fertiloscopie

Hi,

Heeft iemand ervaring met een fertiloscopie? Hoe snel ben je erna weer op de been? ik bedoel dus zo’n onderzoek waar ze via een sneetje achterin je vaginawand kijken met een camera naar je baarmoeder/eierstokken, en erna met kleurstof je eierstokken doorspuiten waar ze met de camera naar kijken.

Ik hoop die begin juli te krijgen, maar zou ik die avond alweer fit zijn? Of zijn mensen daar een aantal dagen ziek van geweest?

Nooit van gehoord, maar ik denk niet dat je 's avonds alweer fit bent. Bij een ‘gewone’ hyseroscopie die ik een aantal keer heb gehad, heb je toch wel last van wat krampen achteraf. En dan zijn ze niet eens in de eierstokken geweest.

Wat ze doen is iets voor het lichaams onnatuurlijks. Geef je lichaam de kans om een dag, of 2 evt, weer op te laden!

Hoi babyenschede!

Ze maken geen gaatje in je vaginawand maar via je buikwand…

Zo kunnen ze goed in je buik kijken en kijken wat je eierstokken doen en of de blauwe vloeistof er doorheen kan.

Dit heet een hysterosalpingografie.

Over het algemeen is de ingreep niet zo ingrijpend, echter de dagen erna kun je hier best behoorlijk last van hebben… Krampen enz… Dus reken toch echt wel een paar dagen hiervoor…

Liefs