Februari/Maart 2006-stoppers (deel 9)

Hai meiden,



@ hoop: vreemd hoor dat bloedverlies, ik heb er geen verklaring voor.



@ Lotje, wat een gedoe allemaal met die medicijnen. Soms vraag je je af waarom die mensen dat werk doen. Wees gewoon duidelijk, als je het niet weet zeg het dan gewoon. Hier schiet jij niets mee op.



@ Dopey, mooie buikfoto, die hoop ik ook over een tijdje te hebben.



@ Denis, jij gaat echt hard zeg. Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren dat je als eerste aangaf zwanger te zijn.



@ Krystle, wat vervelend allemaal op werk zeg. Hoop dat alles snel beter wordt.



@ Martje, natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig naar een buikfoto van jou!!





Ondanks mijn zwangerschap voel ik me nog niet zo happy. Twijfels en onzekerheid spelen me parten. Ik heb vannacht echt bijna geen oog dicht gedaan. Ik voel namelijk niets van mijn zwangerschap, zelfs mijn borsten zijn amper gevoelig. Dus ik ben de hele tijd bang dat er iets mis is. Gisteravond vond ik tot overmaat van ramp een druppel bloed in mijn ondergoed. Ja, ja ik weet dat het net zo goed een adertje kan zijn of een wondje, tenslotte slik ik bloedverdunners. Maar toch was ik echt als de dood dat het mis zou gaan. Slaat werkelijk nergens op, ik breng mezelf alleen maar in de stress, hoge hartslag wat natuurlijk weer slecht voor mijn hart is enz. :wall: :wall: :wall:

Even heel snel, want ik moet meteen weer weg. We hebben de nekplooimeting vandaag gehad en alles was goed :dance: Ik kom vanavond even echt verslag doen, nu moet ik rennen.



:-* Smiley

Oh smiley, wat geweldig dat nieuws. Het blijft toch altijd spannend zoiets!!!

Hoi Meiden,



Hier een kort verslagje van de echo, dan kom ik morgen op iedereen reageren, maar momenteel vallen mijn luikjes bijna dicht, dus hou ik het kort :shifty:

Al meteen toen ze het apparaat op mijn buik zette maakte onze uk een koprol, om duidelijk te maken dat hij/zij het nog deed :inlove: Precies wat ik nodig had, want dit was de echo waarbij de vorige keer bleek dat het mis was. Het kindje was nu ook precies evengroot als toen, beetje dubbel gevoel dus, maar nu was het druk aan het bewegen, dus het dubbele gevoel sloeg vrij snel over in trots!

Ze kon de nekplooi niet mooi in beeld krijgen, want net als vorige week lag uk lekker dwars de verkeerde kant op te kijken, dus uiteindelijk toch maar weer inwendig. De nekplooi was 13 mm, mooi dun. Samen met mijn leeftijd en de uitslagen van de bloedtest kwam er een verlaagd risico op een trisomie-afwijking uit (waaronder down dus valt), de kans was dus kleiner dan gemiddeld. Dat was dus ook fijn om te horen!

Nu mag ik terug naar verloskunde, waar ik over 2 weekjes mijn intake heb. Dan ben ik 14 weken.

Van vandaag heb ik helaas geen mooi plaatje meegekregen, dus ik (en jullie) moet het doen met het plaatje van vorige week, maar die was ook wel heel mooi :inlove:

Morgen ben ik voorbij het punt waarop het in januari misging, dus alles wat daarna komt is nieuw voor me. Spannend hoor!



:-* Smiley

Wauw Smiley, wat geweldig voor je!!! Ben ècht blij voor je!!!



:dance: :dance: :dance: :dance:

@Lotje wrote:

@Hoop, he, wat vervelend dat onverwachte bloed! Wanneer is je ongi gestopt? Ik had ook weleens een paar dagen daarna ineens nog wat oud bloedverlies




13 juli was mijn ongi weg. En zondag de 16 kreeg ik die hele erge buikpijn en maandag op mijn werk begon ik ineens te bloeden (oud bloed) heb ik ook vaker tussendoor gehad maar niet dat het zoveel is als ongi en dat het twee dagen duurt!!!



Maar goed, nu is het weer helemaal weg. We gaan zondag lekker op vakantie en daarna gaan we er wel werk van maken. Ik wil nu even wat rust in mijn lijf!



Liefs,

Hoop

Sis en Kanjer zijn blij!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Hoi,



Zo, dan ga ik nu eens op iedereen reageren :smiley:



Denise, fijne vakantie vast, eind deze week gaan jullie he?



Mosje, dat zeurderige gevoel hoort erbij. Dat is je baarmoeder die moet gaan groeien. Bij mij (en volgens mij veel andere meiden hier) was het met 6-7 weken veel minder. Op dat na voelde ik ook niks van mijn zwangerschap in het begin, wat voor veel onzekerheid kan zorgen. De zere boobies kwamen bij mij pas met 7 weken ofzo, dus dat heeft niet iedereen meteen al. Maak je daar dus maar niet te druk om!

Dat drupje bloed is natuurlijk wel eng, daar schrik je van. Je zegt het zelf al, het kan van vanalles komen, zeker als je aan de bloedverdunners bent, maar je schrikt je gewoon suf! Hopenlijk blijft het bij een drupje en kun je een beetje ontspannen binnenkort :-



Martje, ik klaag mee over het weer :mrgreen: Niet te harden joh… Zelfs nu is het nog 29 gr in de huiskamer, en ookal staat elke ochtend en elke avond alles tegen elkaar open, die hitte krijgen we er maar niet uit :roll:

Ik zit ook lekker met mijn laptopje in de schaduw, heerlijk :smiley:



Dopey, fijn dat de arts zo begrijpend reageerde! En mooi buikje hoor!



Krystle, tja, da’s toch net even anders dan een gewone stethoscoop he :wink: Wat een grappig ding! :lol: En wat lief van je kereltje dat hij 2 pretecho’s heeft geregeld!!



Sis, wat een mooi plaatje!!! Gefeliciteerd!! Heerlijk om te zien he!

(Ennuh… mag ik ook een ijsje? Je hebt er zo veel :wink: )



Hoop, ook hier even: Raar hoor, die tussentijdse bloeding… gelukkig is het nu weer over!



Lotje, ik had bij de feb-mama’s al op je medicijnenverhaal gereageerd. Echt belachelijk dat verhaal!!

Lekker hoor, aftellen naar de vakantie. Doen wij ook, na morgen nog 2 weken en dan… VRIIIIJJJJJ!!! :mrgreen:



:-
Smiley

Smiley fijn dat alles oke is meis!!!



:dance: :dance: :dance:

nou meiden hier dan eindelijk een buikfoto van mij…

let niet op de striemen in mn buik, had een korte broek aan gedaan die nog goed zit als je loopt en staat, maar als je zit…hihi :oops:

Mooi buikje al martje!!!

Mooi buikje hoor Martje, niets om je voor te schamen!!! :naughty: :naughty:



Liefs Lotje

Zo Martje!!! en daar schaam jij je voor :shock: , dat is een hartstikke mooie buik joh :mrgreen: , nu niet meer schamen he?



@Smiley, wat super dat de echo goed was en je bent op je 12 weken :dance:



@Sisil, mooie echo hoor, klopte het een beetje met je uitgerekende datum?



@Mosje, hoe gaat het nu? geen bloedverlies meer hoop ik?



@Lotje, balen zeg die schimmel. Ben ook wel nieuwschierig naar jou buikje eigenlijk, haha.



@Hoop, het is wel vreemd inderdaad, ik zou niet weten wat het is.

Hoe staat het met jullie huisje?



Verder gaat alles goed hier.

Ik vraag me af of je de baby al kan voelen met 15 weken.

Ik heb nl iedere keer een soort borreltje in mijn buik die duidelijk niet van mijn darmen is, het is soms 3 keer achter elkaar en dan weer weg.

Ik denk zelf wel dat het de beeb is eigenlijk.



Groetjes Dopey.

Oke meiden zal me niet meer schamen…

maar het komt ws door de reacties om me heen… hoor al vaak, wat heb jij al een flinke buik voor iemand van 15 weken… dan ga je je toch afvragen wat er is. .maar heb net in even het showforum gekeken, er zijn mensen met een dikker buikje met bijvoorbeeld 13 wk.





Liefs

Dopey dat is idd heel erg herkenbaar, dat gevoel. Maar wat ik de laatste week ook vele heb is dat mn darmen erg aan het rommelen zijn… soms hoort mn collega het gewoon…



:-*

Ach de mensen in je omgeving moeten toch wat zeggen :mrgreen:



Bij mij zijn het echt mijn darmen niet, dat verschil voel ik overduidelijk ook de plaats trouwens :mrgreen:



Wel lastig als je darmen zo tekeer gaan!



Groetjes Dopey.

Oh dat is tof Dopey!!

Ik voel ook wel eens wat, maar nu dus in het algemeen mn darmen…

Ga ook erg onregelmatig naar het toilet… zo ga ik dagen niet, en zoals vandaag ineens 2 keer op een dag… ikke niet begrijp hoor…



Hoop wel dat het meeste geborrel en gerommel van mn darmen nu over is… schaam me soms wel een beetje op mn werk… lijkt net of je een wind op houdt en die van binnenlaat… maar dat doe ik niet…vreemd… of zal die kleine nu albezig zijn. hahaah geintje



Liefs

Haha, dan zeg je maar gewoon dat het de kleine is, dan kunnen ze niks meer zeggen.



maar het is wel lastig hoor!



Hoe gaat het met spulletjes kopen?

Alweer wat gekocht of uitgezocht?



Groetjes Dopey.

Hoi meiden!



Ik kom even bijkletsen na een belachelijk drukke week!!



Smiley: Super dat de nekplooimeting goed was!



Engeltje: Heel veel succes met het studie-spul en even volhouden, over twee weekjes mag ook jij lekker gaan genieten!!



Denise: Jammer dat je niet met alles mee kon doen, maar piesen achter een boom is toch ook best avontuurlijk! :wink: Grappig dat die kleine begint te trappelen op hard-house…misschien is ie wel aan het dansen hihi



Mosje: Meis, wees eens niet zo onzeker en probeer een beetje te genieten!



Dopey: Spannend een pretecho! Wat zegt je gevoel dat het wordt? Of wil je het niet vertellen?



Martje: Prachtige buik heb jij joh! (Ik wil dat ook!)



Krystle: Wat lief van je moppie dat ie een pretecho heeft geregeld!! :inlove:



Sisil: Fijn dat Duitsland leuk was! Beetje jammer van de race, komt vast door het warme weer, maar beter wat nemen dan uitdrogen zeg ik altijd maar!



Hoop: Wat een raar moment in je cyclus om een oud bloed te verliezen… :think: Heb ik nooit echt gehad, maar ik vloei maar heel weinig.



Lotje: Bleegh, balen, die schimmel!! Groot gelijk hoor dat je zeker wil weten of je bepaalde medicijnen mag gebruiken… Sommige mensen roepen maar wat terwijl ze het niet weten, lekker lomp!!



Nou ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, en als dat niet zo is…sorrie… :oops:





Super hectische week gehad. We hebben maandag de vluchtelingen uit Syrie opgehaald, om 0700 begonnen en om 0530 de volgende dag pas weer thuis…zucht…

De vlucht viel op zich best mee…niet zoals bij de tsunami gelukkig, al was ik wel wat gespannen de dag ervoor!

Nu lekker het huisje aan het schrobben, spullen inpakken want morgen vertrekken we heerlijk voor 3 weken naar de Franse kust!!



Wat betreft de symptomen zo’n 6 dagen voor mijn NOD…helemaal geen! Maar gelukkig ook geen krampjes, al heb ik geen idee wanneer dat ook alweer begint bij mij…

Kan nu oprecht zeggen dat ik nog niet zenuwachtig ben, misschien een beetje omdat ik niet verwacht dat het raak zal zijn…



Nou, ik kom waarschijnlik morgen nog echt even doei zeggen…



Maar voor als ik het vergeet… Fijne vakantie, NOD’ers succes, ik duim voor jullie en tot over 3 weekjes!!

@Dopey wrote:

Haha, dan zeg je maar gewoon dat het de kleine is, dan kunnen ze niks meer zeggen.



maar het is wel lastig hoor!



Hoe gaat het met spulletjes kopen?

Alweer wat gekocht of uitgezocht?



Groetjes Dopey.




Nee we hebben even niets meer gekocht of uitgezocht…

Was ons ffies te warm om te shoppen. Wel weer wat cadeautjes gekregen van oa mn ouders… Worden maar verwent hoor!!



Jullie nog wat gekocht verder???

Hoop dat het weer snel normaler word, dan kan ik aan een kant beginnen met behang scheuren… er moet alelen nog een kast uit het kamertje en dan is ie leeg…yeah!!



liefs :-*