feestmomenten leerkracht

Misschien sta ik er beetje dubbel in. De juffen op juul dr school vieren afzonderlijk verjaardag, dus moeten we twee keer geld gevne voor een inzameling. Krijg ik nu ook nog weer een mail dat ze in kader van de dag van de leerkracht een etentje willen aanbieden voor het hele team en of ouders hierin geld willen geven omdat de pot van financien leeg is voor zulke dingen.





Zelf sta ik voor de klas en we krijgen notabene zelf geld voor de dag van de leerkracht van de overheid. Nog een mooi bedrag ook waar ik zelf wel een etentje van kan betalen.



Sla ik door dat ik oversla… of maar gewoon vijf of tien euro neerleggen omdat alle ouders het doen… en het hoort erbij???



Geef dan liever die tien euro aan mijn adoptiekindje of aan het zendingsbusje van de school! :oops:

Ik zou het niet raar vinden, met de informatie die je zelf hebt.



Ik ben geen juf, en zou wss. wel geld inzetten, omdat ik geen weet heb van het feit dat ze ook een bedrag krijgen van de overheid.

Dat ze geen juffendag organiseren (ihkv de verjaardagen) lijkt me vreselijk onhandig. Dat er een klein cadeau bij hoort, oke, maar moet het per juf zo duur zijn? Kunnen de klassenmoeders de kinderen niet iets leuks laten maken en een kleine bijdrage vragen voor een mooie bos?

Het geld is het punt niet,maar 5 a 10 euro p.p. vind ik eigenlijk best veel.

Die dag van de leerkracht vind ik ook raar. Dat gaat toch vanuit het bestuur uit? Toch niet vanuit de ouders?



Wij hebben binnen onze branche ook “de week van …”,maar vragen daarvoor echt geen geld van onze cliënten. Moet niet gekker worden. Zoiets komt van boven…



Een kleine bijdrage voor de verjaardagen zou ik wel geven, puur,omdat ik (hier) de juffen zeer waardeer. Maar de wijze waarop en de hoeveelheid zou ik wel mee laten wegen. Ik bepaal hoeveel ik geef en speciale dagen vanuit de branche, daar sta je wat mij betreft als kind/ouder echt buiten.

Misschien een ludieke actie,maar meer ook niet.

Maar als alle kindjes uit een klas tien euro geven voor een etentje… Kan juf voor 250 euro gaan eten :shock: leuk etentje wel :lol: maar een tikkeltje overdreven niet. Ik zou als ouder ook not amused zijn als ik erachter zou komen dat school er al geld voor krijgt… Zeker met meerdere kinderen tikt dat enorm aan.



Hier doen ze met verjaardag van juffen altijd dat ieder kind een bloem meebrengt (mag gewoon uit de tuin ofzo, sommigen kopen wel), daarmee wordt een mooi boeket gemaakt. Klinkt misschien rommelig of als niet mooi, maar ik vind het verrassend leuk altijd!

per gezin!!



Maar volgens mij krijgen we wel 75 euro per leerkracht, ikb en nog partimer ook, dan kunnen ze zelf dat toch ook wel betalen.



Leuk vind ik een bos bloemen, elk kind maakt een bloem met een wens voor komend jaar en geeft die aan de leerkracht. Leuke dingen om te bewaren en terug naar te kijken aan het eind van het jaar.



De school krijgt er geen geld voor, wij krijgen zelf geld op onze loonstrook boven ons gewone loon op!

Ik vind dat eigenlijk best wel raar, een uit etentje betalen als ouder voor de leerkracht…Ik ben blij als ik zelf eens uit eten kan gaan, laat staan dat ik het gedeeltelijk voor een juf wil doen.



Het bloemenidee vind ik wel echt heel leuk, en ook heel persoonlijk!

Zoooo blij dat ze hier niets doen met verjaardagen van de juffen en de verjaardagen van de kinderen…geen centjes/geen tractaties (wel activiteiten)…1 keer per jaar de schoolbijdrage van 15 euro en nog een keer het schoolreisje 12,50 euro en klaar.

En echt inzicht in hoe een school omgaat met de centjes die worden ontvangen van overheid/gemeente/subsidies krijg je niet (denk ik).



Vriendlief is 3 jaar penningmeester van het KDV geweest, maar veel is onduidelijk: ook onduidelijk als in ‘waarvoor moet de instantie het gebruiken’.



Het kan natuurlijk zijn dat niet iedere school die bijdrage van de overheid krijgt…dat zou een hoop verklaren, en is een kleine bijdrage (op vrijwillige basis) wel een leuk idee. Naast bijv de bloemen met een wens van ieder kindje, of een groot schilderij met de handafdrukken+namen, of gewoon een leuk fotoboek met een foto van elk kindje en een ingescande tekening of wens.

De school krijgt die bijdrage niet, maar het personeel individueel, als ik de post van konijn goed lees. Dan lijkt me toch dat iedere leerkracht dat krijgt. (En als de school het wel zou krijgen, dan zou ik het ook raar vinden als niet alle scholen het zouden krijgen. Maar dat lijkt dus niet aan de orde.)



Ik vind een kleine bijdrage, als in 1 of 2 euro, leuk, ook als je van de overheid al wat krijgt. 5 of 10 euro vind ik sowieso erg veel. Maar eigenlijk vind ik iets leuks wat door de kinderen gemaakt is of gewoon van de kinderen komt veel leuker en bovendien ook veel persoonlijker. Kan desnoods ook in het idee van een ‘etentje’: ieder kind neemt iets lekkers mee voor de lunch, ze kleuren met z’n allen placemats en tafelkleden of weet ik het wat en de juffen/meesters gaan dan tussen de middag lekker lunchen oid.

Ik werk zelf in de zorg en ik zie me ook nog niet naar de clienten gaan voor een bijdrage voor onze teamdag. Als het potje daarvoor leeg is, doet de school misschien iets niet goed.



En hier tot nu toe bekend met 1 juffendag voor de kleuters (vieren ze hun verjaardagen voor vier groepen 1/2 op 1 ochtend en mogen de kids verkleed komen enzo en doen ze extra leuke dingetjes), geen idee nog met groep 3/4.



Nu hebben mijn kids maar 1 juf maar ik zou er ook voor passen om dan voor twee juffen wat te moeten kopen. En dan vaak ook nog bij een afscheid.



Het houdt toch wel ergens op. Ik zou doen waar ik me goed bij voel en niet doen waar ik me niet goed bij voel.

Dat de juffen allebei apart hun verjaardag vieren…dat is hun eigen keuze, zou ik niet wakker van liggen (maar als juf zijnde begrijp ik het niet echt :shifty: Misschien dat ze er allebei niet voor terug willen komen ofzo? :think: )



Neem eigenlijk aan dat je dan even veel geld kwijt bent als dat je het in één keer betaalt?



Maar betalen voor de dag van de leerkracht?!!?

Zou ik als ouder echt niet doen, en als leerkracht zou ik het niet aannemen :snooty:



Idd wat je zelf zegt, elke leerkracht krijgt daar gewoon een extraatje voor (tegenwoordig idd geld, kan me van een aantal jaar terug herinneren dat wij een cadeautje kregen, bv een verwenpakket met doucheschuim enzo)

En als ouders dan toch de leerkracht in het zinnetje willen zetten, dan idd maar met een bosje (zelf gemaakte) bloemen, een boekje met tekeningen ofzoiets :thumbup:

Hier worden de verjaardagen van de onderbouw-juffen op juffendag gevierd. Ieder kind knutselt dan iets voor de juffen van hun klas, soms zit daar een klein cadeautje bij zoals een pen, een potlood of een bloem.



De leraren worden op de dag van de leraar door de oudervereniging in het zonnetje gezet met een lekkere taart.

En aan het eind van het schooljaar heeft iedereen twee euro ingeleverd en hebben we voor de beide juffen een cadeaubon gehaald.



Maar vijf/tien euro voor een etentje vind ik wel rijkelijk veel.

Dag v.d. Leraar was toch 100€?



Hier geef ik aan het eind van het jaar, met juffenverjaardag een kinderboek o.i.d.



Van de kids uit m’n klas vaak met juffenverjaardag en de laatste schooldag veel cadeaus. Ik vind een glimlach en een oprecht bedankje het mooiste cadeau! :)! En het werk zelf! De ‘oh moet dat zo momentjes’.



Succes!

Hallo



Mijn kindjes zitten in Belgie op school, ik weet niet of het een verschil maak maar ik dacht laat mij even delen hoe het bij ons op school gaat.



Dag van de leerkracht is mij niet bekend en er wordt zeker al niets verwacht van de kinderen. De directie van de school zorgt voor een leuke attentie bij het begin van het schooljaar ( een koekje of chocolaatje met een leuke spreuk), bij de verjaardag van de leerkracht (iets van 5 euro)en ze wordt ook best wel een keer verwend (etentje in de het dorpsrestaurant). maar dit wordt allemaal bekostigd door de directie.



Bij de verjaardag van de juf, wordt er in de klas gevierd maar worden er geen cadeautjes door de kinderen gekocht. Als een klas 2 juffen heeft wordt er wel vaak een knutselwerkje of iets gemaakt in de klas.



Op het einde van de schooljaar wordt er door de ouders wat bij elkaar gelegd (5 euro) om iets voor de juf te kopen. Ik vind dit persoonlijk niet nodig maar ik doe wel mee.



Als de kinderen jarig zijn wordt er in de klas gevierd met taart, cake, fruit , … maar geen traktatie/cadeautjes voor mee naar huis te nemen.

Ikzelf koop dan meestal een cadeautje voor de klas: spel, stempels, knutselgerief, leesboek,. Omdat ik weet dat ze dat wel leuke vinden iets voor in de klas, want oook bij ons zijn budgetten beperkt.



Ik vind dus 5 euro voor een etentje not done.

En voor de juf haar verjaardag 5 euro vind ik ook niet nodig.





Groeten

Ilse

ben gelukkig niet de enige ouder. Iemand vroeg mij of we dat op mijn school ook deden dus ik eerlijk gezegd dat we de verjaardag vieren altijd binnen thema feest, wat altijd rond moederdag en vaderdag valt… meer niet.



via schoolmail begreep ik dat er ook nog geen reactie was geweest en de geldbussen tot nu toe leeg waren. …

Vind dit een beetje raar eigenlijk, een kleine bijdrage voor de verjaardag van juf is toch niet gek? 5 euro vind ik zelf te gek maar pnze klassepuders vragen vaak 1 a 2 euro om dan samen iets te kopen voor de juf waar ze wat aan heeft, kinderboekspel, kadobon ofzoiets.



Voor de dag van de leerkracht, ik ga ervan uit dat de directie dit niet vraagt maar de oudercommissie? Wj krijgen idd een bijdrage op je loonstrook maar verder doet het bestuur er niets aan. As we mazzel hebben krijgen we een taart bij de koffie.



Verder is het in het onderwijs bij ons geen vetpot hoor, verjaardag, jubilieum, gebeurtenis worden allemaal betaald uit de lief en leed pot waar de leerkrachten zelf geld inleggen. Personeelsetentje 1 keer per jaar krijgen we 20 euro en de rest moeten we bijleggen.



Als ik hoor dat sommige tevreden zijn met 25 euro per jaar betalen dan denk ik wel eens. Ik zou best elk jaar iets meer willen betalen als mijn kinderen dan betere materialen, schone wc’s enz hebben. Toen mijn middelste nu naar school ging gingen we van 188 euro per maand voor de peuterspeelzaal naar 50 euro per jaar :shock: Terwijl ze nu 10 dagdelen op school zit en bij de psz 3

@karinvandam wrote:

Als ik hoor dat sommige tevreden zijn met 25 euro per jaar betalen dan denk ik wel eens. Ik zou best elk jaar iets meer willen betalen als mijn kinderen dan betere materialen, schone wc’s enz hebben. Toen mijn middelste nu naar school ging gingen we van 188 euro per maand voor de peuterspeelzaal naar 50 euro per jaar :shock: Terwijl ze nu 10 dagdelen op school zit en bij de psz 3




Nou 188 euro per maand zouden wij niet kunnen missen aan iets als de psz.

Onze jongste gaat oa door wederom verhoging tarieven psz waarschijnlijk ook niet heen… dat is voor ons zeg maar net dat geen ons echt tegenhoudt (naast verandert beleid dat ons minder aanstaat als bij de oudste 2).



Ik vind wel dat de 40 euro per jaar die wij nu betalen per kind weinig is en dat zeker naar 100 per jaar mogen van mij als dat ten goede komt aan de toiletten (ranzig op sommige dagen) en materialen.



Maar daar hoeven geen cadeautjes of etentjes voor de juffen uit… lullig voor de juffen dat een etentje dan zelf bij gelapt moet worden… mijn man moet in zijn baan ook teamuitjes zelf dokken en dat zal voor veel mensen/ beroepen gelden.

Oh maar die etentjes vind ik ook onzin hoor :mrgreen: kan me alleen niet voorstellen dat die vraag vanuit directie komt :think:



En kadootje komt ook van de klassenouders neem ik aan:think:



Idd iets meerr betalen als ouders ten goede van je kind :smiley:

Dat geschooier om geld door/ voor de leerkrachten vind ik sowieso onzin. En zo’n bedrag voor een etentje dat zou ik nog niet overwegen. Hier gaat wel vaak 1 of 2 euro mee voor een verjaardag. De enigste reden dat ik het meegeef is om de kinderen niet in verlegenheid te brengen.

Maar als leerkracht zou je toch veel liever een tekeningen boekje oid krijgen dat andere prullaria.

Het gaat om het idee dat het kind iets maakt voor de leerkracht. Zijn al die euro’s overbodig.

Ik zie het belang van/voor een kind er niet in om een kadootje voor een juf te kopen…

Weer zo’n commercieel gedoe :wink:



Met afscheid oke, maar hier ook een verzoek van 3 euro per kind…

Sorry, gaat mij niet om die 3 euro, maar ik vind het behoorlijk veel!



Voor 5 euro heb je al leuke dingen bij de action!



Dus ik kreeg een boos gezicht van een ouder, tja lekker dan maar…

1 euro heb ik gegeven. Daarbij heb ik totaal geen klik met deze Juf :silenced: