rust.



Dat kan zijn in de vorm van een filmpje zien, dat jij een boek voorleest.

Een spelletje doet, bijv ik zie ik ziek wat jij niet ziet, je voor hem zingt,

je gewoon rustig zit te praten.

Soms is voor die leeftijd slapen niet echt nodig ( tijdelijk) en dankan een half uurtje rusten al voldoende zijn om weer bijgetankt te zijn.



Dan gaat het er alleen om dat ze niet te veel bezig zijn, druk rennen en zo.



Meestal doe ik dat met wendy rond 3 uur. Even zitten, thee er bij met wat lekkers, ( soepstengel, crackertje kapiteinkoek noem maar op ) en dan tv.lezen zingen praten al dat soort.



Ms helpt het, succes iig, liefs bianca

Ow ja, en mocht het helpen, als je hem op deze wijze wat rust geeft, heb je zelf ook even een rust moment.



:thumbup: :-*

Jemig Danja…wat vermoeiend toch he?!

Helaas heb ik eigenlijk geen tips voor je want ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, onze kids zijn even oud. Het zijn telkens periodes van enorme onrust en dan weer een beetje rustiger. Wij hebben hier nu enigzins wat rust…ik zal het afkloppen. Op de korte nachten na dan.

Het enige wat hier nog een beetje helpt is veel dingen negeren en vooral complimentjes geven als hij iets goed doet.

Ja ik zit hier ook vaak op mijn tanden te bijten. Wat ik wel merk is dat het erger is wanneer ik niet lekker in mijn vel zit, vanwege vermoeidheid met name. Op dit moment zit ik wat lekkerder in mijn vel, ook omdat ik wat beslissingen qua werk heb genomen en nu gaat het hier ook wat beter.

Maar het is wel heerlijk wanneer de boys even slapen.

Thom wil ook nooit s’middags naar bed maar ik ga absoluut niet in discussie en zeg hem dat hij zijn knuffels moet pakken en dat we naar boven gaan. Het voordeel is wel dat ze s’middags samen naar bed gaan.

Meid in ieder geval veel succes, ik heb dus eigenlijk geen tips , maar leef met je mee en weet hoe je je voelt!

Groetjes, Monique.

Inderdaad , wat Bianca zegt helpt hier ook wel. En niet alleen voor het rustmoment maar ook voor het feit dat ze dan aandacht krijgen terwijl kleine broer er niet bij is.

Thom zit op dit moment overigens een DVD te kijken van zichzelf, dat vinden ze vaak erg leuk…of een foto-album, worden ze best rustig van.

Groetjes,Monique.

dat deed ik ook, filmpje op de bank met een dekentje

Ja fotos kijken vindt wendy ook zo leuk, ze is dus niet de enige!!

Leuk hoor!!



Meid kop op, je kunt het hoor, komt wel goed!!



Liefs van mij. :-*

Hoi Danja, ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is met je…enne we slepen elkaar er doorheen hoor hier op het forum!

Ik denk aan je…groetjes,Monique.

Hoe oud is je oudste zoon? Misschien is het toch tijd om het middagdutje af te schaffen, maar vaak moeten ze er even doorheen en zijn ze de eerste weken op het einde van de middag niet te genieten. Misschien dan wat vroeger eten en hem al om zes uur naar bed doen?



Waarom haal je trouwens zijn beddegoed weg als je juist wil dat ie gaat slapen :?:

Hij is ruim 3,5 en ik heb vandaag een filmpje opgezet en op zich ging het redelijk, maar zodra zijn kleine broertje wakker was, was hij niet te genieten! Duwen, afpakken en alles tegelijk. Nu is dat wel redelijk normaal hier, maar het was meteen een orkaan! Dus dan de trap maar weer op…



Hij kwam steeds maar weer uit bed en om hem te laten luisteren, heb ik hem gewaarschuwd dat ik zijn deken af zou pakken… en tja… dan moet je dat ook doen… :oops: Gisteren heeft dat geholpen, want toen hij weer “normaal” deed en dus in bed bleef, heb ik hem zijn deken teruggegeven en heeft hij anderhalf uur geslapen. Ik zie de wallen onder zijn ogen staan en weet wanneer hij moe is, maar het kreng vertikt het gewoon. Wanneer leer je een kind dat zijn ouders het beste met hem voor hebben? Grrrrrrrrr…



Bedankt voor de lieve reacties :-*