@ Marlies: balen hoor!
@ Judith2: Ik kan me best voorstellen dat mijn man de info ook niet goed heeft opgeslagen. Vroeger op school hebben we ooit wel eens geleerd hoe het allemaal precies zit, maar bij ons zit het dus allemaal heel anders. Dan is het wel moeilijk om dat te onthouden.
Het idee van een blocnote is wel heel goed! Misschien dat we dat nog wel eens doen. Het eerst volgende gesprek wacht ik nog even af. Dat is dus weer gewoon met onze gyn.
We staan er nu ook heel anders voor dan tijdens het gesprek een half jaar geleden. Toen waren we nog helemaal niet met kinderen bezig en zaten we midden in de laatste voorbereidingen van onze trouwerij.
@Judith2 wrote:
@marloes12 wrote:hier zijn de duivels zondag gearriveerd, wel precies op tijd.
baal er erg van maar zoals ik al eerder schreef had het al verwachtā¦
wel is mijn cyclus dus erg vast dat scheelt.
mja op naar de volgende rondeā¦
ā¦balen joh Marloes!
Ik had n.a.v. jouw verhaal wel ontzettend het idee dat het raak moest zijnā¦ :hug:
Hoe staat het nu dan met het verdere verloop van een eventuele behandeling?
dank je voor je steun, ook de anderen trouwens.
ik ga nu voor de tweede keer iui, maar ga ff overleggen of ik gelijk met hormonen doormag.
t klinkt raar maar ik denk dat mijn lichaam een zwangerschap niet door kan zetten,
t is maar een gevoel maar tot nu toe was mijn gevoel altijd juistā¦
@marloes12 wrote:
dank je voor je steun, ook de anderen trouwens.
ik ga nu voor de tweede keer iui, maar ga ff overleggen of ik gelijk met hormonen doormag.
t klinkt raar maar ik denk dat mijn lichaam een zwangerschap niet door kan zetten,
t is maar een gevoel maar tot nu toe was mijn gevoel altijd juistā¦
Wanneer zou je weer voor IUI moeten dan? Mag je dat zelf bepalen of bepaald de arts dat?
Tja je gevoelā¦ ik heb een nicht die al 5 jaar bezig was met kinderen.
Die dacht na verloop van tijd dat iets in haar lichaam een zwangerschap tegenhield. Ook met IVF behandelingen.
Nu EINDELIJK, na de 4de IVF behandeling is ze zwanger :dance: .
Een gevoel is een gevoel. Als je er serieus van overtuigd bent dat je gevoel niet goed is dan ben ik van mening dat je ernaar moet luisteren.
Toen ik probeerde zwanger te raken van Celeste was ik er op een gegeven moment ook van overtuigd dat ik nooit zwanger zou kunnen raken. Ben ik even blij dat ik er ontzettend naast zat?!
Nu heb ik dat gevoel weer. Ik heb al vanaf het begin dat we aan het
proberen
zijn het gevoel dat ik er zonder medisch ingrijpen niet ga komen (ik twijfel aan mijn vruchtbaarheid ivm onregelmatige cyclus en eigenlijk ook aan het zaad van mijn vriend :silenced: ). Ongeacht of ik al eerder op een natuurlijke manier zwanger ben geraakt.Hoeveel IUI pogingen doen ze eigenlijk voordat je weer een stap verder zou gaan?
Waarom moet je dan ook hormoonbehandelingen ondergaan?
Wij mogen as maandag nd ferti-arts! Ben erg benieuwdā¦vandaag zwemmers v vriend voor 2e keer na laten kijken. Spannende tijden!
Spannend!!!
Waarom voor de 2de keer na laten kijken? Was het de eerste keer niet goed of willen ze een beter beeld hebben?
Ik mag dus dinsdag voor het eerstā¦ :shifty: . Ik vind het echt super spannend!!!
Ik ben nu (wĆĀ©ĆĀ©r) bezig met een temp.curve maar het verspringt enorm.
Gisteren had ik 36.3 en vandaag 37.1. En het is nu echt veel te vroeg om een ovulatie te hebbenā¦
Dus ik hoop stiekem dat ik dat gedeelte over kan slaan. Ik heb die ovulatietesten ook nog en die zeggen ook genoeg lijkt mij.
2e keer was op eigen verzoek. Het blijft toch een moment opname. Maar goed, we zullen maandag zien wat er gebeurt.
Jij ook veel succes dinsdag!
En judith, hoe was het?
Hier alles prima, echo was goed, zaad was goed genoeg, dus nu begonnen met medicijnen. Ben benieuwd. Bij 1e dag menstruatie moet ik weer voor de echo. afwachten maar! Ben blij dat het zo loopt! Jij ook succes!
@babyenschede wrote:
En judith, hoe was het?
Hier alles prima, echo was goed, zaad was goed genoeg, dus nu begonnen met medicijnen. Ben benieuwd. Bij 1e dag menstruatie moet ik weer voor de echo. afwachten maar! Ben blij dat het zo loopt! Jij ook succes!
Lekker gevoel dat het goed was nietwaar?!
Spannend nu.
Wat verwachten ze nu je met de medicijnen gaat beginnen?
Dat je cyclus gelijk gaat veranderen?
Ik moet morgenā¦ :shifty: . Heb de zenuwen!
Volgens mij vooral dat de luteale fase wordt verlengd, zodat er kans is op innesteling, en dan afwachten maar, maar mocht het deze ronde niet direct raak zijn, dan gaan we volgende cyclus weer 2x een echo doen, en een samenlevingsonderzoek. dus genoeg plannen!
Jij veel succes morgen!
Judith, hoe ging het?
Ja het ging goed hoor! thanks .
Ik was werkelijk op van de zenuwenā¦
Van tevoren hebben we al een vragenformulier in moeten vullen over van alles en nog wat.
Ze hebben gelijk een inwendig onderzoek gedaan dmv uitstrijkje en mijn baarmoeder getoucheerd.
De gyn. had ook vooral het idee dat het probleem
in mijn cyclus lag en niet bij mijn vriend.
Als ik weer ongesteld word moet ik op dag 3 bloed laten prikken op hormonen.
Mijn vriend moet morgen (lees; om 8 uur :shifty: ) zn zwemmertjes laten controleren....lekker zo op de vroege morgen :eh: ! Nou ja, het is voor een goed doel.<br /> Ik moet 5 januari weer terug voor een echo en bespreken van behandelplan.<br /> <br /> Ik kwam dus heel braaf met al mijn opgespaarde gegevens van de afgelopen maanden aanzetten, maar dat was overbodig....<br /> Het had volgens haar totaal geen nut om een temp. curve bij te houden bij zo
n onregelmatige cyclus.
Het was trouwens een schat van een vrouw. Ze zei na het onderzoek dat ik mij vooral geen zorgen moest maken en dat er echt wel een passende oplossing voor is zodat ik weer zwanger kan raken.
@Judith2 wrote:
Wanneer zou je weer voor IUI moeten dan? Mag je dat zelf bepalen of bepaald de arts dat?
Die dacht na verloop van tijd dat iets in haar lichaam een zwangerschap tegenhield. Ook met IVF behandelingen.
Een gevoel is een gevoel. Als je er serieus van overtuigd bent dat je gevoel niet goed is dan ben ik van mening dat je ernaar moet luisteren.
Toen ik probeerde zwanger te raken van Celeste was ik er op een gegeven moment ook van overtuigd dat ik nooit zwanger zou kunnen raken. Ben ik even blij dat ik er ontzettend naast zat?!
Nu heb ik dat gevoel weer. Ik heb al vanaf het begin dat we aan hetproberen
zijn het gevoel dat ik er zonder medisch ingrijpen niet ga komen (ik twijfel aan mijn vruchtbaarheid ivm onregelmatige cyclus en eigenlijk ook aan het zaad van mijn vriend :silenced: ). Ongeacht of ik al eerder op een natuurlijke manier zwanger ben geraakt.
Hoeveel IUI pogingen doen ze eigenlijk voordat je weer een stap verder zou gaan?
het geeft mij wel weer hoop zulke succesverhalen te mogen lezen
ik hoop zo dat het deze keer raak is.
vanaf volgende maand ga ik naar een ander ziekenhuis, omdat dit ziekenhuis me niet bevalt. daarheb ik nog 6 pogingen iui en daarna ivf. maar vor de ivf moet ik terug naar het andere ziekenhuis.
in principe was t eerste plan 3 keer zonder hormonen iui en daarna met hormonen welke weet ik zo niet ik kon kiezen tussen tabletten of spuiten.
ik weet gelukkig en tegelijkertijd ook jammer genoeg dat ik zwanger kan worden, ruim twee jaar geleden heb ik een miskraam gehadā¦
dus ik ga ervan uit dat er tijdens deze pogingen wel een klein wonder gaat plaatsvinden. mijn cyclus is op dit moment al een aantal maanden heel precies. dus dat is wel fijnā¦
@marloes12 wrote:
@Judith2 wrote:
Nu heb ik dat gevoel weer. Ik heb al vanaf het begin dat we aan hetproberen
zijn het gevoel dat ik er zonder medisch ingrijpen niet ga komen (ik twijfel aan mijn vruchtbaarheid ivm onregelmatige cyclus en eigenlijk ook aan het zaad van mijn vriend :silenced: ). Ongeacht of ik al eerder op een natuurlijke manier zwanger ben geraakt.
Hoeveel IUI pogingen doen ze eigenlijk voordat je weer een stap verder zou gaan?
het geeft mij wel weer hoop zulke succesverhalen te mogen lezen
ik hoop zo dat het deze keer raak is.
vanaf volgende maand ga ik naar een ander ziekenhuis, omdat dit ziekenhuis me niet bevalt. daarheb ik nog 6 pogingen iui en daarna ivf. maar vor de ivf moet ik terug naar het andere ziekenhuis.
in principe was t eerste plan 3 keer zonder hormonen iui en daarna met hormonen welke weet ik zo niet ik kon kiezen tussen tabletten of spuiten.
ik weet gelukkig en tegelijkertijd ook jammer genoeg dat ik zwanger kan worden, ruim twee jaar geleden heb ik een miskraam gehadā¦
dus ik ga ervan uit dat er tijdens deze pogingen wel een klein wonder gaat plaatsvinden. mijn cyclus is op dit moment al een aantal maanden heel precies. dus dat is wel fijnā¦
Sorry meid, ik heb je verhaal helemaal niet meer gelezenā¦ :oops:
Dus 2010 gaat ook jullie jaar worden???
Waarom gaan ze niet gelijk mĆĀ©t hormonen?
Waarschijnlijk omdat je al een keer zwanger geweest bent?
Spannend hoor !
Laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen dat je voor IVF moet.
Babyenschede hoe is het bij jou?
Hoe gaat het met die medicijnenā¦?
wanneer mag je weer naar het ziekenhuis?
Hi!
Medicijnen hebben niks gedaan dus net mega-ongi geweest. Nu bezig met cyclusanalyse. Afgelopen week 2 echo;s gehad, en maandag weer eentje, ook lab geprikt, was allemaal prima gelukkig!
Dus deze ronde vinger aan de pols houdenā¦alleen balen vd feestdagen, hoop niet dat de echoās in de war worden geschopt.
hey judith2 dank je voor je antwoord.
ja ik hoop ook niet dat het ivf word.
pff deze cylcus is weer heel anders dan de vorige, ben nu ineens heel vaak misselijk, had ik de vorige keer ook niet.
morgen is mijn nod maar toch al wel een rommelende buik, dus ga er vanuit dat het weer niet raak is.
wou dat ik nog wist hoe mijn lijf was toen ik zwanger was, maar omdat ik dat niet wist heb ik ook niet op mn lijf gelet.
weet nog wel dat ik heeel erg moe was, maar mijn cyclus was ook al een aantal maanden van slag voordat ik zwanger raakte. daar kan je ook moe van worden
Zoā¦Vanmorgen nieuwe echo gehad. 1 eitje wordt groter, 10mm doorsnede, dus nog erg klein, maar er zit vordering in. Ik had deze keer een andere gyn en die zei:"goh mevrouw uw cyclus wordt wel erg goed gevolgd"op cynische toon hahaā¦die vond het dus prima dat ik vrijdag niet kwam, maar as maandag weerā¦oef!
Ik hoefde ook zeker nog niet met ovu-testen aan de slagā¦dus geduld!
Vanmorgen weer echo gehad. Eitje was 2 mm gegroeid in 2 dagen, dus daās niet veelā¦Maandag a.s. weer, en dan ook samenlevingstest. Ik mag nu weer aan de slag met ovulatietesten en bij positive test moet ik beginnen met utrogestan 3dd2. Ik ben benieuwdā¦Lijkt me wel gedoe!
Zoān samenlevingstest lijkt me ook wel spannend! Hoop dat het goed isā¦
Iedereen alvast fijne feestdagen!!
Hi!
Vandaag is vriendlief jarig! Dus druk dagjeā¦schoonouders zijn hier, dus wel gezellig. Vanaf 16uur een hoop bezoekā¦25 mensen! Maar wel gezellig.
Morgen hebben we echo controle ivm eisprong, en ook samenlevingstest, dus we mogen vanavond nog aan de bak! Maar heb nog steeds geen pos. ovulatietestā¦verwacht hem een dezer dagenā¦ben benieuwd!
Hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad!
Liefs, babyenschede
Ff ego-updateā¦we zijn gisteravond teruggekomen van vakantie. Heerlijk een weekje geskied. Was super! Lekker ontspannen, goede sneeuw en 5 dagen zon!! Al met al echt een week vakantie!
En ik ben 2 weken geleden begonnen met utrogestan (oftewel de kwarkbolletjes ), zodat mijn ongesteldheid zou worden uitgesteld omdat ik een hele korte luteale fase had. En dit heeft gewerkt!!! Ik moet tot morgenochtend gebruiken en dan zitten de 2 weken erop. En ik ben niet ongesteld geworden!!! Ben er heel blij meeā¦
Nu nog zwanger worden, maar ja, dat zien we dan wel weer. Stap 1 is gelukt! Wie weet ben ik al zwanger, maar dat durf ik niet te hopenā¦ben hier al heeel blij mee!
Zo, nu moet ik ff rustig bijlezen!
Hoe lang duurt het meestal voordat je na utrogestan ongesteld wordt? Ik moet alleen morgen ochtend nog en dan is het klaar! Eindelijk! Vind het wel rotspul, maar jaā¦als het maar werkt.
Judith, hoe is het met jou??