Feest vanaf 5 uur 's ochtends...

Tot 3 maanden was ons moppie een voorbeeldige slaper. Daarna werd het minder. Nu is het weer een stuk beter, maar elke ochtend om 5 uur, half 6 begint het “feestje” hier. Ze is nu dus al 4 maanden rond die tijd wakker. Tussendoor had ik een oplossing waardoor het 2 keer een kleine week beter ging en daarna een week of 2 beter en nu is het weer vroeg, vroeger, vroegst!! Ze slaapt de ochtend meestal een uurtje, middag 1,5 a 2 uurtjes zonder problemen. 3e slaapje rond etenstijd vertikt ze en dus is ze rond 18.30 helemaal op en gaat na een flesje slapen tussen 19 en 19.30, ook zonder problemen. 's nachts hoor je haar ook niet. rond 5 uur, misschien half 6 wordt ze wakker. soms wat kletsen, soms mopperen en het eindigt meestal als speenvarken. Ze geeft niet op. Het is pas over als ze lekker bij ons of in de box mag spelen, niks aan het handje. Kortom, ze is gewoon WAKKER dan. Verkent het hele bed, wil kruipen, zit tussen spijlen vast, kan niet meer rollen omdat ze dan weer moe is, enz enz. Terugleggen op haar plekje is helemaal drama, erheen gaan lijkt het nog erger te maken omdat we dan steeds weer gaan en daar wordt ze nog bozer van. Iemand tips? Ik ben echt niet van plan om elke ochtend om 5 uur beneden te zitten en als ik werk zal ze ook in bed moeten wachten, maar wat we ook proberen, ze houdt vol. Dusse… HELP!! :mrgreen:

(oh ja, wel eens eerder een soortgelijk topic geopend, maar kon ik even niet meer vinden)

hmmm, ga ff mee lezen! Ook een peuter die erg vroeg is 's ochtends :thumbdown:

kyano is ook een hele tijd rond 05.15 uur wakker geweest

ik ging er altijd uit en had het hele huishouden al gedaan voor ik ging werken :mrgreen:

ik had er niet zo’n probleem mee,ben een echt ochtendmens

ging er s’avonds dan ook erg vroeg in

bij kyano is dat vanzelf over gegaan

nu slaapt ie uit tot 06.30/07.00 :thumbup:

misschien steeds een kwartier rekken met in bed laten liggen?

Hier ook een vroege vogel! Vaak hoor ik mijn dochter ook al rond half 6. Overdag slaapt ze inmiddels (ze is nu 11 maanden) wel wat langer, maar ik heb liever dat ze 's nachts wat langer slaapt… Zo vroeg breekt mij ook op! Ze mag er eigenlijk niet uit voor 6:30 en vaak kunnen we dat wel rekken met haar knuffeltje en een aai over de bol, maar slapen doet ze niet meer! En wij dus ook niet… Ik denk nog steeds dat het hier komt doordat het 's morgens vroeg licht is en de vogeltjes gaan fluiten. Haar kamertje is niet verduisterd, we hebben gewoon een gordijntje. Van de winter was ze later wakker.

Maakt hier niets uit helaas… Tycho zijn kamertje is wel goed donker, maar is toch (erg) vroeg wakker.

Onze zoon is ook heel lang (nu nog soms) tussen 5 en half 6 wakker geworden. 's Avonds is hij echt moe als hij naar bed gaat en als ik hem later naar bed breng, dan slaapt hij 's morgens niet langer. Hij gaat dan hooguit eerder weer naar bed voor zijn slaapje.

:cry:

Vrijdag sliep ze proef in het slaaptentje, netjes tot 6, was al heel wat… zaterdag bij ouders sliep ze tot half 7…krijg nou wat! En vandaag… was het kwart over 4!!! :? :cry: En dat terwijl we net een verduisterend rolgordijn hebben opgehangen. En ze gaat dan echt NIET meer slapen… ik word er nu een beetje MOEdeloos van… :frowning:

èen hele dikke :hug:

idd om MOEdeloos van te worden!

Suc6 ermee! Hopelijk is het een fase en is 'ie snel voorbij!

Heb er toch nog een over nagedacht; natuurlijk wel erg vreemd dat ze langer slaapt op andere plaatsen buiten haar kamertje. Ik zou het anders nog een uitproberen met een logeerpartijtje. Als ze dan weer langer slaapt dan weet je dat het "iets"op haar kamertje is…

onze meid was ook altijd vroeg wakker. rond 5 uur half zes. Dan kreeg ze een voeding op haar kamertje en sliep ze tot 9 uur half tien door. Het duurde heeel lang eer ze die vroege voeding niet meer nodig had en ineens sliep ze door tot 9 uur half tien.

Inmiddels zijn we heel wat jaartjes verder en moet ik haar echt wakker maken op schooldagen :wink: Ze slaapt nog steeds graag uit.

Mmm, hier was het vanmorgen 7:15 uur!! Dat mag ze vaker doen! Nu had ik de aerosleep gewassen en die lag nog niet op haar bedje, zou dat het zijn…? Ik ben bang van niet, maar we proberen het gewoon nog een nachtje!!

Van de winter ging ze inderdaad ook wel weer slapen na haar ochtendvoeding, maar ze is nu gewoon echt wakker! Ook als ik haar bij me in bed neem blijft ze niet liggen, maar kruipt ze het hele bed door:(

T is sinds een paar weken ook klaarwakker om 5.15 uur of 5.30 uur. Daarbij komt hij ook 's nachts weer 2x voor een voeding, dus wat meer :zzz: kan ik zeker gebruiken. Ik hoop dat die beebjes van ons snel wat langer doorslapen. En nu ga ik ook lekker m’n bedje in! :wink:

heel herkenbaar van onze oudste

bij anderen sliep ze wel lang.

Wij hebben uiteindelijk na 2 jaar, naar haar kamertje laten kijken.

En tadaaaaaaaa mevrow ging ineens 11 uren op een nacht maken en niet 1 x maar gewoon structureel!