Feestelijke zwangerschapskleding?

Ik heb in december een heel chique bruiloft en ben dan bijna 18 weken zwanger met waarschijnlijk al een aardig buikje (als het doorgaat zoals het nu gaat zeg maar :wink: ). Nou ben ik druk op zoek naar een chique jurk, maar kan nergens een mooie jurk vinden die ook geschikt is voor een buikje. Heeft iemand tips waar ik iets moois zou kunnen vinden?

ik heb echt geen idee, daarom heb ik vorig jaar voor kerst mijn eigen jurk gemaakt.

Dit is 'm:

Als je 'm mooi vindt mag je 'm wel lenen tegen verzendkosten (heen en terug).

edit; jeumig wat was mijn kop toen bol! :stuck_out_tongue:

Wauw wat knap dat je dat zelf hebt gemaakt! Het is ook echt een mooie jurk en als ik hem zo zie zou ik hem zeker moeten kunnen passen (hoewel mijn buik dan nog wat bescheidener is natuurlijk). Ik hou je aanbod in gedachten!

Ik had op de bruiloft van mijn broer een mooi shirt, mooie rok en een bijzonder sjaal om mijn buik gebonden.

(ik kan helaas geen foto vinden)…

mis etam heeft in de positiecollectie vaak best leuke dingen

En gelukkig heeft mijn man een heel goed programma waar ik maand en jaar kan opzoeken dus tadaa…

Ik zie dat ik ook bijpassende ketting en oorbellen (bij de H&M) had gekocht. Was einde van het jaar dus alles was (en nu nog) glitter.

tjonge wat een mooie feestelijke zwangeren :thumbup:

Ik had dit aan bij het diplomeringsgala van school:

Wat leuk dat julie zo snel antwoorden. Ik zocht iets spetterends, maar zie aan jullie foto’s dat je er in zwart ook heel chique uitziet. Een rok met shirt en sjaal (of eventueel buikband ofzo) is ook een goede tip, dan lijkt het een jurkje.

Hoihoi,

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem! Ik ben toen uiteindelijk bij een bruidszaak beland, waar ze een jurk hebben gezocht die zou kunnen werken met mijn 25wk buik.(en ik had best een paar opties) Ze hebben toen een maat of 2 groter gepakt en deze op maat passend gemaakt…en dat alles binnen een week! (het jurkje wat ik had bleek namelijk toen te klein wegens groeiende buik… :roll:)

Ik weet niet waar je woont, maar ik was bij Ann & John in Eindhoven, superservice!

misschien dat esprit maternity of noppies iets feestelijks hebben?

Ik heb één zwart zwangerschapsjurkje in de kast hangen en die doet het altijd goed. Als je deze oppimpt met wat mooie assecoires, een mooie sjaal, ketting, armband, goede schoenen… En zwarte jurkjes zijn overal wel te verkrijgen.

Het is een zomerjurkje maar ik heb hem nu bijna dagelijks aan met een lang donkerpaars vest, ook mooi. Dus mijn tip is gewoon een zwart jurkje.

Ik had met 34weken van de zomer een bruiloft. Helaas geen foto maar ik had een mooie witte broek aan met daaroverheen een petrol kleurige tuniek van organza die met allemaal kraaltjes bewerkt was. Leuke schoenen, tas en accessoires erbij en klaar :mrgreen:

Overigens denk ik dat je met 18 weken nog in een heleboel ‘gewone’ jurken zult passen, dus misschien is het een idee om eens bij de Steps te kijken, daar hebben ze nu als het goed is een heleboel leuke jurken :wink: En ook online bij de wehkamp bijvoorbeeld van ESPRIT en MExx. Let er gewoon op dat het smalste deel onder je borsten zit en de jurk verder lekker wijd is, of van stretch, dan heeft je buik alle ruimte om te groeien :-*

En wie weet kun je ook eens bij Armina Shoes kijken(google het maar) daar heb ik vorig jaar een heel mooi jurkje gekocht!

huren?

Hier verhuren ze bij waar je ook smokings enzo kunt huren, ook zwangerschaps jurken

Ik had met 35 weken een gala en had via internet een jurk gekocht voor 50 euro maar achteraf hoorde ik dat je dit soort jurken ook kunt huren voor 40 euro.

misschien dus een tip als je een mooie jurk wilt dragen maar niet kopen.

@fluppie wrote:

misschien dat esprit maternity of noppies iets feestelijks hebben?

Nah, dat viel me eigenlijk vies tegen.

@Eisblume:ik had al wat gewone jurkjes gepast, maar ik heb nu echt zo’n net niet buikje en in gewone wijde jurkjes zie ik er dan raar dik uit (ik wacht nog steeds met smart op het moment dat mijn borsten echt gaan groeien) :frowning:

Maar ik ben eruit, ik ga de komende weken shoppen voor een zwart wijd jurkje van niet al te tekenende stof (geen chiffon ofzo) met leuke accesoires erbij zodat het niet al te zwart is (vind ik zo sombertjes voor een bruiloft)

waar woon je ergens? Hier hebben ze nml erg leuke zwangerschapswinkeltjes, ik heb voor de zomer een leuk paars jurkje gehad, is ook erg feestelijk voor de winter met legging en shirtje eronder, deze was gewoon van mamalicious.

mamaliciuos heeft leuk spul en niet al te duur google er maar eens op :thumbup:

Femmie die jurk is echt :thumbup: :smiley:

@femmie wrote:

waar woon je ergens? Hier hebben ze nml erg leuke zwangerschapswinkeltjes, ik heb voor de zomer een leuk paars jurkje gehad, is ook erg feestelijk voor de winter met legging en shirtje eronder, deze was gewoon van mamalicious.

Erg mooi jurkje!

Ik woon in zuid-holland niet ver van Rotterdam. Is dat bij jou in de buurt?