Ben wat gaan zoeken over een ingeleide bevallingen en dan lees je gelukkig veel positieve ervaringen ook negatieve natuurlijk en dan ga ik me wel weer druk maken over wat er komen gaat…zoiezo ben ik doodsbang voor evt ruggenprik al zou ik die wel graag willen als ik de controle echt zou verliezen…wat de vorige keer was… lijkt me zo eng een ruggeprik zetten…zucht
Maar hij stelde het zelf voor om volgende week de bevalling in te leiden dus denk wel dat dat het beste is…
Met ons dochtertje gaat het goed gelukkig.
Bij mij in het ziekenhuis hadden ze brochures, daarin stond precies hoe een ingeleide bevalling in zijn werk gaat. Misschien bij jouw zh ook? Het is wel handig als je weet wat er gaat gebeuren.
http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000094_het_inleiden_van_de_bevalling.pdf
Inleiden doen ze vast niet zomaar, het is vast beter voor je baby om geboren te worden zolang hij nog in goede conditie is. Als je je dat maar in gedachten houdt red je de bevalling vast wel. Je moet ook wel. En als het echt nodig zou zijn hebben ze je zo naar een ok gereden.
Ik zou er wel rekening mee houden dat een ruggenprik evt niet kan. Bij mij ging het bijv heel erg snel en had het niet gekund. Al had ik niet eens tijd om aan een ruggenprik te denken, achteraf dacht ik o ja, dat had misschien ook nog gekund.
Kittycat had jij wel wat opening of verweking van de baarmoedermond… want de gyn zei dat hij ging kijken of het er gunstig uit zag om in te leiden woensdag (heb ik een afspraak om tien voor drie) het kan natuurlijk zijn dat er helemaal geen verweking of opening is want paar weken geleden zat alles nog dicht… dus misschien is dat dan wel een teleurstelling…
En stel dat er wel een inleiding gedaan kan worden is dat dan altijd diezelfde dag nog of moet je je dan de volgende morgen melden?
Heb van mijn ziekenhuis nu ook een foldertje online gevonden …
Ik had 1 cm ontsluiting en moest me de ochtend erna melden voor inleiding. Ben alleen dezelfde avond al in het ziekenhuis beland vanwege bloedverlies en de ochtend van de inleiding bleek ik 2 cm te hebben.
En anders kunnen ze ontsluiting opwekken, of hoe ze dat ook noemen. Met een gel of veter ofzo. Dan duurt het alleen allemaal wel wat langer.
Succes morgen :thumbup:
He Kittycat en de rest ben afgelopen zondag bevallen van ons zoontje Jason… hij woog 2870 dus een perfect gewicht en mocht dus de volgende ochtend mee naar huis. ze hebben er dus ongeveer 400 gram langs geschat. Maar het belangrijkste is dat hij gezond is. Ik had 2 nachten in het ziekenhuis gelegen met weeen die niet door wilde zetten en spuiten om te slapen maar dat alles wilde niet baten en toen ben ik zondagmorgen om half 11 ingeleid en om half drie was hij er al…ben ingeleid met 1 cm ontsluiting en gel om alles nog wat beter te verweken…
Gefeliciteerd met de geboorte van Jason!
Je hebt nog lang voorweeen gehad dus.
Wel fijn dat het op de dag zelf allemaal niet zo lang geduurd heeft.
Mooi gewicht hoor :thumbup: Niet superzwaar, maar gewoon prima toch. Superfijn dat jullie lekker samen naar huis mochten.
Bij ons zaten ze er 200 gram naast, alleen was ze kleiner dan geschat.