Feestje 5-jarig jongetje

Binnenkort vieren wij zijn vijfde verjaardag en natuurlijk wil hij graag een kinderfeestje. Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe doe je dat eigenlijk?



We willen het op een woensdag doen en ik denk eraan om om twaalf uur de (ca. 5) kinderen mee te nemen vanuit school. Thuis mogen ze dan zelf pannenkoeken versieren. Daarna cadeautjes uitpakken…



Wie heeft er leuke, eenvoudige ideeën? Ik vermoed dat ik het vooral simpel moet houden. Ze zijn nog maar klein en de spanning van het feestje is waarschijnlijk al heftig genoeg.



En, hoe lang duurt zo’n feestje?

gewoon simpel houden :thumbup:



maak een plan voor als het regent en voor als het mooi weer is :mrgreen:



je kan bijvoorbeeld…


  • appel happen
  • koek happen
  • spijkerpoepen
  • een eigen t shirt laten maken
  • cake versieren
  • kettingen maken met snoepdraad en ships
  • lekker hard muziek aan dansen
  • schminken



    :mrgreen:

Een paar uurtjes is genoeg, als je om 12u thuisbent zou ik ze om 15.30u weer op laten halen, misschien halfuurtje later.



Veel mensen doen nu een feestje adhv een thema, vind ik op zich ook wel leuk, maar ik doe het niet altijd.

Niet teveel suiker geven, daar gaan ze van stuiteren en dat doen ze toch al dus dat wil je niet :wink:



Na het pannekoeken en kadootjes uitpakken zou ik naar buiten gaan met ze. Naar een speeltuintje gewoon spelen of een speurtocht (op zoek naar een schat?!) ofzo, zodat ze in elk geval lekker kunnen uitrazen. Daarna cake of taart ofzo als je dat wilt, en dan nog wat kleine, rustigere spelletjes of iets te knutselen. Dan is je middag zo om!



Broodjes bakken aan een stok boven een vuurtje (vuurkorf) is hier ook altijd een enorm succes!

Ons zoontje wordt maandag 5 en heeft binnenkort ook zijn eerste feestje. Hij mag net als bij jou 5 vriendjes/vriendinnetjes uitnodigen.

Hij weet wat hij wil: een kermis feestje :roll:



Ik dacht wat moet ik daar nu mee en hij hield voet bij stuk. Heb nu het volgende in gedachten:



12.15 uit school op vrijdagmiddag

Thuis poffertjes eten

Cadeaus uitpakken

Cakejes versieren en opeten

Oud Hollandse "kermis"spelletjes (blik gooien, ezeltje prik, snoep happen, schminken, touwtje trekken / grabbelton etc.

Als ik tijd over heb kunnen ze nog naar het voetbalveld hiernaast uitrazen of bij vermoeidheid zet ik nog een dvd op.



Om 16 uur laat ik ze bij ons thuis weer ophalen.

Mir, bij mooi weer zou ik naar dat mooie park gaan bij jullie.



Mijn ervaring bij Noah zijn eerste feestje was dat ze alleen maar wouden spelen met het speelgoed van Noah. Ik had van alles bedacht, maar daar hadden ze helemaal geen zin/aandacht voor.



Zou het vooral niet te lang doen. Gewoon 3 uur ofzo!



Is voor de eerste keer echt prima!

@Dame wrote:

Binnenkort vieren wij zijn vijfde verjaardag en natuurlijk wil hij graag een kinderfeestje. Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe doe je dat eigenlijk?



We willen het op een woensdag doen en ik denk eraan om om twaalf uur de (ca. 5) kinderen mee te nemen vanuit school. Thuis mogen ze dan zelf pannenkoeken versieren. Daarna cadeautjes uitpakken…



Wie heeft er leuke, eenvoudige ideeën? Ik vermoed dat ik het vooral simpel moet houden. Ze zijn nog maar klein en de spanning van het feestje is waarschijnlijk al heftig genoeg.



En, hoe lang duurt zo’n feestje?




Huh? Was jij gisteren in mijn huiskamer? Hihi.

Heb gisteren het feestje van Jo overleefd en kids zwaar oververmoeid weer thuiswaarts gestuurd…



Het weer zat vreselijk tegen,dus de helft viel in het water.

Eerst de kids aan een balonnentrein mee naar huis genomen (slinger van doorknoopballonnen waar ze zich aan vast moesten houden en ballonnen met krijt op de stoep de weg naar huis).

Dat sloeg in als een bom!



Thuis, even kado’s uitpakken, kids even 5 minuten de tuin in terwijl wij de pannenkoeken klaar liggen zetten…toen pannekoeken versieren.



Daarna was het een beetje af en aan…even snel een spel buiten,regen,weer naar binnen…Jo kon NIET tegen spellen met muziek en herrie,dus beetje bij beetje de drukte afgezwakt…heb het spel met de rest wel afgemaakt.



Daarna weer snel buiten een spel tot het weer harder ging regenen (eieren lopen met lepel in de mond).

daarna weer binnen en de kids waren uitzinnig…snel een film opgezet en allemaal drinken gegeven.

Toen waren ze 45 minuten zoet…allemaal in de film en 1 a 2 kids gingen hun eigen gang met het speelgoed van Jo en Eli.

Die film was ECHT nodig…ze moesten even tot rust komen.



1 tip…als een kindje aangeeft niet mee te willen doen,maar iets voor zichzelf wil doen,laat dat dan…had er 1 die zich erg terugtrok…af en toe gevraagd of ze het nog naar haar zin had en wat ze graag wilde,maar ze zei steeds hetzelfde “eigenlijk wil ik alleen met de treintjes spelen”.



heb haar haar gang laten gaan…ze speelde lief met onze jongste zoon.



Na de film hadden we nog 1 uur te gaan…koekhappen was een groot succes, buiten nog even 1 spel,maar toen ging het weeeeer harder regenen…

Laatste 15 minuten kleine spellen aan tafel en deels boven spelen met zijn alle…toen werden de eerste 2 opgehaald en konden we de rest naar huis gaan brengen.

1 met een duowagen en 1 buggy (en mijn kids lopen of achter op de duowagen staan),maar tijdens de wandeling ging het zo hard regenen,dat we voor die laatste 2 weer naar huis gegaan zijn en heb ze samen met Jo om beurten met de auto weggebracht (ivm de autostoeltjes, had er maar 2).

Die 2 woonde ook best ver weg…1 kon sowieso niet lopent…



Voor de volgende keer zou ik het tussen 15.00 uur en 15.30 af laten lopen ipv 16.00 uur…voordat alle kids thuis waren was het 17.00 uur…



Vanmorgen 1 moeder gesproken, toevallig…ze zegt dat haar dochter genoten had…



Maak een noodplan voor binnen als het erg slecht weer is…misschien een biosmoment met popcorn? Kleedje erbij en even rust geven…

In groepjes gezelschapsspellen laten doen vonden ze ook erg leuk…

Bedankt voor de tips! Ik ben blij dat hij ook meisjes uitnodigt, want die jongetjes zijn altijd zoooo druk met elkaar! Dan kun je veel bedenken, maar is het volgens mij alleen nog maar zaak om alles (mini)hufterproof te maken :mrgreen:

hier ook net het eerste feestje gehad en het was leuk. Ik merkte wel dat de kinderen eignelijk aan alleen spelen genoeg hadden :mrgreen:

wij hebben eerst pannenkoeken gegeten…Toen een doosje versierd (schatkist) en zijn toen wat simpele spelletjes gaan doen. na ieder spelletje mohcten ze een schat uitzoeken en dat vonden ze helemaal geweldig!



laatste half uurtje gewoon gespeeld, o ja na het cake versieren en op eten.[/quote]