Is het verplicht dan om iemand langs te laten komen als je die doos wilt? :think:
Hmm dat wist ik niet.
@mayo28 wrote:
Ik word wel helemaal kierewiet van de Disneyboekenclub :wall:
wat een vervelende lui zeg…die blijven maar bellen :evil:
hier nog steeds na 4jr :wall:
bij milan ben ik gewoon weggegaan… en toen belde ze… ik zo: ooooh helemaal vergeten
ze wilde nog eeen andere afspraak maken, ik heb gezegd nee dank u
Bij matteo heb ik meteen gezegd toen ze belde dat ik geen afspraak wilde… nou dat snapte ze echt niet… iedereen wilde dat toch wel… nou ik niet :lol:
Ik laat nu ook niemand komen van Felicitas. Ik dacht dat het leuk was maar ik vond er niets aan. Die van mij bleef ook echt aandringen. Ze hadden van die koffertjes waar je echt een belachelijk hoog bedrag voor betaald. Die heeft m’n zus toendertijd wel gekocht. Dus ik zei: of die hoef ik sowieso niet die heeft m’n zus en die leen ik wel als ik ze wil zien. Bleef ze gewoon doorgaan dat ze nu op dvd zijn en die van m’n zus toen op video. Ik zeg nog: is de inhoud anders dan… nee ook niet… zeur niet dan… pffff ik werd er moe van.
Ik heb inderdaad ook eens zo’n Felicitas-mens over de vloer gehad… Nooit weer!!! Hubbie had toendertijd via verhuiskaartjes van de PTT aangegeven dat hij wel geinteresseerd was in Felicitas, toen we gingen samenwonen. Dus een hele avond zo’n mens over de vloer gehad die je alleen maar dingen probeert aan te smeren. Verder was het een vreselijk mens, want ze zat gewoon te roddelen en mensen af te zeiken, waar ze die dag eerder was geweest.
Ik let nu dus heel erg goed op dat ik me niet voor Felicitas opgeef, bepaalde babydozen zijn inderdaad verbonden aan hen. Als je die doos aanvraagt en ook in ontvangst neemt, ben je eigenlijk verplicht om een afspraak met ze te maken. Stel dat iemand anders mij zou opgeven en ze zouden bellen voor een afspraak, dan zou ik het weigeren en de doos gewoon weer teruggeven. Ik vind niet dat je iemand er een plezier mee doet door ze hiervoor op te geven, ookal zijn de bedoelingen misschien nog zo goed.
Hopelijk kun je het nog afzeggen!
Groetjes,
Jippie
Nou ze is geweest hoor maar ik ben gewoon eerlijk tegen haar geweest en heb aangegeven da ze alles wel kan uitpakken maar dat ik toch echt niks bij haar bestel. Ze is toen een kwartier binnen geweest en ik ben samen met haar de deur uitgelopen, heb gezegd dat ik een afspraak had.
Ze was best een beetje beledigd maardaar komt ze wel overheen :mrgreen:
ik had toen best een aardige tante.
ze zei meteen ik ga alles uitpakken maar je moet je echt niet verplicht voelen om wat te kopen. dat ik zei bij een product nee dankje ging ze meteen weer naar het volgende. ze was heel aardig en helemaal niet opdringerig gelukkig.
tama zo is het ze komt er vast wel weer overheen maar jij kan tenminste nog ff genieten van het mooie weer morgen is het weer over
@Danielle_M wrote:
Ik laat nu ook niemand komen van Felicitas. Ik dacht dat het leuk was maar ik vond er niets aan. Die van mij bleef ook echt aandringen. Ze hadden van die koffertjes waar je echt een belachelijk hoog bedrag voor betaald. Die heeft m’n zus toendertijd wel gekocht. Dus ik zei: of die hoef ik sowieso niet die heeft m’n zus en die leen ik wel als ik ze wil zien. Bleef ze gewoon doorgaan dat ze nu op dvd zijn en die van m’n zus toen op video. Ik zeg nog: is de inhoud anders dan… nee ook niet… zeur niet dan… pffff ik werd er moe van.
Jullie verhalen zijn voor mij erg herkenbaar! Ik heb namelijk een korte periode voor Felicitas gewerkt als hostess. Op zich vond ik het contact die je dan met de ouders hebt wel leuk, maar wat mij heel erg tegen stond was dat pushgedrag.
Voor het Felicitaspakket wordt je inderdaad opgegeven door iemand uit je omgeving of je geeft jezelf op.
Het pakket is gratis en zit vol informatie en proefpakketjes.
Als hostess moet je alles uit dat pakket toelichten volgens bepaalde protocollen ( die leer je dus als hostess uit je hoofd) Daarnaast moet je proberen om leuke procucten aan de man te brengen. Op zich zijn die producten best wel leuk, al zeg ik het zelf ( je kunt oa een babyalbum met naam bestellen, ketting met naamplaatje en nog veel meer)
Het is op zich best leuk om dit te presenteren aan de kersverser moeder, maar voor mij is NEE ook echt NEE! Maar dat gaat voor Felicitas niet op.
Als er aangegeven wordt dat er geen interesse voor is moet je toch proberen de moeder op andere gedachte te brengen ( met allerlei foefjes uit de protocollen).En daar had ik gewoon heel veel moeite mee.
Daarom ben ik er in mijn proeftijd ook gelijk mee gestopt. Want wat wel zo is, is dat een hostess voor een pakket (wat zij bij de moeder presneteerd) maar een kleine vergoeding krijg. Om meer te verdienen, moet een hostess het dus vooral hebben van de andere producten die zij bij zich heeft, zoals dat album, boekenseries enz. Want daar krijgen ze een grotere vergoeding voor.
Dus op zich is het wel logisch dat een hostess probeerd haar producten aan de man te brengen, maar als moeder behoor je niet het gevoel te krijgen dat er jou iets opgelegd wordt.
Dus als je bij voorbaat al niet achter de komst van een hostess staat, kun je beter gewoon zeggen dat je geen interesse hebt in haar bezoek.
Wat wel grappig is…als het bij ons ooit mag lukken om een kindje te krijgen, denk ik dat ik het toch wel leuk zou vinden om bezoek te krijgen van een hostess van Felicitas. En ik ben bang dat ik ook voor een aantal dingen voor de bijl zal gaan, haha!
@fiep klophout wrote:
@inkie wrote:@mayo28 wrote:
Ik word wel helemaal kierewiet van de Disneyboekenclub :wall:
wat een vervelende lui zeg…die blijven maar bellen :evil:
Ik ook, totdat mijn man zei voor de gein…" oh die disneyclub, ja dat is eigenlijk mijn minares, maar als jij opneemt belt ze vanuit de disneyclub dat hebben we zo afgesproken" :shock: :mrgreen:
Ik weet dat mijn man een grapje maakt, maar ik zou de jouwe toch eens naar de disneyclub vragen:twisted:
:mrgreen:
Die disneyclub belt hier overigens ook regelmatig (en wiens minares is dat dan?) en ze klinken gewoon echt perlex als ik ze vertel dat ik hun boeken gewoon oprecht heel lelijk vind en dat ik in de gemiddelde boekenhandel ongeveer 100 boeken zie liggen waar ik van ga kwijlen maar dat ik van hun boeken een beetje over mijn nek ga. dat snappen ze niet…
Ja erg hè! Ik krijg niet aan hun verstand gepeuterd dat ik 't stomme dingen vind!
Enne…er heeft ook al een vent gebeld, dus ik geloof niet dat het de minnares van mijn mannetje is

Hoezo verplicht? Dat kan toch zeker niet verplicht zijn?? :shock:
Bij Dana is er wel zo’n mevrouw geweest, maar als ik ooit nog weer beval komt er echt niemand hoor! :naughty: Ik ga geen heel uur zitten luisteren om dan toch niks te kopen, ik kan m’n tijd wel beter besteden. En die mevrouw ook. :snooty:
Poeh, ik hoop maar niet dat een van mijn zussen (of wie dan ook) mij aanmeldt bij Felicitas!
Maar, even voor de duidelijkheid, welke gratis kadootjes dozen kan ik me wel voor aanmelden zonder dat ik daarna gebeld wordt door de disneyclub of de felicitas dame?
Ik heb het bij Noud ook gedaan, maar daarna niet meer hoor. Ik werd gek van dat gepush… En die Disneyclub, ik vraag voortaan bij iedere telefonische aanbieding oid of ze mijn naam uit het klantenbestand willen halen. Dat lijkt wel te werken
@Sterre74 wrote:
Poeh, ik hoop maar niet dat een van mijn zussen (of wie dan ook) mij aanmeldt bij Felicitas!
Maar, even voor de duidelijkheid, welke gratis kadootjes dozen kan ik me wel voor aanmelden zonder dat ik daarna gebeld wordt door de disneyclub of de felicitas dame?
Bij die van het kruidvat en die van de prenatal. En bij de babydump kun je ook nog een gratis doos ophalen zonder vervelende telefoontjes nadien.
Edit: Maar bij de doos van de prenatal wordt je volgens mij gekgebeld door mensen van “wij jonge ouders”.
Ok, dus die bon van de etos zal ik maar niet invullen dan?
Ik heb ooit eerder de blije doos gehad, incl. dus de ‘wij jonge ouders’ maar kan me niet herinneren veel of ooit gebeld te zijn, maar misschien was ik wel onvindbaar omdat ik zo vaak verhuisde.
@purpled82 wrote:
@Sterre74 wrote:Maar, even voor de duidelijkheid, welke gratis kadootjes dozen kan ik me wel voor aanmelden zonder dat ik daarna gebeld wordt door de disneyclub of de felicitas dame?
Bij die van het kruidvat en die van de prenatal.
Ik had alleen maar de doos van de prenatal en bij mij kwam er ook een felicitas dame. Komt denk ik door de Wij-Jonge-Ouders.
Gewoon ‘nee’ zeggen als de bewuste dame belt om een afspraak te maken.
niemand eraan gedacht om een vals telefoonnummer op te geven… Per ongeluk ipv een 6 een 8 invullen …
gr patricia
Ja, ikke, maar toen stond ze evengoed voor de deur om een afspraak te maken :wall: Maar ik heb op alles nee gezegd, ze ging niet blij weg :mrgreen:
Toen felicitas mij belde heb ik meteen gezegd ‘geen interesse’ en voordat ze daar verder op in kon gaan opgehangen! :oops: Lekker rustig zo, ben niet meer gebeld! :mrgreen: