Fertiliteitsarts: hoe werkt dat?

Hi,



Ik moet 24/11 naar de fertiliteitsarts voor het eerst. Wat kan ik van dat bezoek verwachten? Hoe snel gaat dat dan?



Liefs zeilertje

In het kort komt het zo ongeveer hier op neer: het eerst gesprek is een intake. Ze kijken naar je temperatuurlijsten, cyclusduur en gaan met jullie een vragenlijst invullen. Daarna moet meestal de man als eerste zijn zwemmers inleveren. Bij jou zullen ze dan starten met de eerste bloedtesten. Voor al deze zaken zullen er afspraken worden gemaakt. Bij de volgende afspraak met de fertiliteitsarts worden de resultaten van deze tests besproken.



Heel veel succes!



Liefs Moirah

Ik zie nu dat je pas 6 maanden geleden bent gestopt met de pil. Als er geen, bij jou bekende redenen, zijn waardoor je moeilijk zwanger kunt worden is er een kans dat ze zeggen dat nog even moet wachten.



Liefs Moirah

De huisarts heeft me nu al doorverwezen vanwege die korte laatste fase vd cyclus.

Aangezien ik zelf arts ben, hoop ik dat ik wat eerder door mag naar de volgende rondes(niet altijd eerlijk, maar ja, soms heb ik wel wat voorelen door mijn vak)…maar we zullen zien. Ik heb gelukkig al 3 cycli getemperatuurd, ovulatietesten gedaan, en het zaad van mijn vriend wordt ook al gecontroleerd voor de afspraak. Dus we zijn al wat op de rit.

Als er al echt een mogelijke reden gevonden is waardoor je moeilijk zwanger kan worden dan starten ze vaak al sneller met een behandeling. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ook snel zwanger bent. Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat je snel zwanger bent.



Liefs Moirah