Nog een autostoelvraagje:
We willen een vervolgstoel kopen voor de oudste. Ze is nu 4 jaar en net 15 a 16 kilo.
Nu valt de keuze tussen de maxi cosi Fero of de Rodi airprotect.
Iemand misschien tips of ervaringen met een van de twee stoelen?
Op consumentenbond had de Rodi airprotect een 7,4
en de Fero 6,2 (maar deze is eigenlijk nog niet heel goed beoordeeld omdat hij net uit is)
geen van beide… Romer Kid fix rules hier… Ik vind zelf de stoelen van maxi cosi echt bagger… slechte stof, snel pillen, ze zitten er niet goed in en het is gewoon plastic, geen composiet… alles wat Romer dus wel heeft… goede stof, ze zitten er super in en de stoelen zijn van composiet… daardoor ook wat duurder, maar romer komt van Britax af en die maken racestoelen voor in de autosport…
Dus helaas, geen goede ervaring met maxi cosi… we hebben een rodi XR gehad en wist niet hoe snel ik die weg moest doen. (ding kukelde ook steeds om, kid niet, ook niet als hij “los” word gebruikt zonder isofix)
Maar goed, er zijn altijd mensen helemaal lyrisch van MC, dus je zal vast ook heel goede ervaringen krijgen, uiteindelijk blijft het eigen keuze
Ik ben niet lyrisch, maar wel een tevreden MC gebruiker.
We hebben goede ervaringen met de MC Cabrio icm de easybase en gebruiken nu de MC Tobi en de Priori. Zien er allemaal nog goed uit. Makkelijk schoon te houden. De priori is 2de hands en die vind ik ook wel minder fijn in gebruik dan de tobi. De priori gaat ook terug naar mijn ouders als de oudste haar nieuwe stoel heeft.
Hier een MC Rodi AP gebruikster die daar zeer tevreden over is. Stan zit er goed in en slaapt er ook in op lange afstanden.
Sinds kort ook een Römer… en die bevalt ook heel goed. (en komt beter uit de testen…)
Dus succes, maar ik zou me niet vastpinnen op een MC…
wij hebben voor alle kinderen ook een maxi cosi gebruikt in de babytijd… eerst een citi en later een cabriofix met easybase… die vonden we prima. Maar zodra we groter nodig hadden, romer gepakt.
Hebben voor Michel nog wel een maxi cosi priori gehad, overgenomen van een kokster hier… maar verschrikkelijk zeg, de riemen zaten steeds helemaal gedraaid en dan was ik aan het vloeken en tieren om die goed te krijgen… en hij wurmde zich zo uit de gordels… weg ermee en weer een romer king. Nu zit Suus in de romer King en de groten allemaal in een Romer Kid. 2x kidfix en1 gewone… super fijne stoelen. :thumbup:
Hier in onze eigen auto 2 romer stoeltjes. Voor de kleinste een Duoplus met isofix en de oudste zit in een Romer Kidfix (ook isofix). Stoeltjes zitten zo vast als een huis :mrgreen:
Ik heb voor mijn ouders een MC tobi en een rodi gekocht. Ook prima dingen, maar niet te vergelijken met onze eigen romerstoelen 8)
Maar goed, het prijsverschil is ook nogal groot, zo´n € 100,- per stoel.
Hub is naar de winkel geweest met de oudste en het is een romer kid geworden. Zonder isofix omdat we dat niet in de auto hebben. Anders waren we daar zeker voor gegaan. Hij was goedkoper dan de MC’s in die winkel en hij ziet er degelijker uit.
Onze meid is er erg blij mee en heeft ook zo’n gordelkussen erbij gekregen.
Bedankt voor jullie input.